Milióny modelov obľúbených značiek áut sú kvôli chybe v šifrovaní vystavené klonovaniu kľúčov
Najnovšie odhalenie vedcov ukazuje, že milióny starších automobilov značiek Toyota, Kia a Hyundai sú kvôli zraniteľnosti v šifrovaní diaľkovo ovládaných kľúčov náchylné k ich klonovaniu. Autá je potom možné odomknúť aj pomerne lacnými RFID čítacími a vysielacími zariadeniami. Medzi ohrozenými vozidlami sa ocitla aj Tesla.
Portál Gizmodo prostredníctvom portálu Wired informoval o závažnej chybe v šifrovaní diaľkovo-ovládaných kľúčov s rádiovým rozhraním automobiliek Toyota, Kia a Hyundai. Na túto chybu, trápiacu prevažne staršie modely, upozornili vedci v rámci štúdie pri spolupráci univerzity KU Leuven z Belgicka a Birminghamskej univerzity.
Útočník musí byť v tesnej blízkosti kľúča
Postihnuté automobily používajú k šifrovaniu systém Texas Instruments DST80. Ten je síce bezpečný, ale spôsob akým ho výrobcovia implementovali znamená, že útočník by mohol potenciálne použiť relatívne lacné Proxmark RFID čítacie/vysielacie zariadenie v blízkosti kľúča, čím by ho naklonoval. Automobil sa potom dá jednoducho oklamať vyslaním klonovaného signálu, ktorý sa javí ako legitímny kľúč.
Zatiaľ čo iné modely áut náchylné k hacknutiu (zväčša Keyless) kľúčov prostredníctvom spôsobu, pri ktorom útočníci predĺžia a zosilnia ich signál aj z pomerne väčšej vzdialenosti, pre vyššie spomenuté vozidlá platí, že útočník musí byť v tesnej blízkosti kľúča, aby ho mohol naskenovať pomocou RFID čítačky. Pokiaľ sa to útočníkovi podarí, za pomoci RFID čítačky by mal získať dostatok informácií na určenie šifrovacieho kľúča.
Potom už len stačí, aby sa priblíži k vozidlu a za pomoci tohto istého RFID zariadenia vyslal ten istý šifrovací kľúč, ktorý odblokuje imobilizér. Pokiaľ je imobilizér odblokovaný, jedinou prekážkou je štartér vozidla. Pokiaľ je útočník vo svojom remesle zdatný, stačí aby prepojil správne káble ako to poznáme z filmov a automobil môže naštartovať.
Kia a Hyundai používali zabezpečenie, ktoré je možné rozlúštiť v priebehu niekoľkých milisekúnd
V prípade spoločnosti Toyota bol šifrovací kľúč založený na sériovom čísle, ktoré sa vysielalo spoločne so signálom kľúča. Predmetné vozidlá značky Kia a Hyundai využívali iba 24 náhodných bitov ochrany, zatiaľ čo systém DST80, ako vyplýva z názvu, ich podporuje až 80. Profesor Flavio Garcia z Birminghamskej univerzity pre portál Wired povedal, že identifikácia 24 náhodných bitov je pri použití laptopu otázkou len pár milisekúnd.
Hyundai sa pre Wired v predmetnej veci vyjadril tak, že postihnuté vozidlá sa v USA nepredávali a že „naďalej monitoruje oblasť z hľadiska [odhalenia] nedávneho zneužitia a vyvíja značné úsilie, aby zostal pred potenciálnymi útočníkmi“. Toyota pre Wired uviedla, že „spomínaná zraniteľnosť sa vzťahuje na staršie modely, pretože súčasné modely používajú inú konfiguráciu,“ ktorá je „nízkoriziková.“
V zozname postihnutých vozidiel je aj Tesla Model S
V tabuľke uvedenej nižšie je možné vidieť všetky automobily, ktorých sa problém týka. V prípade Toyoty sú to napríklad modely ako Auris z roku 2011, RAV4 z rokov 2011-2012 či Yaris 2011 až 2013. Kiu trápia napríklad modely Ceed, Rio, Soul či Optima z rokov 2011 až 2017. Hyundai napríklad riziku vystavil modely i10, i20 či i40 z rokov 2008 až 2016.
V tabuľke je možné vidieť aj elektrický automobil Tesla Model S z roku 2018/2019, ktorý takisto využíval spomínaný systém DST80.
Tesla však po upozornení na zraniteľnosť zo strany vedcov okamžite vydala opravnú aktualizáciu a problémami už netrpí. Na druhej strane sú však ostatné značky, ktoré by podľa vedcov mohli byť schopné preprogramovať isté modely, no zatiaľ tak urobila len spomenutá Tesla.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Recenzia TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Najzamestnávateľ roka ohlásil hromadné prepúšťanie na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Ľudstvo rieši energetickú krízu, zatiaľ čo nás potichu ničí ešte desivejší problém
- VIDEO: V Kanade natočili pri búrke záhadnú modrú guľu. Môže ísť o fenomén, ktorý rozdeľuje vedu
- Archeológovia ostali v nemom úžase. V Poľsku objavili tisíce rokov staré pyramídy
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Ľudstvo rieši energetickú krízu, zatiaľ čo nás potichu ničí ešte desivejší problém
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Koniec drahého odsoľovania: Z morskej vody vedci získajú čistú vodu aj drahú surovinu
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP