Najväčší risk Mercedesu. Elektrické „Géčko“ je za dverami, takto môže vyzerať
Na svete existujú len dva druhy áut, také, pri ktorých ti je viac menej jedno, či je poháňané elektrinou, alebo fosílnymi palivami, no potom sú tu tie, pri ktorých si objemný benzínový motor jednoducho nedokážeš odmyslieť. Aj Mercedes má taký model a je ním ikonická Trieda G. Ako ale píše Motor1, ani tá sa nevyhne elektrifikácii.
Hranaté tvary, obrovská svetlá výška podvozku, okrúhle predné svetlá a nezameniteľný zvuk zatvárania dverí. Presne takto nejak by popísal každý automobilový fanúšik ikonu z dielne štuttgartskej automobilky.
K tomuto autu okrem ikonických dizajnových a technických prvkov neodmysliteľne patrí aj poriadny motor. Veď už v základe sa trieda G predáva s naftovým radovým 6-valcom o objeme 3 litrov a vo vrcholnej verzii AMG G63 dostaneš benzínovú V8 s objemom 4 litre.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Toto auto jednoducho nejde dokopy so žiadnym úsporným motorom s nízkym objemom. Z Nemecka sa k nám ale nedávno dostali informácie, že elektrifikácia neobíde ani „Géčko“ a prvý koncept už podľa oficiálnych správ uvidíme na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý štartuje už 6. septembra.
Miesto burácania V8 bzučanie elektromotora
Rovnako ako elektrina jednoducho nepasuje k americkým „muscle cars“, nepristane ani hranatému „Géčku“. Teda aspoň zatiaľ to tak vyzerá, možno nás Mercedes veľmi milo prekvapí a predstaví elektrický koncept triedy G, ktorý šokuje celú automobilovú komunitu.

Ako uvádza nemecký blog MBpassion, elektrická trieda G by mala niesť označenie EQG, a teda aj toto auto bude plnohodnotným členom rodiny EQ. Teda, plnohodnotným ako plnohodnotným, vo svojom článku ďalej uvádzajú, že nepôjde o vozidlo s novým vývojom, ale iba o prestavbu klasického „Géčka“ na elektromobil, stáť však zrejme bude na elektrickej platforme EVA.
Z tejto informácie však máme už teraz vrásky na čele, všetci totiž veľmi dobre vieme, akú dôležitú úlohu zohráva pri elektromobiloch aerodynamika. No a povedzme si na rovinu, trieda G príliš aerodynamická nie je. Ak bude chcieť teda Mercedes dosiahnuť aspoň aký-taký dojazd, bude musieť použiť naozaj masívnu batériu.
Dobrou správou je, že prvý koncept, ktorý teda ešte nebude predstavovať sériové vozidlo, uvidíme už o pár dní na tohtoročnej výstave IAA v Mníchove, ktorá sa bude konať v septembri. Produkčná verzia by mohla doraziť niekedy v roku 2023.

O technických špecifikáciách zatiaľ môžeme iba polemizovať, no je viac než pravdepodobné, že Mercedes využije niečo z toho, čo už aktuálne ponúka pri svojich elektromobiloch z rodiny EQ. Spomenúť tak môžeme masívnu 108 kWh batériu využívanú v modeli EQS, ktorá v prípade luxusného sedanu zabezpečuje dojazd cez 770 km na jedno nabitie.
Hranaté EQG by sa s dojazdom malo pohybovať na úrovni 500 km. Vo vrcholnej verzii by mal byť dostupný výkon 560 kW a pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. Najdôležitejšie však bude, či a ako elektrické „Géčko“ príjme automobilová verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

