Need For Speed patrí medzi najpamätnejšie herne franšízy desaťročia. Značka zažila revolúciu na začiatku tisícročia s príchodom dvojice hier zo série Underground, ktoré boli hutne inšpirované filmami Rýchlo a Zbesilo. Práve prvý diel z roku 2003 si prešiel kozmetickou premenou za pomoci ray tracingu, ktorý z prvého Undergroundu vytvoril konkurencieschopnú hru aj v dnešnej dobe.

Nie je tajomstvom, že Underground z roku 2003 nezostarol najlepšie, predsa len hra bola určená na vtedajšiu dobu a herné konzoly na čele s PS2. To však nebráni fanúšikom hry, aby sa na jej grafickú stránku pozreli aj v dnešnej dobe a za pomoci moderných technológii túto klasiku oživili.

Prelomovým krokom v prerábke Need For Speed: Underground bol geniálny mod užívateľa AMTxDRxRL v roku 2017, ktorý na grafickú vrstvu, vtedy viac ako 15 rokov starej hry, naniesol stovky nových textúr vo vysokom rozlíšení. Ako hra dopadla vtedy, sa môžeš pozrieť na tomto videu.

Na tento vlak teraz nastúpil aj užívateľ Stre1itzia, ktorý na hru aplikoval najzvučnejšiu technológiu posledných mesiacov – ray tracing. Konkrétne ide o technológiu ReShade, dodávajúcu objektom na scéne efekt ray tracingu, aj keď samozrejme tieto hry touto technológiou nedisponujú.

Nenechaj si ujsť
iOS 14 prinesie jednu z najväčších zmien dizajnu za posledné roky. Požičia si ju od iPadov

Ku konečnému údivu z grafiky takmer 17 rokov starej to však postačuje. Jediným rozdielom medzi ReShade technikou a plnohodnotným ray tracingom je v tom, že zatiaľ čo ray tracing vykresľuje všetky objekty plnohodnotne, ReShade je aplikovaný len na objekty viditeľné v daný moment na scéne.

Hry