Masívny požiar revolučnej stanice na výmenu batérií. Zákazník priviezol poškodenú batériu
Automobilka NIO, ktorá je známa predovšetkým odlišným prístupom k elektromobilite, respektíve nabíjaniu, musí na domácom trhu riešiť nepríjemnú situáciu. Ich stanica na výmenu batérie začala horieť po tom, čo jeden zo zákazníkov prišiel na výmenu s poškodenou batériou. Na tému upozornil CarNewsChina.
Požiar stanice nastal 25. júna a NIO zatiaľ k tejto situácii nevydalo oficiálne stanovisko. Automobilka totiž na diaľku diagnostikovala, že majiteľ elektromobilu značky NIO má mechanicky poškodenú batériu, a tak ho povolala na jej výmenu.
Výmena batérie prebehla v poriadku a vodič zo stanice odišiel bez akýchkoľvek problémov s novou batériou. Po 10 minútach sa však z výmennej stanice začal valiť dym a privolaní hasiči potvrdili horenie.
Pochybili technici či softvér stanice?
Požiar stanice, v ktorej sa nachádza celkovo 13 akumulátorov pripravených na výmenu, sa podarilo dostať pod kontrolu a nedošlo k vážnejším škodám. NIO teraz vyšetruje, prečo technici povolali zákazníka s poškodenou batériou, aby ju vymenil na výmennej stanici a prečo sa poškodená batéria začala po výmene nabíjať.
Ak by nedošlo k jej nabíjaniu, zrejme by k požiaru nedošlo. Na druhej strane je pravda, že umiestnenie poškodenej batérie medzi ďalších 12 akumulátorov, ktoré sú v poriadku, je nebezpečné a neprofesionálne. Technici v takomto prípade radšej mali povolať majiteľa s vozidlom do servisu a nie na výmennú stanicu.
V informáciách sa ďalej uvádza, že sa jednalo o druhú generáciu výmennej stanice, ktoré NIO inštaluje napríklad aj v Európe a ktoré sa vyrábajú v susednom Maďarsku. Ako sme už ale naznačili, výmenná stanica ako taká zrejme nemá s požiarom nič spoločné. Jediné, čo mohol systém v stanici vykonať, je nejaká forma diagnostiky batérie predtým, než ju začal nabíjať. Ak by dokázal odhaliť jej poškodenie, k požiaru zrejme nemuselo dôjsť.
Stanice pribúdajú aj v Európe
NIO aktuálne v Európe prevádzkuje 15 staníc na výmenu batérií, no na domácom čínskom trhu ich má už vyše 1 500, pričom do konca roka chce ich počet navýšiť na 2 300.
Cieľom automobilky je priniesť výmenné stanice na všetky trhy, kde bude spoločnosť pôsobiť, teda kde bude predávať svoje elektromobily. V lete minulého roka započala výraznejšiu expanziu na európske trhy a pri tejto príležitosti automobilka odhalila plány vybudovať v Európe aj svoju prvú fabriku.
Tá sa nachádza v Maďarsku a vyrábajú sa v nej práve výmenné stanice druhej generácie, ktoré dokážu denne obslúžiť stovky elektromobilov.
Stanica obslúži vyše 300 elektromobilov denne
Spoločnosť v Maďarsku vyrába výmenné stanice druhej generácie. Každá z nich má až 14 slotov na batérie a obsahuje 13 batériových packov. Celá výmena trvá 277 sekúnd, čo je niečo vyše štyroch minút.
Zákazník jednoducho príde k nabíjacej stanici s vybitou batériou v elektromobile, auto sa autonómne zaparkuje, stanica vymení vybitý akumulátor za plne nabitý a vodič za pár minút odchádza a je pripravený prejsť ďalšie stovky kilometrov bez nutnosti zastavovať.
Vymenená vybitá batéria sa následne priebežne nabíja a po jej plnom nabití sa použije pre iný elektromobil. V tomto prípade NIO predáva svoje elektromobily bez batérií, ktoré následne zákazníkom prenajíma.
Takýto prístup má hneď niekoľko výhod pre spotrebiteľa. Zákazník sa nemusí obávať, čo sa stane potom, keď mu batéria doslúži a nemusí sa obávať nákladnej výmeny akumulátora.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú




