Najväčší risk Mercedesu. Elektrické „Géčko“ je za dverami, takto môže vyzerať
Na svete existujú len dva druhy áut, také, pri ktorých ti je viac menej jedno, či je poháňané elektrinou, alebo fosílnymi palivami, no potom sú tu tie, pri ktorých si objemný benzínový motor jednoducho nedokážeš odmyslieť. Aj Mercedes má taký model a je ním ikonická Trieda G. Ako ale píše Motor1, ani tá sa nevyhne elektrifikácii.
Hranaté tvary, obrovská svetlá výška podvozku, okrúhle predné svetlá a nezameniteľný zvuk zatvárania dverí. Presne takto nejak by popísal každý automobilový fanúšik ikonu z dielne štuttgartskej automobilky.
K tomuto autu okrem ikonických dizajnových a technických prvkov neodmysliteľne patrí aj poriadny motor. Veď už v základe sa trieda G predáva s naftovým radovým 6-valcom o objeme 3 litrov a vo vrcholnej verzii AMG G63 dostaneš benzínovú V8 s objemom 4 litre.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Toto auto jednoducho nejde dokopy so žiadnym úsporným motorom s nízkym objemom. Z Nemecka sa k nám ale nedávno dostali informácie, že elektrifikácia neobíde ani „Géčko“ a prvý koncept už podľa oficiálnych správ uvidíme na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý štartuje už 6. septembra.
Miesto burácania V8 bzučanie elektromotora
Rovnako ako elektrina jednoducho nepasuje k americkým „muscle cars“, nepristane ani hranatému „Géčku“. Teda aspoň zatiaľ to tak vyzerá, možno nás Mercedes veľmi milo prekvapí a predstaví elektrický koncept triedy G, ktorý šokuje celú automobilovú komunitu.
Ako uvádza nemecký blog MBpassion, elektrická trieda G by mala niesť označenie EQG, a teda aj toto auto bude plnohodnotným členom rodiny EQ. Teda, plnohodnotným ako plnohodnotným, vo svojom článku ďalej uvádzajú, že nepôjde o vozidlo s novým vývojom, ale iba o prestavbu klasického „Géčka“ na elektromobil, stáť však zrejme bude na elektrickej platforme EVA.
Z tejto informácie však máme už teraz vrásky na čele, všetci totiž veľmi dobre vieme, akú dôležitú úlohu zohráva pri elektromobiloch aerodynamika. No a povedzme si na rovinu, trieda G príliš aerodynamická nie je. Ak bude chcieť teda Mercedes dosiahnuť aspoň aký-taký dojazd, bude musieť použiť naozaj masívnu batériu.
Dobrou správou je, že prvý koncept, ktorý teda ešte nebude predstavovať sériové vozidlo, uvidíme už o pár dní na tohtoročnej výstave IAA v Mníchove, ktorá sa bude konať v septembri. Produkčná verzia by mohla doraziť niekedy v roku 2023.
O technických špecifikáciách zatiaľ môžeme iba polemizovať, no je viac než pravdepodobné, že Mercedes využije niečo z toho, čo už aktuálne ponúka pri svojich elektromobiloch z rodiny EQ. Spomenúť tak môžeme masívnu 108 kWh batériu využívanú v modeli EQS, ktorá v prípade luxusného sedanu zabezpečuje dojazd cez 770 km na jedno nabitie.
Hranaté EQG by sa s dojazdom malo pohybovať na úrovni 500 km. Vo vrcholnej verzii by mal byť dostupný výkon 560 kW a pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. Najdôležitejšie však bude, či a ako elektrické „Géčko“ príjme automobilová verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
Revolučná metóda 4:3 mení „pravidlá hry“: Vedci prišli s trikom, ktorý sľubuje chudnutie bez rátania kalórií
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Víťazkou prestížnej súťaže je druhýkrát po sebe žena: Slovenka Martina porazila viac ako 200 súťažiacich
Raj na pokraji kolapsu: Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov chce obmedziť turistov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
AI v rukách zločincov: Microsoft odhaľuje nové metódy podvodov
Domácnosti už nemusia len platiť. SSE im ponúka možnosť zarábať na elektrine
Európa ako priorita: Polestar mení globálnu stratégiu
Nie sme prvými hudobníkmi. Evolúcia rytmu sa začala dávno pred nami
Energetická revolúcia v dátových centrách: Vďaka AI čipu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
Revolučná metóda 4:3 mení „pravidlá hry“: Vedci prišli s trikom, ktorý sľubuje chudnutie bez rátania kalórií
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Víťazkou prestížnej súťaže je druhýkrát po sebe žena: Slovenka Martina porazila viac ako 200 súťažiacich
Raj na pokraji kolapsu: Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov chce obmedziť turistov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené