Mercedes, ktorý si môže dovoliť skoro každý. Otestovali sme vyše 1000 € e-kolobežku
Mercedes je prémiová automobilka a rovnako, ako vynikajú jej automobily, vynikajú aj ostatné produkty, ktoré pod svojou značkou predáva. Výnimkou nie je ani elektrická kolobežka Mercedes-Benz eScooter, ktorá je dokonalým doplnkom k elektrifikovaným autám nemeckej automobilky.
Elektrické kolobežky sú ideálnym spoločníkom najmä do mesta. Častokrát sa totiž kolobežkou v rámci mestskej mobility dokážeš presúvať rýchlejšie než na aute či hromadnou dopravou. No a ak ti záleží na tom, aby si sa aj na kolobežke presúval maximálne štýlovo, určite by si mal do svojho hľadáčika zaradiť tú od Mercedesu.
S aplikáciou alebo bez nej
Kolobežka Mercedes-Benz eScooter ponúka všetko, čo by si od takéhoto dopravného prostriedku čakal. Veľmi milo ma prekvapila možnosť spárovať si kolobežku so smartfónom, no samozrejme, plnohodnotne ju môžeš využívať aj bez neho. Mercedes-Benz eScooter si rozumie s aplikáciou od Micro Mobility. Párovanie je veľmi jednoduché a aplikácia ako používateľovi odomkne celý rad ďalších možností.
Po spárovaní sa aplikácia premení na rozšírený infotainmnent, ktorý ukazuje aktuálnu rýchlosť, úroveň momentálne využívaného výkonu či úroveň rekuperácie pri brzdení. Skrz aplikáciu si vieš prepínať aj jazdné režimy, ktoré sú štyri:
Výkon motora a režim:
- 250 wattov (režim chodec, rýchlostný limit 6 km/h)
- 300 wattov (úsporný režim, rýchlostný limit 20 km/h)
- 400 wattov (štandardný režim, rýchlostný limit 25 km/h)
- 500 wattov (športový režim, rýchlostný limit 25 km/h)
Tým najväčším benefitom mobilnej aplikácie je ale možnosť uzamykania kolobežky. Po nastavení ľubovoľného PIN kódu sa kolobežka „uzamkne“ a jej elektrický pohon nebude fungovať až kým ju majiteľ cez aplikáciu neodomkne.
Maximálny komfort vďaka odpruženiu
Kolobežka váži zhruba 12,5 kg, takže jej prenášanie zvládnu aj ženy či deti. Zloženie a následné rozloženie je otázkou niekoľkých sekúnd. Ako som už uviedol vyššie, kolobežka sa dá využívať aj bez aplikácie a smartfónu, nakoľko má na riadidlách jednoduchý displej.
Zobrazuje informáciu o úrovni nabitia batérie, aktuálnej rýchlosti a informáciu o zvolenom jazdnom režime. Vedľa displeja je dvojica tlačidiel, jedno slúži na zapnutie a vypnutie predného svetla, to druhé na zapnutie a vypnutie kolobežky/prepínanie jazdných režimov.
Maximálna rýchlosť kolobežky Mercedes-Benz eScooter je 25 km/h a túto rýchlosť nemala problém dosiahnuť ani so mnou, pritom vážim 92 kg. Akumulátor s kapacitou 280 Wh zabezpečuje dojazd zhruba 30 km, avšak to platí v prípade, že na nej jazdí človek s hmotnosťou do 75 kg v úspornom jazdnom režime. S mojou váhou v štandardnom režime sa dojazd pohyboval na úrovni 20 km.
Následné nabitie trvá niečo okolo troch hodín. Kolobežku som totiž nikdy nevybil úplne do nuly, no „papierovo“ trvá plné nabitie 3,5 hodiny. K bezpečnosti a komfortu prispievajú až tri brzdy. Bubnová brzda vzadu a rekuperácia v prednom elektromotore sa aktivuje páčkou na riadidlách. V prípade potreby je ešte k dispozícii klasická šliapacia zadná brzda.
Čerešničkou na torte je predné aj zadné odpruženie, ktoré je navyše nastaviteľné. Jazda po ceste či nerovných chodníkoch je vďaka tomu pohodlná aj na bezdušových pneumatikách, ktoré sú absolútne odolné voči prepichnutiu.
Mercedes niečo stojí, aj keď je to kolobežka
Dostávam sa asi k jedinej negatívnej veci tejto kolobežky, ktorou je cena. Na druhú stranu, Mercedes nikdy nebol lacný a táto značka jednoducho nie je pre každého, nech už sa jedná o auto, pero, šiltovku či elektrickú kolobežku.
Mercedes-Benz eScooter sa predáva za 1 080 € s DPH a za túto sumu by si si mohol pokojne kúpiť aj tri „menej značkové“ kolobežky. Na druhú stranu, stále je to zrejme „jediný elektrický Mercedes, ktorý si môže dovoliť naozaj každý.“
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľa Slovákov mu neverí, no s týmto pohonom vieš jazdiť aj za 5 € na 100 km
RECENZIA Toto je dokonalosť, sánka dole. Prečo je nový Predátor prekvapením roka?
RECENZIE Univerzálnejší elektromobil nájdeš len ťažko. Dopláca ale na najväčší problém svojej platformy
RECENZIA Renault, aký si nikdy nezažil. Elektrický Megane ma počas testu zdvihol zo stoličky, posadil škaredými chybami
RECENZIA Voľba slúchadiel sa stala až banálne ľahká. Našli sme to najlepšie, čo si vieš pod 200 € kúpiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pekelná dovolenka Slovákov: Kvôli útoku žraloka nesmeli na pláž, delegát pred nimi doslova ušiel
Bol v šachovom aj záhradkárskom krúžku: Obávanému piťovcovi prokurátor neverí
Rezort vnútra zaregistroval novú politickú stranu SOM Slovensko. Tvoria ju starostovia či primátori
Policajný prezident Štefan Hamran nešetril Fica ani Sakovú. Smer má už 17 odsúdených nominantov
To, že ste slobodní, nie je vaša zásluha, ale naša nedokončená práca, vyhráža sa Medvedev Estóncom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľa Slovákov mu neverí, no s týmto pohonom vieš jazdiť aj za 5 € na 100 km
- Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
- Za hranicami Slovenska sa bude zrejme predávať „zabijak Tesly“
- Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
- 130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
-
- Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
- Veľa Slovákov mu neverí, no s týmto pohonom vieš jazdiť aj za 5 € na 100 km
- Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
- 130 km/h a hrozivý dojazd: Mnohé elektromobily diaľnica zabije. Tieto modely sú najhoršie a najlepšie
- Za hranicami Slovenska sa bude zrejme predávať „zabijak Tesly“
-
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
- Veľa Slovákov mu neverí, no s týmto pohonom vieš jazdiť aj za 5 € na 100 km
- Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
Mimovládky podali podnet na NKÚ, žiadajú preveriť mýtny systém kvôli duplicitným platbám
Bizarný návrh zákona v USA. Podľa EÚ ide o diskrimináciu európskych automobiliek
Lacným letenkám odzvonilo. Populárna nízkonákladová spoločnosť poriadne zdvihne ceny, informuje jej šéf
Deutsche Telekom hlási nečakané množstvo nových zákazníkov, zisk klesá
Satelitné snímky dokazujú zásah ruskej základne na Kryme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pekelná dovolenka Slovákov: Kvôli útoku žraloka nesmeli na pláž, delegát pred nimi doslova ušiel
Bol v šachovom aj záhradkárskom krúžku: Obávanému piťovcovi prokurátor neverí
Rezort vnútra zaregistroval novú politickú stranu SOM Slovensko. Tvoria ju starostovia či primátori
Policajný prezident Štefan Hamran nešetril Fica ani Sakovú. Smer má už 17 odsúdených nominantov
To, že ste slobodní, nie je vaša zásluha, ale naša nedokončená práca, vyhráža sa Medvedev Estóncom
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené