V článku boli použité materiály TASR.

Vláda v stredu odvolala z funkcií štátnych tajomníkov Ministerstva hospodárstva (MH) SR Jána Oravca a Karola Galeka a zároveň za nového štátneho tajomníka vymenovala Petra Šveca. Ten doteraz pôsobil ako riaditeľ vonkajších vzťahov a hovorca trnavskej automobilky Stellantis.

Odvolanie štátnych tajomníkov avizoval nový minister hospodárstva Karel Hirman už po nástupe do funkcie. S Galekom a Oravcom sa vtedy dohodol, že na svojich postoch zostanú po odchode exministra Richarda Sulíka (SaS) najneskôr do konca septembra.

TASR - Jakub Kotian, nový štátny tajomník MH Peter Švec

Švec svoju profesionálnu kariéru začínal v roku 1995 ako redaktor týždenníka Trend, neskôr pôsobil ako hovorca ministerstva financií, riaditeľ marketingu a hovorca predstavenstva Slovenskej sporiteľne a od roku 2003 do roku 2006 ako hovorca spoločnosti Heineken Slovensko. Od roku 2011 do roku 2016 študoval na Fakulte manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Elektromobilita môže konečne zažiť rozmach

Vďaka tomu, že na post štátneho tajomníka, ktorý je na Slovensku de facto druhým najvyššie postaveným úradníkom daného ministerstva, samozrejme po samotnom ministrovi, sa dostal človek z automobilového priemyslu, sa Slováci možno konečne dočkajú požadovanej podpory elektromobility.

Či už pôjde o dotácie na nákup elektromobilov alebo rozvoj nabíjacej infraštruktúry, obe tieto oblasti boli na Slovensku výrazne zanedbávané. Miesto dotácií na budovanie nabíjačiek Ministerstvo hospodárstva na čele s Richardom Sulíkom tlačilo do popredia vodíkové technológie, ktorým nevenuje pozornosť žiadna európska krajina.

Prakticky celú nabíjaciu infraštruktúru na Slovensku majú na svedomí súkromné spoločnosti, ktoré žiaľ od štátu nedostali na jej výstavbu v podstate takmer žiadne financie. Peter Švec vďaka svojim skúsenostiam v automobilovom priemysle určite rozumie problematike elektromobilov, nakoľko aj v trnavskom závode Stellantis schádzajú z výrobnej linky niektoré elektrické modely.

Elektrický Peugeot e-208, ktorý sa vyrába v slovenskom závode Stellantis v Trnave

Veríme, že v budúcnosti sa dočkajú podpory nie len poskytovatelia nabíjacích staníc, bez ktorých by elektromobilita na Slovensku nemohla fungovať, ale aj bežní Slováci, ktorý by konečne mohli dostať sľubované dotácie na nákup elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP