Cesta pre Mercedes a jeho pripravovaný EQS elektrický SUV je už voľná, a to vďaka rozhodnutiu nemeckej vlády. Inovatívny autonómny jazdný systém DRIVE PILOT od Mercedesu získal oficiálne schválenie pre použitie na nemeckých cestách, čím sa značka stáva lídrom v oblasti vysoko automatizovaného riadenia.

Nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu (KBA) oficiálne odsúhlasil modernizovanú verziu systému DRIVE PILOT, ktorá bude k dispozícii na modeloch S-Class a EQS už od jari 2025. Zákazníci si tento pokročilý systém môžu priplatiť za sumu 5 950 eur vrátane DPH.

Systém je navrhnutý tak, aby dokázal autonómne ovládať vozidlo v plynulej cestnej premávke pri rýchlostiach až do 95 km/h na celkovej dĺžke 13 191 kilometrov nemeckej siete diaľnic. Ako Mercedes uvádza, na určitých úsekoch platia dodatočné podmienky.

Bezpečnostné mechanizmy

Aj keď systém autonómne preberá riadenie, bezpečnosť zostáva prioritou. V prípade, že je potrebné vrátiť kontrolu vodičovi, systém dokáže urýchlene upozorniť vodiča, aby opäť prevzal riadenie. Ak vodič nereaguje ani po viacerých výzvach, napríklad kvôli zdravotným problémom, vozidlo sa automaticky zastaví kontrolovaným spôsobom a aktivuje výstražné svetlá, aby predchádzal možným nehodám.

Mercedes-Benz

Zaujímavou novinkou je aj osobitný systém osvetlenia, ktorý indikuje, či je vozidlo riadené autonómne alebo človekom. Toto riešenie má za cieľ upokojiť ostatných vodičov, ktorí by mohli mať obavy z jazdy vedľa vozidla, kde vodič číta knihu alebo sleduje obrazovku. Mercedes uvádza, že tento systém zároveň umožní polícii a dopravným inšpektorom rýchlo určiť stav riadenia vozidla.

„S inovatívnymi technológiami od Mercedes-Benz chceme našim zákazníkom vždy ponúknuť pridanú hodnotu. Po aktivácii systému DRIVE PILOT je možné sústrediť sa na iné činnosti, zatiaľ čo vozidlo preberie riadenie.

S touto ďalej vyvinutou verziou, ktorú teraz certifikoval nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu, je to možné aj pri rýchlosti 95 km/h. Som nesmierne hrdý na to, že najrýchlejší systém podmienečne automatizovaného riadenia na svete pochádza práve od Mercedes-Benz,“ povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG a technologický riaditeľ.

Mercedes-Benz

Budúce ciele Mercedesu

Mercedes už načrtol svoje ďalšie kroky. Aktuálny právny limit pre autonómne systémy v Nemecku je 130 km/h, a práve túto rýchlosť plánuje automobilka dosiahnuť do konca tohto desaťročia. Napriek obrovskému pokroku však Mercedes upozorňuje na právne obmedzenia systému SAE úrovne 3, ktoré vyžadujú, aby vodič bol vždy pripravený prevziať kontrolu nad vozidlom.

Mercedes-Benz tak opäť dokazuje svoje technologické prvenstvo a dôraz na bezpečnosť, pričom nová verzia systému DRIVE PILOT pripravuje pôdu pre budúcnosť autonómnej mobility.

Mercedes EQB je prémiovka za cenu lepšie nakonfigurovaného VW

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú