Streamovacia služba Voyo pokračuje v dynamickom raste a stojí už len krôčik od pokorenia symbolickej hranice. Od júla tohto roka si Voyo v Česku a na Slovensku pripísalo ďalších 100-tisíc predplatiteľov a aktuálne ich celkový počet presiahol už 950-tisíc.

Bitka o Slovákov v prospech domácich platforiem

Ide o ďalší veľký míľnik služby, ktorý potvrdzuje strmý nárast základne používateľov. Ešte v októbri 2022 napríklad služba evidovala 400-tisíc používateľov, posledné oficiálne čísla pochádzajú z júla tohto roka, kedy počet používateľov prekročil 850-tisíc. Cieľom Voyo naďalej zostáva dosiahnuť milión predplatiteľov do konca roka 2025, čo už bezpochyby splní.

Nie je známe, koľko z celkového počtu 950-tisíc predplatiteľov pochádza z Česka alebo Slovenska. Skupina Markíza tieto detaily nekonkretizuje. Riaditeľka digitálnych aktív skupiny Nova Lucia Oravčíková ešte v júli tohto roka povedala, že jedným z hlavných cieľov teraz bude predplatiteľov si udržať.

Usilujeme sa mať aktívnych používateľov, nie iba mŕtve platiace duše.“ Priblížila tiež, že priemerný čas, ktorý predplatitelia Voyo strávia sledovaním obsahu, dosahuje skoro 14 hodín za týždeň.

Markíza

Predpokladá sa, že Voyo už je v popularite medzi Slovákmi aktuálnou dvojkou hneď za Netflixom. Oficiálne štatistiky využívania streamovacích služieb na Slovensku však neexistujú. Netflix ani iné globálne služby si čísla svojich predplatiteľov v jednotlivých krajinách nechávajú pre seba. Stúpajúci počet divákov Voyo potvrdzuje, že slovenská platforma získava čoraz pevnejšie postavenie nielen u nás, ale aj v Českej republike.

Darí sa aj ďalšej tuzemskej službe

Nie je jediná, ktorá zaznamenáva úspech. Konkurenčná služba JOJ Play len nedávno oznámila výrazný nárast – na jar prekročila hranicu 430-tisíc registrácií. Počas Majstrovstiev sveta, ktoré JOJ exkluzívne vysielala aj prostredníctvom JOJ Play, sa tento počet zvýšil o ďalších takmer 50-tisíc používateľov. Informáciu v rozhovore pre FonTech.sk priblížila projektová a produktová manažérka JOJ Play, Nikoleta Nayová.

Dopyt po lokálnych streamovacích službách a ich obsahu je teda naďalej veľmi silný. Tento trend si všíma aj Netflix, ktorý sa snaží zaujať častým rozširovaním svojej ponuky o slovenské a české filmy. Svoju stratégiu však posúva aj SkyShowtime, ktorý minulý rok uviedol svoj prvý slovenský seriál s ambíciou osloviť globálne publikum. Bola ním novinka Víťaz.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú