Dlhé roky sa pre špeciálne efekty vo filmoch využíva zelené plátno, ktoré umožňuje v postprodukcii vytvoriť grafické scény, ktoré by sa v realite len veľmi ťažko dali zreprodukovať, prípadne by ich tvorba bola finančne nerentabilná. So seriálom Mandalorian sa však predstavila aj nová technika, ktorá výrazne zlepšuje prácu hercom, kameramanom aj režisérom – píše Engadget.

S využívaním novinky sa pochválili vo videu samotní tvorcovia, ktorí na nej spolupracujú s Nvidiou a štúdiom Epic Games, ktoré je známe predovšetkým hrou Fortnite. Spoločne so štúdiom Lucasfilm využili Unreal Engine, aby mohli herci, kameramani a režisér vidieť danú scénu v reálnom čase. Ide o nepochybne lepšie riešenie, ako natáčať takpovediac naslepo, len s využitím zeleného plátna.

Vykresľovanie v reálnom čase

Aby bolo možné takéto scény zobraziť, filmári využívali špičkovú techniku, ktorá zahrňovala aj obrovskú LED stenu, na ktorej sa aktuálne scéna mohla premietať. Vykresľovanie pritom prebiehalo v reálnom čase, čo je zásluhou grafických procesorov od Nvidie. Obraz je pritom plne dynamický a reaguje priamo na pohyb kamery. Režisér a kameramani tak majú živý pohľad na to, ako bude daná scéna vo finále vyzerať. Najlepšie je to vidieť na záberoch v 3 minúte a 40 sekunde.

Nepochybne ide o skvelé riešenie aj pre hercov, ktorí sú tak vo väčšej pohode a nemusia hranie tak predstierať, ako je to pri využívaní zeleného plátna. Šetria sa tiež náklady na post-produkciu, nakoľko finálnych úprav je výrazne menej. V tomto prípade sa tieto digitálne úpravy využívali až pri 50 % záberov.

Počas jej využívania neboli zaznamenané žiadne problémy, preto firma ILM (patriaca pod Lucasfilm) založila novú platformu s názvom StageCraft, ktorá sprístupní novú techniku využívajúcu Unreal Engine aj ostatným tvorcom.

Pošli nám TIP na článok



Filmy & seriály