Nabíjanie elektromobilov zadarmo na nabíjačkách pred obchodnými reťazcami pomaly končí. V Česku spoplatnil nabíjanie už aj Kaufland a podobný scenár zrejme čaká aj Slovákov.

Kaufland bol jedným z posledných obchodných reťazcov, ktorý ešte elektromobilistom poskytoval nabíjanie batériových vozidiel zdarma. Nabíjačky pred obchodmi sú, samozrejme, určené výhradne pre zákazníkov, ktorí v supermarkete nakupujú, no častejšie na takýchto nabíjačkách stáli elektromobily, ktorých majitelia len chceli nabiť svoje autá zadarmo a tým ušetriť na prevádzke, či dokonca taxikári.

Riešení je viac

Jedným z riešení, ako takémuto správaniu zabrániť, je spoplatnenie nabíjania. K takémuto kroku už pristúpil slovenský LIDL, no toto spoplatnenie sa netešilo príliš veľkej popularite, pretože spôsob platby za nabíjanie bol počas prvých týždňov totálne nedomyslený a aj celkom komplikovaný.

Vo finále mal tento krok asi taký efekt, že nabíjačky pred týmto reťazcom dnes zívajú prázdnotou. Pritom by len stačilo prepojiť nabíjanie napríklad s vernostnou kartou a pri nákupe nad určitú sumu by mal zákazník výhodnejšiu cenu nabíjania než niekto, kto sa len prišiel nabiť a nenakupuje.

Minimálne do konca roka zadarmo

Druhým obchodným reťazcom s väčším počtom nabíjačiek je u nás Kaufland a ten na Slovensku ešte stále funguje zadarmo, na rozdiel od Česka, kde zákazníci zaplatia za AC nabíjanie 0,24 €/1 kWh. Prirodzene nás zaujímalo, či podobné kroky zvažuje aj slovenská divízia spoločnosti Kaufland.

„Aktuálne prebieha aj u nás diskusia ohľadom doterajšieho bezplatného nabíjania elektromobilov a plug-in hybridov pre našich zákazníkov a jeho prípadného budúcoročného spoplatnenia. O konečnom rozhodnutí a ďalších podrobnostiach budeme včas informovať,“ uviedol pre FonTech.sk Samuel Machajdík, hovorca spoločnosti Kaufland.

Jedno je teda isté, Slováci budú môcť minimálne do konca roka využívať nabíjanie pred obchodnými reťazcami Kaufland úplne zadarmo. Navždy to tak ale takmer určite nebude a treba sa pripraviť na zmenu.

Pevne veríme, že po jeho spoplatnení spoločnosť zvýhodní zákazníkov, ktorí v supermarkete nakupujú podobne, ako to urobilo vedenie v Česku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú