Elektromobily čím ďalej tým viac prenikajú do všetkých sfér a stávajú sa bežnou súčasťou štátnych zložiek, či orgánov samosprávnych krajov a obcí. Uvedené neplatí však len pre Slovensko ale aj susednú Českú republiku.

Nedá na elektromobil dopustiť

Ako totiž informuje portál iDnes.cz, Mestská polícia v Táboře totiž už od roku 2020 nepretržite využíva elektromobil Kia e-Niro. Od zariadenia tohto elektromobilu do prevádzky s ním tamojší mestskí policajti stihli najazdiť viac než 197 000 kilometrov, pri ktorých sa vozidlo poriadne osvedčilo.

 

Mestská polícia/Taborcz
Iniciatíva na obstaranie elektromobilu vznikla u strážnika Miroslava Ryby, ktorý detailne sleduje všetky relevantné prevádzkové parametre. Z tohto dôvodu portál iDnes.cz strážnika vyspovedal a zistil, ako sa toto elektrické vozidlo osvedčilo v praxi.

Ryba vyzdvihuje vysoký komfort, tichý chod a absenciu vibrácií počas služby. Vozidlo tiež poskytuje potrebnú agilitu a dynamiku. Jednoducho povedané, strážnik na toto EV nedá dopustiť.

Aj keď strážnici pri svojej dvanásťhodinovej smene prejdú približne 120 kilometrov, čo zahŕňa celú aglomeráciu s 35 tisíc obyvateľmi, elektromobil zvláda túto vzdialenosť bez problémov. Vzhľadom na to, že priemerná rýchlosť je zhruba len 26 km/h, elektromobil je pre túto prácu ako stvorený.

Strážnici sa s vozidlom pohybujú po historickom meste s retardérmi, výtlakmi a nepravidelným povrchom, čo prinieslo určité výzvy v podobe nutnej opravy palubnej nabíjačky pri 165 tisícoch najazdených kilometroch. Mimo to boli riešené v rámci záruky aj ďalšie malé opravy.

Mestská polícia/Taborcz

V porovnaní s využívanou Octaviou TDI sú však tieto poruchy ničím. Ako totiž spomína Miroslav Ryba, v poslednom roku prevádzky museli do opráv tohto služobného vozidla investovať 250 000 českých korún, teda viac než 10 000 €.

Pri otázke, či dojazd vozidla je pre prácu mestských policajtov dostačujúci sa strážnik Ryba iba s chuti zasmial a podotkol, že dojazd je väčší ako pri Octavii TDI.

Spotreba elektromobilu sa pohybuje od 14 kWh/100 km v lete do 24 kWh/100 km v zime, čo zahŕňa straty počas nabíjania a ďalšie réžie. Väčšina nabíjania prebieha prostredníctvom klasického 11kW (3×16A) wallboxu.

Miroslav Ryba zdôrazňuje, že dojazd elektromobilu pri ich nabíjacom režime je úplne dostačujúci. Kontroly ukázali minimálnu degradáciu akumulátora, čo tiež svedčí o dobrej životnosti batérie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú