Milióny modelov obľúbených značiek áut sú kvôli chybe v šifrovaní vystavené klonovaniu kľúčov
Najnovšie odhalenie vedcov ukazuje, že milióny starších automobilov značiek Toyota, Kia a Hyundai sú kvôli zraniteľnosti v šifrovaní diaľkovo ovládaných kľúčov náchylné k ich klonovaniu. Autá je potom možné odomknúť aj pomerne lacnými RFID čítacími a vysielacími zariadeniami. Medzi ohrozenými vozidlami sa ocitla aj Tesla.
Portál Gizmodo prostredníctvom portálu Wired informoval o závažnej chybe v šifrovaní diaľkovo-ovládaných kľúčov s rádiovým rozhraním automobiliek Toyota, Kia a Hyundai. Na túto chybu, trápiacu prevažne staršie modely, upozornili vedci v rámci štúdie pri spolupráci univerzity KU Leuven z Belgicka a Birminghamskej univerzity.
Útočník musí byť v tesnej blízkosti kľúča
Postihnuté automobily používajú k šifrovaniu systém Texas Instruments DST80. Ten je síce bezpečný, ale spôsob akým ho výrobcovia implementovali znamená, že útočník by mohol potenciálne použiť relatívne lacné Proxmark RFID čítacie/vysielacie zariadenie v blízkosti kľúča, čím by ho naklonoval. Automobil sa potom dá jednoducho oklamať vyslaním klonovaného signálu, ktorý sa javí ako legitímny kľúč.
Zatiaľ čo iné modely áut náchylné k hacknutiu (zväčša Keyless) kľúčov prostredníctvom spôsobu, pri ktorom útočníci predĺžia a zosilnia ich signál aj z pomerne väčšej vzdialenosti, pre vyššie spomenuté vozidlá platí, že útočník musí byť v tesnej blízkosti kľúča, aby ho mohol naskenovať pomocou RFID čítačky. Pokiaľ sa to útočníkovi podarí, za pomoci RFID čítačky by mal získať dostatok informácií na určenie šifrovacieho kľúča.
Potom už len stačí, aby sa priblíži k vozidlu a za pomoci tohto istého RFID zariadenia vyslal ten istý šifrovací kľúč, ktorý odblokuje imobilizér. Pokiaľ je imobilizér odblokovaný, jedinou prekážkou je štartér vozidla. Pokiaľ je útočník vo svojom remesle zdatný, stačí aby prepojil správne káble ako to poznáme z filmov a automobil môže naštartovať.
Kia a Hyundai používali zabezpečenie, ktoré je možné rozlúštiť v priebehu niekoľkých milisekúnd
V prípade spoločnosti Toyota bol šifrovací kľúč založený na sériovom čísle, ktoré sa vysielalo spoločne so signálom kľúča. Predmetné vozidlá značky Kia a Hyundai využívali iba 24 náhodných bitov ochrany, zatiaľ čo systém DST80, ako vyplýva z názvu, ich podporuje až 80. Profesor Flavio Garcia z Birminghamskej univerzity pre portál Wired povedal, že identifikácia 24 náhodných bitov je pri použití laptopu otázkou len pár milisekúnd.
Hyundai sa pre Wired v predmetnej veci vyjadril tak, že postihnuté vozidlá sa v USA nepredávali a že „naďalej monitoruje oblasť z hľadiska [odhalenia] nedávneho zneužitia a vyvíja značné úsilie, aby zostal pred potenciálnymi útočníkmi“. Toyota pre Wired uviedla, že „spomínaná zraniteľnosť sa vzťahuje na staršie modely, pretože súčasné modely používajú inú konfiguráciu,“ ktorá je „nízkoriziková.“
V zozname postihnutých vozidiel je aj Tesla Model S
V tabuľke uvedenej nižšie je možné vidieť všetky automobily, ktorých sa problém týka. V prípade Toyoty sú to napríklad modely ako Auris z roku 2011, RAV4 z rokov 2011-2012 či Yaris 2011 až 2013. Kiu trápia napríklad modely Ceed, Rio, Soul či Optima z rokov 2011 až 2017. Hyundai napríklad riziku vystavil modely i10, i20 či i40 z rokov 2008 až 2016.
V tabuľke je možné vidieť aj elektrický automobil Tesla Model S z roku 2018/2019, ktorý takisto využíval spomínaný systém DST80.
Tesla však po upozornení na zraniteľnosť zo strany vedcov okamžite vydala opravnú aktualizáciu a problémami už netrpí. Na druhej strane sú však ostatné značky, ktoré by podľa vedcov mohli byť schopné preprogramovať isté modely, no zatiaľ tak urobila len spomenutá Tesla.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Môžeme len závidieť. V zahraničí našli geniálnu technológiu, ktorá rieši najväčší problém slovenských ciest
Spaľováky boli nadobro odpísané v ďalšej krajine. Zavedú tam drastické limity
Prieskum odhalil značky áut, ktoré Slováci stáčali najviac. Víťaz poriadne prekvapil
Slovákom práve odľahlo: Aj na Voyo si pozrieš tento rok Formulu 1
Vo vlastnom patente nás predbehnú, o prelomové predné brzdové svetlo sa bijú viaceré krajiny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský hit dorazil online. Netflix pridal najlepšiu českú komédiu tohto roka
- Legendárna akčná komédia je späť, nešetrí humorom ani akciou (trailer)
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Vedci šokujú svet: Teória o koronavíruse, ktorej sme sa všetci smiali, je pravdepodobne pravdivá
-
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Legendárna akčná komédia je späť, nešetrí humorom ani akciou (trailer)
- Vedci šokujú svet: Teória o koronavíruse, ktorej sme sa všetci smiali, je pravdepodobne pravdivá
-
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Veľké prekvapenie Telekomu. Predstaví dve nové služby, prídu už o pár dní (+ detaily)
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené