Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilku Rivian už pokojne môžeme považovať za plnohodnotného výrobcu áut, spoločnosť totiž začala veľkoobjemovú sériovú výrobu. Aj napriek miernym komplikáciám s nedosiahnutím kvartálnych cieľov v objeme výroby sa zákazníci predsa len dočkali svojich vozidiel.

Jedným z nich bol aj Chase Merrill, ktorý na svoj Rivian R1S čakal tri roky. Ako píše Business Insider, po pár dňoch však nové auto „zabil“ a nastali nepríjemnosti pri komunikácii so servisom.

Chase presedlal do elektromobilu zo spaľovacieho Ford Edge z roku 2015. Po tom, ako si vyskúšal Rivian svojich rodinných známych, vytvoril predobjednávku a zaplatil zálohu za auto. R1S ho jednoducho očaril a zážitok z jazdy nedokázal prirovnať k žiadnemu spaľováku.

Auto sa po pár dňoch „pokazilo“

Po tom, čo mu elektrické SUV dorazilo domov, rozhodol sa ho poriadne preveriť na zasneženom povrchu. Nakoľko Chase býva v pomerne odľahlej oblasti v pohorí Adirondack v New Yorku. Pred tým ako mu elektromobil dorazil, napadla obrovská vrstva čerstvého snehu a s elektromobilom sa Chase dostal do 2,5 metrového záveja, kde napokon uviazol.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Insider Tech (@insidertech)

Ťažký elektromobil sa pokúšal vytiahnuť aj za pomoci iného auta, no vozidlo zablokovalo svoje kolesá, nakoľko sa spustil bezpečnostný prvok vo vozidle. To potvrdila aj samotná automobilka.

Systémy totiž zaznamenali, že vozidlo sa kĺže a aby zabránil tomuto kĺzaniu, zablokovalo pohon. Nešlo teda o žiadnu chybu, auto bolo tak naprogramované, píše Jalopnik.

Chaseovi však nezostávalo nič iné, ako ho naložiť na odťahovku a odniesť ho do najbližšieho servisu Rivian. Táto cesta však majiteľa stála rovných 2 100 dolárov, čiže asi 1 944 eur. To by nebol až taký problém, no po pár dňoch komunikácie so servisným strediskom Chase zistil, že vo vozidle stačilo urobiť jednoduchý reset.

Auto teda vôbec nemuselo byť odtiahnuté a Chase mohol ušetriť takmer 2 000 €. Softvérový senior inžinier Wassym Bensaid spoločnosti Rivian však pre Business Insider uviedol, že v tomto prípade išlo o sled nešťastných a neštandardných udalostí, no spoločnosť sa z toho poučila a svoje produkty aj služby na základe toho zlepší.

Po návrate zo servisu sa však na displeji infotainmentu objavila kritická chybová hláška a auto sa muselo vrátiť späť do servisu. To bola pre Chasea posledná kvapka a zvažuje, že asi nie je pripravený byť jedným z prvých zákazníkov tak mladej automobilky, ktorá ešte vychytáva všetky muchy.

Zákazníci sú s autami Rivian spokojní

Všeobecné prieskumy však hovoria, že zákazníci sú s elektromobilmi Rivian spokojní. Zrejme tak ide o sled veľmi neštandardných udalostí a následné riešenie ich problémov. Majiteľa elektrického Rivian R1S ani tak nehnevali samotné problémy s autom, ako spôsob ich riešenia.

Servis mu ponúkol, že preplatí náklady na opravu auta po tom, čo ho prvýkrát priviezol do servisu. Išlo však o obyčajný reset a najdrahšou položkou bola preprava na odťahovke.

Rivian

Tú najskôr Rivian odmietal uhradiť, no neskôr po tom, ako sa objavila na vozidle chybová hláška, výrobca prisľúbil, že majiteľovi uhradí spomínaných 2 100 dolárov. Chase na automobilku nezanevrel, stále jej fandí, no jednoducho si myslí, že on nie je tá pravá osoba na vlastnenie nového a technologicky tak vyspelého auta.

Už má za sebou aj veľkú zvolávačku

Automobilka Rivian už má za sebou aj prvú veľkú zvolávaciu akciu. Problém nastal počas montáže vozidiel, kedy jeden z predných čapov nebol dostatočne dotiahnutý, tvrdí Business Insider na základe informácií z piatkového interného e-mailu zamestnancom Rivianu.

Chyba sa potvrdila u celkovo siedmych vozidiel, no Rivian teraz musí preventívne zvolať až 13 000  kusov, aby ich skontroloval a chybu v prípade nutnosti opravil. Výrobca pritom tento rok vyprodukoval iba 14 000 vozidiel.

Rivian R1S / Zdroj: Rivian

Vo vzácnych prípadoch sa nesprávne dotiahnutá skrutka môže úplne uvoľniť,“ napísal Robert Scaringe, CEO Rivian, v spomínanom e-maile. „Chcem zdôrazniť, že ide o skutočne vzácny problém,“ pokračoval.

Ako ďalej informuje TechCrunch, problém sa prejavuje vibráciami nápravy, kolies a zhoršením celkovej ovládateľnosti vozidla. Taktiež by mal byť sprevádzaný zvýšenou hlučnosťou pri jazde po hrboľoch.

Zákazníci by však mali mať relatívne bezproblémovú skúsenosť, keďže celý proces kontroly a opravy je zadarmo a nezaberie viac než pár minút. Zvolávanie je zároveň dobrovoľné.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú