Herný priemysel zažíva rozkvet ako nikdy pred tým, nevďačí za to však počítačom či herným konzolám, ale predovšetkým smartfónom. Ako vo svojej výročnej správe informuje agentúra DFC Intelligence, zameriavajúca sa na prieskum trhu v spojitosti s herným a zábavným priemyslom, viac ako tri miliardy ľudí na Zemi už hrávajú videohry.

S celkovou populáciou približujúcou sa ôsmym miliardám to znamená, že hry už hráva približne 40% zo všetkých ľudí na Zemi. Najrýchlejšie sa rozvíjajúci segment predstavujú mobilné zariadenia, ktoré na hranie využíva približne 1,4 miliardy herných fanúšikov.

IGN pritom upozorňuje, že majitelia konzol tvoria iba 8 % z celkového počtu hráčov, zároveň však pri hraní strávia najviac času. Podstatne vyššie percento už pripadá na PC hráčov, ktorí zastávajú približne 48% z celkového počtu, zároveň sa táto skupina prelína aj s mobilným a konzolovým segmentom a čistokrvných herných PC nadšencov je podstatne menej.

Ak by sme sa na hráčov chceli pozrieť regionálne, najväčšie percento zastáva Ázia, kde nájdeme viac ako 1,4 miliardy herných konzumentov.

Druhé miesto pripadá Európe s menej ako štvrtinovým dielom (21%) a 668 miliónmi hráčov. Ďalej nasledujú Latinská Amerika (383 miliónov) a región Severnej Ameriky zastúpený 261 miliónmi herných priaznivcov.

Mobilný segment aj naďalej zostáva hlavným ťahúňom herného priemyslu. Mobile Marketer odhaduje, že len za minulý rok hry na smartfónoch dokázali vygenerovať zisk dosahujúci 16 miliárd dolárov, približne 60% z celého herného priemyslu.

V správe Mobile Marketer sa ďalej uvádza, že viac ako tretina hráčov na mobilných zariadeniach vekovo spadá do kategórie medzi 25 a 36 rokov. Najvýznamnejším trhom z pohľadu hier na smartfóny je Čína, nasledovaná Spojenými štátmi a Japonskom.

Pošli nám TIP na článok



Hry