Najväčší risk Mercedesu. Elektrické „Géčko“ je za dverami, takto môže vyzerať
Na svete existujú len dva druhy áut, také, pri ktorých ti je viac menej jedno, či je poháňané elektrinou, alebo fosílnymi palivami, no potom sú tu tie, pri ktorých si objemný benzínový motor jednoducho nedokážeš odmyslieť. Aj Mercedes má taký model a je ním ikonická Trieda G. Ako ale píše Motor1, ani tá sa nevyhne elektrifikácii.
Hranaté tvary, obrovská svetlá výška podvozku, okrúhle predné svetlá a nezameniteľný zvuk zatvárania dverí. Presne takto nejak by popísal každý automobilový fanúšik ikonu z dielne štuttgartskej automobilky.
K tomuto autu okrem ikonických dizajnových a technických prvkov neodmysliteľne patrí aj poriadny motor. Veď už v základe sa trieda G predáva s naftovým radovým 6-valcom o objeme 3 litrov a vo vrcholnej verzii AMG G63 dostaneš benzínovú V8 s objemom 4 litre.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Toto auto jednoducho nejde dokopy so žiadnym úsporným motorom s nízkym objemom. Z Nemecka sa k nám ale nedávno dostali informácie, že elektrifikácia neobíde ani „Géčko“ a prvý koncept už podľa oficiálnych správ uvidíme na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý štartuje už 6. septembra.
Miesto burácania V8 bzučanie elektromotora
Rovnako ako elektrina jednoducho nepasuje k americkým „muscle cars“, nepristane ani hranatému „Géčku“. Teda aspoň zatiaľ to tak vyzerá, možno nás Mercedes veľmi milo prekvapí a predstaví elektrický koncept triedy G, ktorý šokuje celú automobilovú komunitu.
Ako uvádza nemecký blog MBpassion, elektrická trieda G by mala niesť označenie EQG, a teda aj toto auto bude plnohodnotným členom rodiny EQ. Teda, plnohodnotným ako plnohodnotným, vo svojom článku ďalej uvádzajú, že nepôjde o vozidlo s novým vývojom, ale iba o prestavbu klasického „Géčka“ na elektromobil, stáť však zrejme bude na elektrickej platforme EVA.
Z tejto informácie však máme už teraz vrásky na čele, všetci totiž veľmi dobre vieme, akú dôležitú úlohu zohráva pri elektromobiloch aerodynamika. No a povedzme si na rovinu, trieda G príliš aerodynamická nie je. Ak bude chcieť teda Mercedes dosiahnuť aspoň aký-taký dojazd, bude musieť použiť naozaj masívnu batériu.
Dobrou správou je, že prvý koncept, ktorý teda ešte nebude predstavovať sériové vozidlo, uvidíme už o pár dní na tohtoročnej výstave IAA v Mníchove, ktorá sa bude konať v septembri. Produkčná verzia by mohla doraziť niekedy v roku 2023.
O technických špecifikáciách zatiaľ môžeme iba polemizovať, no je viac než pravdepodobné, že Mercedes využije niečo z toho, čo už aktuálne ponúka pri svojich elektromobiloch z rodiny EQ. Spomenúť tak môžeme masívnu 108 kWh batériu využívanú v modeli EQS, ktorá v prípade luxusného sedanu zabezpečuje dojazd cez 770 km na jedno nabitie.
Hranaté EQG by sa s dojazdom malo pohybovať na úrovni 500 km. Vo vrcholnej verzii by mal byť dostupný výkon 560 kW a pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. Najdôležitejšie však bude, či a ako elektrické „Géčko“ príjme automobilová verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Strelca Roberta Fica premohli emócie: Juraj Cintula na súde plakal a citoval Rúfusa
Pellegrini podpísal konsolidáciu: „Vrátiť Slovensko na zdravú ekonomickú cestu bude bolestivé“
Prvý sneh, ranné mrazy a teploty len +4 °C. Na Slovensko sa rúti vlna ochladenia (PREDPOVEĎ)
Greta Thunbergová prehovorila o izraelskej väznici. Izrael obvinenia popiera
Jazdené auto za 500 eur: Štát predáva prebytočné služobné vozidlá za cenu elektrobicykla
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP