Masívny požiar revolučnej stanice na výmenu batérií. Zákazník priviezol poškodenú batériu
Automobilka NIO, ktorá je známa predovšetkým odlišným prístupom k elektromobilite, respektíve nabíjaniu, musí na domácom trhu riešiť nepríjemnú situáciu. Ich stanica na výmenu batérie začala horieť po tom, čo jeden zo zákazníkov prišiel na výmenu s poškodenou batériou. Na tému upozornil CarNewsChina.
Požiar stanice nastal 25. júna a NIO zatiaľ k tejto situácii nevydalo oficiálne stanovisko. Automobilka totiž na diaľku diagnostikovala, že majiteľ elektromobilu značky NIO má mechanicky poškodenú batériu, a tak ho povolala na jej výmenu.
Výmena batérie prebehla v poriadku a vodič zo stanice odišiel bez akýchkoľvek problémov s novou batériou. Po 10 minútach sa však z výmennej stanice začal valiť dym a privolaní hasiči potvrdili horenie.
Pochybili technici či softvér stanice?
Požiar stanice, v ktorej sa nachádza celkovo 13 akumulátorov pripravených na výmenu, sa podarilo dostať pod kontrolu a nedošlo k vážnejším škodám. NIO teraz vyšetruje, prečo technici povolali zákazníka s poškodenou batériou, aby ju vymenil na výmennej stanici a prečo sa poškodená batéria začala po výmene nabíjať.
Ak by nedošlo k jej nabíjaniu, zrejme by k požiaru nedošlo. Na druhej strane je pravda, že umiestnenie poškodenej batérie medzi ďalších 12 akumulátorov, ktoré sú v poriadku, je nebezpečné a neprofesionálne. Technici v takomto prípade radšej mali povolať majiteľa s vozidlom do servisu a nie na výmennú stanicu.
V informáciách sa ďalej uvádza, že sa jednalo o druhú generáciu výmennej stanice, ktoré NIO inštaluje napríklad aj v Európe a ktoré sa vyrábajú v susednom Maďarsku. Ako sme už ale naznačili, výmenná stanica ako taká zrejme nemá s požiarom nič spoločné. Jediné, čo mohol systém v stanici vykonať, je nejaká forma diagnostiky batérie predtým, než ju začal nabíjať. Ak by dokázal odhaliť jej poškodenie, k požiaru zrejme nemuselo dôjsť.
Stanice pribúdajú aj v Európe
NIO aktuálne v Európe prevádzkuje 15 staníc na výmenu batérií, no na domácom čínskom trhu ich má už vyše 1 500, pričom do konca roka chce ich počet navýšiť na 2 300.
Cieľom automobilky je priniesť výmenné stanice na všetky trhy, kde bude spoločnosť pôsobiť, teda kde bude predávať svoje elektromobily. V lete minulého roka započala výraznejšiu expanziu na európske trhy a pri tejto príležitosti automobilka odhalila plány vybudovať v Európe aj svoju prvú fabriku.
Tá sa nachádza v Maďarsku a vyrábajú sa v nej práve výmenné stanice druhej generácie, ktoré dokážu denne obslúžiť stovky elektromobilov.
Stanica obslúži vyše 300 elektromobilov denne
Spoločnosť v Maďarsku vyrába výmenné stanice druhej generácie. Každá z nich má až 14 slotov na batérie a obsahuje 13 batériových packov. Celá výmena trvá 277 sekúnd, čo je niečo vyše štyroch minút.
Zákazník jednoducho príde k nabíjacej stanici s vybitou batériou v elektromobile, auto sa autonómne zaparkuje, stanica vymení vybitý akumulátor za plne nabitý a vodič za pár minút odchádza a je pripravený prejsť ďalšie stovky kilometrov bez nutnosti zastavovať.
Vymenená vybitá batéria sa následne priebežne nabíja a po jej plnom nabití sa použije pre iný elektromobil. V tomto prípade NIO predáva svoje elektromobily bez batérií, ktoré následne zákazníkom prenajíma.
Takýto prístup má hneď niekoľko výhod pre spotrebiteľa. Zákazník sa nemusí obávať, čo sa stane potom, keď mu batéria doslúži a nemusí sa obávať nákladnej výmeny akumulátora.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Život pri mori nie je len pekná predstava: Vedci potvrdili jeho vplyv na dlhovekosť. Jazerá a rieky majú opačný efekt
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP