Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Sandy Munro, známy a uznávaný automobilový nadšenec si do svojho rozhovoru „jeden na jedného“ pozval Elona Muska, s ktorým sa rozprával o novinkách týkajúcich sa faceliftovaného Modelu S a X, ako aj o kvalite a výrobe najpopulárnejšieho Modelu 3. Ako informuje portál GreenCarReports, nové Modely S a X napríklad už nebudú disponovať 12V olovenou batériou.

Noviniek vo facelifotvanom Modeli S a Modeli X je naozaj veľa. Niektoré sú badateľné na prvý pohľad, iné sú skryté alebo predstavujú zmeny v konštrukčnom riešení. Aj keď oficiálne predstavenie noviniek prebehlo už pred pár dňami, stále sa dozvedáme nové a nové informácie.

Model S a Model X bez 12V olovenej batérie

Jednou z najpodstatnejších noviniek, ktoré sme o faceliftovaných Modeloch S a X doteraz nevedeli, je nahradenie klasickej 12V olovenej batérie lepšou, 12V lítium-iónovou batériou. Napriek tomu, že elektromobily majú štandardne vysokokapacitnú batériu na pohon auta, infotainment, svetlá, ovládanie okien a mnoho ďalších vecí je napájaných samostatnou 12V batériou, píše Electrek.

V minulosti mal Model S a Model X problémy so životnosťou týchto olovených batérií, ktoré mali tendenciu doslúžiť skôr, ako u iných automobilov. Nová lítium-iónová batéria má podľa Muska vyššiu kapacitu a jej životný cyklus sa vyrovnáva cyklu hlavnej batérie, ktorá napája pohonné ústrojenstvo. V praxi to bude znamenať, že novú 12V baterku budeš musieť vymeniť až vtedy, keď doslúži hlavná batéria.

S rovnakým riešením nahradiť olovenú batériu lítium-iónovou prišiel ako prvý Hyundai pri plug-in hybride Ioniq 2017. Táto batéria sa dala nabiť z hlavnej batérie len za pomoci stlačenia tlačidla na prístrojovej doske. V budúcnosti chce ale Tesla prejsť na 48V architektúru, vďaka ktorej by boli autá ľahšie a lacnejšie.

Problémy s lakovaním Modelu 3 sú zažehnané

Ako informuje InsideEVs, Munro prejavil nespokojnosť s výrobnými problémami prvej verzie Modelu 3. Kusy, ktoré schádzali z liniek počas „výrobného pekla“ pravidelne trpeli nedostatkami pri lakovaní. Niektoré časti karosérie neboli dobre nalakované, inokedy sa zas objavili vady na samotnom laku.

Tieto problémy však boli spôsobené tým, že Musk chcel čo najviac maximalizovať výrobu a autá tak nemali dostatok času, aby lak dostatočne vyschol. Aktuálne by však mali byť problémy zažehnané. Na druhej strane, sedadlá v Modeli 3 si vyslúžili obrovskú pochvalu, Munro ich označil za najkomfortnejšie, v akých kedy sedel.

Tesla Model 3 / Zdroj: Tesla

Uznania sa dočkal aj autopilot, ktorý je podľa automobilového nadšenca naozaj najlepší spomedzi všetkých dostupných asistentov na trhu, no dodal, že je potrebné zapracovať, aby zvládal jazdu aj po odlišne značených cestách naprieč americkými štátmi.

Musk ale prezradil, že po ukončení beta testovania aktuálnej verzie Autopilota s funkciou Full Self Driving bude auto schopné samé odviesť vodiča do najbližšej nemocnice v prípade, že bude mať nejaké zdravotné problémy, ktoré mu zabránia bezpečne šoférovať.

Munro bol ďalej sklamaný z toho, že Tesla nepoužila pri výrobe nového Modelu 3 technológiou, kde je celá zadná časť vylisovaná z jedného kusu. Na toto ale Musk odpovedal slovami, že je teraz veľmi ťažké meniť zabehnutý výrobný proces, ktorý ide na plné obrátky a prirovnal to k tomu, že je to ako keby niekto menil pneumatiku počas jazdy. Touto technológiou sa teda budú vyrábať iba autá, ktoré budú schádzať z liniek nových tovární Tesly.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú