Primárny dôvod, prečo vlády po celom svete tlačia elektromobilitu do popredia, je jej ekologická stránka. Elektromobily sú totiž čistejšie než spaľováky, no nový prieskum automobilky Polestar odhalil, prečo si ľudia v skutočnosti kupujú autá na baterky. Ekologická stránka je väčšine úplne ukradnutá.

Elektrický pohon je rozhodne lepšou technológiou než auto so spaľovacím motorom, o tom niet pochýb. Zhodujú sa na tom aj odborníci, elektromobily sú totiž podstatne efektívnejšie v prenose čistej energie na kolesá.

To však nie je jediná výhoda elektromobilov. „Baterkáče“ sú častokrát technicky vyspelejšie aj z hľadiska infotainmentu a ostatných technológií v aute a ako ukázal prieskum automobilky Polestar, práve to má byť najväčšou motiváciou na kúpu takéhoto auta.

Na ekológiu väčšina vodičov kašle

Podľa prieskumu vykonanom na vzorke amerických motoristov by si až 55 % vodičov kúpilo elektrické auto primárne kvôli lepším technológiám oproti tomu, čo ponúkajú spaľováky, píše Fox Business.

Viac než polovica ľudí teda kladie ekologickú stránku na vedľajšiu kolaj. Gregor Hembrough, šéf americkej divízie Polestar, prezradil, ako sa s nástupom elektromobility zmenil pohľad spotrebiteľov na to, čo je pre nich definícia luxusu.

Polestar

S nástupom elektromobility totiž luxus nie je definovaný tým, čo sa skrýva pod kapotou. Luxus definuje bezproblémová konektivita, integrácia do existujúcich digitálnych ekosystémov a prívetivé používateľské prostredie.

Polestar je podľa Hembrougha takou automobilkou, ktorá sa zameriava práve na technologickú stránku svojich vozidiel a zákazníkom prináša vyspelé autá, ktoré sú navyše ekologické.

Elektromobily sa od spaľovákov líšia na prvý pohľad

Drvivá väčšina elektromobilov sa od spaľovákov líši už na prvý pohľad. Nielen vzhľadom vonkajška, ale predovšetkým interiérom, ktorý je v prípade elektrických áut skutočne oveľa viac nabitý technológiami.

Dôvodov, prečo automobilky aj takýmto spôsobom pristupujú k elektromobilite, môže byť hneď niekoľko. Tým najzásadnejším je zrejme fakt, že konzervatívni zákazníci, alias „stará škola“, ktorí ešte stále odsudzujú elektromobily, nie sú príliš veľkí kamaráti ani s technológiami.

Súčasní elektromobilisti sú predovšetkým fanúšikovia technológií, ktorí vedia oceniť aj také funkcie, ako FSD Tesly či Hyperscreen v elektromobiloch Mercedes.

Zrejme by nebol problém vyrobiť spaľovák, ktorý by dokázal jazdiť po diaľnici takmer autonómne, alebo vložiť do naftovej triedy S panel s tromi veľkými obrazovkami, no zákazník, ktorý nie je ochotný prijať novú technológiu pohonu, by asi len ťažko prenechal riadenie vozidla na počítač, alebo by si auto nastavoval skrz obrovský dotykový displej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú