Malá firma zmenšila automobilové legendy, pridala elektromotor a vyrobila predajný trhák. Tieto pojazdné repliky idú vo svete na dračku
V každom chlapovi sa po zvyšok života skrýva chlapec a britská firma Little Car Company sa naplno chopila príležitosti potešiť „dušu chlapca“. V ich továrni neďaleko Oxfordu vzniká 66-percentná replika legendárneho Bugatti Type 35, ktoré si na rozdiel od originálu môže dovoliť podstatne viac fanúšikov tohto nádherného auta.
Príbeh malej firmy, ktorá ale vďaka svojej precíznej a poctivej práci rastie do výšin, sprostredkoval aj portál Bloomberg. Little Car bola založená v roku 2019 bývalým britským olympijským lyžiarom Benom Hedleym.
Spoločnosť má aktuálne 25 zamestnancov a zmenšeniny legendárnych automobilov vyrába v starom vojenskom hangári zhruba 110 km od Londýna. Podľa slov zakladateľa nie sú ich zmenšené repliky žiadne hračky pre deti, svedčí o tom aj cena, ktorá začína na 30 000 €, no vyšplhať as môže až na viac ako 65 000 €.
Viac ako 500 objednávok a už 30 dodaných kusov
Aj napriek vysokej cene týchto pojazdných replík je o ne relatívne vysoký záujem najmä zo strany zberateľov či veľkých fanúšikov týchto áut. Aktuálne má spoločnosť na svojom konte viac ako 500 objednávok na repliku Bugatti Type 35, ktoré sa však v ich prevedení volá „Bugatti Baby II“.
Tri desiatky 66-percentnej zmenšeniny Bugatti už dorazili aj svojim majiteľom, pričom okrem Bugatti sa Little Car aktuálne púšťa aj do výroby rovnako legendárneho Aston Martin DB5, taktiež v 66-percentnej mierke, ktorý ponesie názov Aston Martin DB5 Junior.
Spojenie klasiky a moderných technológií
Aj vďaka podpore samotných automobiliek, teda Bugatti a po novom aj Aston Martin, sú repliky takmer ako ich originály, dokonca disponujú niektorými originálnymi súčiastkami. Samozrejme, objemné spaľovacie motory by sa do zmenšenej karosérie jednoducho nevošli, na pohon replík sa tak využíva elektrina.
Ide teda o klasické elektromobily, pričom maximálna rýchlosť Bugatti Baby II sa pohybuje na úrovni 65 km/h, zatiaľ čo Aston Martin by mal dosiahnuť rýchlosť zhruba 80 km/h. O napájanie sa stará 2,8 kWh batéria, ktorá vystačí na 50 km dojazdu.
Legenda, s ktorou sa nebudeš báť jazdiť
Možno si kladieš otázku, kto už by si len niečo takéto kúpil. Pre niekoho to môže byť iba predražená hračka, no ako tvrdí zakladateľ spoločnosti, ich repliky rozhodne nie sú pre deti, ale pre „veľkých chlapcov“ a teda predovšetkým vášnivých zberateľov.
Ak niekto vlastní jeden z vyššie spomenutých modelov, ktorých ceny sa pohybujú v stovkách tisíc eur, tak zrejme nebude mať problém kúpiť si aj najdokonalejšiu a navyše pojazdnú repliku, s ktorou mu nebude ľúto zajazdiť si po záhrade či parkovisku. Na cesty totiž tieto repliky nesmú.
Ako píše Bloomberg, ak by sa taký majiteľ DB5-ky vydal na svojej kráske na trip dlhý pár stoviek kilometrov, z hodnoty vozidla by to pokojne mohlo ukrojiť aj 50 000 €. Za tieto peniaze si tak môže kúpiť repliku, ktorú mu nebude ľúto vytiahnuť von z garáže.
Produkcia zmenšenej DB5-ky začne koncom roka 2021 za cenu okolo 40 000 €. Tí, ktorí už repliku Bugatti vlastnia, alebo si ju vyskúšali, popísali zážitok z jazdy ako niečo, čo fanúšikom automobilov vyčarí úsmev na tvári.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené