Aj keď Musk popisuje kamery v HW3 ako „schopné,“ kamery HW4 ponúkajú výrazne vyššie rozlíšenie a lepší výkon za nízkeho osvetlenia. Nie je jasné, či bude nutná aj aktualizácia kamier na dosiahnutie plnej autonómie. Teslove vozidlá sú už teraz vyšetrované NHTSA kvôli smrteľnej nehode pri zníženej viditeľnosti.

Aj keby sa Tesle podarilo prekonať tieto technické prekážky, zostávajú otázky ohľadom životaschopnosti plne autonómnej technológie. Musk priznal, že si nie je istý, či HW3 dokáže dosiahnuť funkčnosť FSD. Hoci je presvedčený, že HW4 to dosiahne, budúcnosť je neistá kvôli problémom, ktoré presahujú technologický pokrok.

Screenshot/JustAnotherTeslaGuy/YouTube

Má to vôbec potenciál?

Požiadavky na výpočtový výkon FSD systémov sú obrovské. Tesla musela neustále upgradovať hardvér, aby zvládla požiadavky softvéru. K tomu treba pripočítať fakt, že vozidlá musia dosiahnuť úroveň bezpečnosti, ktorá uspokojí regulátorov aj verejnosť. Tesla čelila početným vyšetrovaniam a zvolávacím akciám súvisiacim so systémami Autopilot a FSD.

Mnohí odborníci majú voči FSD stále pochybnosti. Technologický analytik William Stein z Truist Securities nedávno absolvoval jazdu v Tesle s FSD systémom, pričom počas jazdy auto vykonalo niekoľko nebezpečných alebo nelegálnych manévrov. Jednou z nich bolo aj odbočenie doľava z priameho jazdného pruhu a prejazd cez červenú.

Približne 500 000 majiteľov Tesiel si aktivovalo funkciu FSD na svojich vozidlách, čo predstavuje niečo vyše 20 percent všetkých Tesiel v prevádzke. Tesla opakovane zdôrazňuje, že napriek názvu systém FSD neumožňuje plnú autonómiu vozidla a vodiči musia zostať v strehu a byť pripravení kedykoľvek prevziať kontrolu. Na to Tesla zaviedla monitorovací systém, ktorý sleduje správanie vodiča a môže zrušiť prístup k FSD, ak vodič nedodržiava dostatočný dohľad.

Tesla Model 3 Highland je najlepší elektromobil v danej cenovej kategórii

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú