Najrýchlejší elektromobil sveta s 2 000 koňmi zvládol najextrémnejší test. Šokuje dojazd aj nabíjanie
Rimac Nevera je pozoruhodný počin chorvátskeho „Elona Muska“, presnejšie muža menom Mate Rimac. Najrýchlejší elektromobil sveta s výkonom takmer 2 000 koní má za sebou poslednú zaťažkávaciu skúšku poblíž polárneho kruhu a konečne je pripravený na výrobu a dodávky prvým zákazníkom, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
Nevera je pekelne rýchly, dizajnovo nádherný a poriadne exkluzívny elektromobil, z ktorého bude vyrobených iba 150 kusov. Automobilka ho vybavila až štvoricou elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 14 08 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2 360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní) a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
O napájanie supervýkonných motorov sa stará 120 kWh batéria, vďaka ktorej disponuje Rimac Nevera dojazdom až 550 km na jedno nabitie podľa WLTP. Šialený výkon dopĺňa ešte šialenejšie nabíjanie. Palubnú 22 kW AC nabíjačku dopĺňa možnosť rýchleho nabíjania výkonom až 500 kW. Z 0 na 80 % sa auto dokáže nabiť už za 19 minút.
Pozoruhodný výkon sa podpísal aj na dychberúcich hodnotách zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to dá Nevera za 1,97 sekundy, z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy a štvrť míle prejde Nevera už za oficiálnych 8,582 sekundy. Maximálnu rýchlosť udáva výrobca na 412 km/h.
To všetko zvládne elektrický hyperšport aj napriek svojej váhe 2 150 kg. Udržať na ceste auto s takmer 2 000 koňmi nie je žiadna sranda, no v prípade Rimacu Nevera tomu pomôže nová technológia R-AWTV, ktorá na základe zvoleného jazdného režimu zabezpečí optimálny výkon na každé jedno koleso, v závislosti od toho, či chce vodič poslať auto „bokom“, alebo čonajrýchlejšie a bezpečne prefrčať zákrutou.
Testy „za polárnym kruhom“ preverili technológie v extrémnych podmienkach
Nevera má aktuálne za sebou dvojtýždňové testovanie v stredisku spoločnosti Pirreli vo Švédsku. Aby boli podmienky čo najextrémnejšie, Rimac testoval svoj elektromobil počas noci.
Testy boli zamerané na správne fungovanie technológií ako ABS, ESP a torque-vectoring pri extrémnych mrazoch, ktoré dosahovali teplotu v priemere -15 stupňov Celzia. Navyše to bola skvelá príležitosť poriadne otestovať odporúčané zimné pneumatiky pre tento elektromobil, ktorými sú Pirreli P Zero Winter.
Mate Rimac, zakladateľ a majiteľ automobilky Rimac povedal, že ich cieľom je vyvinúť zábavné auto, ktoré si užije aj menej skúsený vodič. Je preto nevyhnutné, aby bol tento supervýkonný elektromobil dobre ovládateľný za každých podmienok a teda aj tých zimných.
Auto je teda definitívne pripravené na produkciu. Zákazníci by mali prvé kusy Rimac Nevera dostať už v najbližších pár mesiacoch
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP