Najrýchlejší elektromobil sveta s 2 000 koňmi zvládol najextrémnejší test. Šokuje dojazd aj nabíjanie
Rimac Nevera je pozoruhodný počin chorvátskeho „Elona Muska“, presnejšie muža menom Mate Rimac. Najrýchlejší elektromobil sveta s výkonom takmer 2 000 koní má za sebou poslednú zaťažkávaciu skúšku poblíž polárneho kruhu a konečne je pripravený na výrobu a dodávky prvým zákazníkom, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
Nevera je pekelne rýchly, dizajnovo nádherný a poriadne exkluzívny elektromobil, z ktorého bude vyrobených iba 150 kusov. Automobilka ho vybavila až štvoricou elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 14 08 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2 360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní) a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
O napájanie supervýkonných motorov sa stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej disponuje Rimac Nevera dojazdom až 550 km na jedno nabitie podľa WLTP. Šialený výkon dopĺňa ešte šialenejšie nabíjanie. Palubnú 22 kW AC nabíjačku dopĺňa možnosť rýchleho nabíjania výkonom až 500 kW. Z 0 na 80 % sa auto dokáže nabiť už za 19 minút.
Pozoruhodný výkon sa podpísal aj na dychberúcich hodnotách zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to dá Nevera za 1,97 sekundy, z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy a štvrť míle prejde Nevera už za oficiálnych 8,582 sekundy. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na 412 km/h.
To všetko zvládne elektrický hyperšport aj napriek svojej váhe 2 150 kg. Udržať na ceste auto s takmer 2 000 koňmi nie je žiadna sranda, no v prípade Rimacu Nevera tomu pomôže nová technológia R-AWTV, ktorá na základe zvoleného jazdného režimu zabezpečí optimálny výkon na každé jedno koleso, v závislosti od toho, či chce vodič poslať auto „bokom“, alebo čonajrýchlejšie a bezpečne prefrčať zákrutou.
Testy „za polárnym kruhom“ preverili technológie v extrémnych podmienkach
Nevera má aktuálne za sebou dvojtýždňové testovanie v stredisku spoločnosti Pirreli vo Švédsku. Aby boli podmienky čo najextrémnejšie, Rimac testoval svoj elektromobil počas noci.
Testy boli zamerané na správne fungovanie technológií ako ABS, ESP a torque-vectoring pri extrémnych mrazoch, ktoré dosahovali teplotu v priemere -15 stupňov Celzia. Navyše to bola skvelá príležitosť poriadne otestovať odporúčané zimné pneumatiky pre tento elektromobil, ktorými sú Pirreli P Zero Winter.
Mate Rimac, zakladateľ a majiteľ automobilky Rimac povedal, že ich cieľom je vyvinúť zábavné auto, ktoré si užije aj menej skúsený vodič. Je preto nevyhnutné, aby bol tento supervýkonný elektromobil dobre ovládateľný za každých podmienok a teda aj tých zimných.
Auto je teda definitívne pripravené na produkciu. Zákazníci by mali prvé kusy Rimac Nevera dostať už v najbližších pár mesiacoch
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Tomuto superšportiaku neunikne žiaden spaľovák. Dubajská polícia dostala elektrickú beštiu ikonickej značky
Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
Vedci našli „trójskeho koňa" v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
VIDEO: Na juhu Slovenska vyrástlo „malé more“ za 1,5 milióna eur. Prvý deň ponúka vstup zadarmo pre všetkých
MAPA: Slovensko zasiahnu silné búrky a lejaky. Tieto oblasti sú kritické, varujú meteorológovia
Černák po 27 rokoch pred súdom: O jeho podmienečnom prepustení rozhodnú v Leopoldove
Hlavný ruský vyjednávač: Sme pripravení bojovať navždy. So Švédskom to trvalo 21 rokov
Vytiahli sme postupovú kalkulačku: Slováci môžu postúpiť aj v prípade, že už nevyhrajú (VÝPOČET)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
-
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Drony zaútočili v noci, padla rekordná salva. Kyjev čelil peklu
Slová analytikov dávajú nádej. Kedy budeme tankovať lacnejšie?
Únosy detí v Bratislave sú hoax, upozorňuje polícia
Energia zo zabudnutého miesta: Švajčiari chcú elektrinu vyrábať priamo pod vlakmi
Každý kus žuvačky púšťa stovky mikroplastov, varujú vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
VIDEO: Na juhu Slovenska vyrástlo „malé more“ za 1,5 milióna eur. Prvý deň ponúka vstup zadarmo pre všetkých
MAPA: Slovensko zasiahnu silné búrky a lejaky. Tieto oblasti sú kritické, varujú meteorológovia
Černák po 27 rokoch pred súdom: O jeho podmienečnom prepustení rozhodnú v Leopoldove
Hlavný ruský vyjednávač: Sme pripravení bojovať navždy. So Švédskom to trvalo 21 rokov
Vytiahli sme postupovú kalkulačku: Slováci môžu postúpiť aj v prípade, že už nevyhrajú (VÝPOČET)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené