Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
Mazda nedávno oznámila, že vyvinula úplne nový Wankelov motor. Na sklamanie mnohých motoristických nadšencov však nepredstavila pokračovateľa legendárnej rady Mazda RX. Namiesto toho sa rozhodla tento spaľovací motor umiestniť do elektromobilu.
Japonci nie sú prví, kto prišiel s týmto nápadom. BMW i3 a jeho Range Extender využíval podobnú stratégiu, no spaľovací motor mal klasickú konštrukciu. Do svojho kompaktného mestského elektromobilu bavorská značka vložila dvojvalcový agregát, ktorého korene pochádzali zo skútra.
Mazda aj BMW to robia z jednoduchého dôvodu. Benzín je energeticky efektívnejšie úložisko energie než tie najdokonalejšie lítiové batérie. V prípade Wankelovho motoru ale vraj človek naozaj získa to najlepšie z oboch svetov.
Wankel je v podstate archaický
Motor, ktorý navrhol Felix Wankel, sa radí medzi rotačné agregáty. Tento koncept väčšina automobiliek opustila ešte v 20. rokoch minulého storočia.
Moderné motory majú 4 doby (nasávanie, kompresia, spaľovanie, výfuk), pričom pre každý valec dochádza k spaľovaniu len jeden raz za tento štvordobý cyklus. V prípade Wankelovho motora sú doby tiež 4 (nasávanie, kompresia, expanzia, výfuk), no vzhľadom na rotačnú povahu piestu dochádza vždy k trom dobám súčasne. Spaľovanie sa nachádza medzi kompresiou a expanziou a dôjde k nemu počas každého cyklu až trikrát.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako dokázalo BMW i3 presvedčiť aj odporcov elektromobility?
- Prečo je súčasný prístup Mazdy slepá ulička?
- Ako účinný dokáže Wankelov motor teoreticky byť?
- Dočkáme sa „predlžovačov dojazdu“, ktoré budú skutočne praktické?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Rozsudok smrti pre spaľováky je tu, elektromobil od Xiaomi cenou rozdrví aj konvenčné autá
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené