Za volantom si prečítaš knihu. Mercedes spúšťa režim autonómnej jazdy na nemeckých diaľniciach
Cesta pre Mercedes a jeho pripravovaný EQS elektrický SUV je už voľná, a to vďaka rozhodnutiu nemeckej vlády. Inovatívny autonómny jazdný systém DRIVE PILOT od Mercedesu získal oficiálne schválenie pre použitie na nemeckých cestách, čím sa značka stáva lídrom v oblasti vysoko automatizovaného riadenia.
Nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu (KBA) oficiálne odsúhlasil modernizovanú verziu systému DRIVE PILOT, ktorá bude k dispozícii na modeloch S-Class a EQS už od jari 2025. Zákazníci si tento pokročilý systém môžu priplatiť za sumu 5 950 eur vrátane DPH.
Systém je navrhnutý tak, aby dokázal autonómne ovládať vozidlo v plynulej cestnej premávke pri rýchlostiach až do 95 km/h na celkovej dĺžke 13 191 kilometrov nemeckej siete diaľnic. Ako Mercedes uvádza, na určitých úsekoch platia dodatočné podmienky.
Bezpečnostné mechanizmy
Aj keď systém autonómne preberá riadenie, bezpečnosť zostáva prioritou. V prípade, že je potrebné vrátiť kontrolu vodičovi, systém dokáže urýchlene upozorniť vodiča, aby opäť prevzal riadenie. Ak vodič nereaguje ani po viacerých výzvach, napríklad kvôli zdravotným problémom, vozidlo sa automaticky zastaví kontrolovaným spôsobom a aktivuje výstražné svetlá, aby predchádzal možným nehodám.
Zaujímavou novinkou je aj osobitný systém osvetlenia, ktorý indikuje, či je vozidlo riadené autonómne alebo človekom. Toto riešenie má za cieľ upokojiť ostatných vodičov, ktorí by mohli mať obavy z jazdy vedľa vozidla, kde vodič číta knihu alebo sleduje obrazovku. Mercedes uvádza, že tento systém zároveň umožní polícii a dopravným inšpektorom rýchlo určiť stav riadenia vozidla.
„S inovatívnymi technológiami od Mercedes-Benz chceme našim zákazníkom vždy ponúknuť pridanú hodnotu. Po aktivácii systému DRIVE PILOT je možné sústrediť sa na iné činnosti, zatiaľ čo vozidlo preberie riadenie.
S touto ďalej vyvinutou verziou, ktorú teraz certifikoval nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu, je to možné aj pri rýchlosti 95 km/h. Som nesmierne hrdý na to, že najrýchlejší systém podmienečne automatizovaného riadenia na svete pochádza práve od Mercedes-Benz,“ povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG a technologický riaditeľ.
Budúce ciele Mercedesu
Mercedes už načrtol svoje ďalšie kroky. Aktuálny právny limit pre autonómne systémy v Nemecku je 130 km/h, a práve túto rýchlosť plánuje automobilka dosiahnuť do konca tohto desaťročia. Napriek obrovskému pokroku však Mercedes upozorňuje na právne obmedzenia systému SAE úrovne 3, ktoré vyžadujú, aby vodič bol vždy pripravený prevziať kontrolu nad vozidlom.
Mercedes-Benz tak opäť dokazuje svoje technologické prvenstvo a dôraz na bezpečnosť, pričom nová verzia systému DRIVE PILOT pripravuje pôdu pre budúcnosť autonómnej mobility.
Mercedes EQB je prémiovka za cenu lepšie nakonfigurovaného VW
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Stredozemné more skrýva hrozbu, ktorá môže zmeniť dovolenkovú idylu na boj o prežitie. Vedci bijú na poplach
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Čína spustila loď Sichuan s elektromagnetickým katapultom. Tá má slúžiť aj ako „materská základňa“ pre drony
Skupinu Kmeťoband zasiahla smutná udalosť: Zomrel jeden zo zakladateľov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP