Majitelia vozidiel Tesla nachádzajú stále originálnejšie spôsoby, ako sa dištancovať od kontroverzného šéfa automobilky, Elona Muska. Už to nie sú len nálepky s ironickými odkazmi, ale aj odstránenie loga Tesly z áut, výmena za emblémy iných značiek či dokonca využívanie projekcií na vozidlách.

Začalo to jednoduchými samolepkami s nápismi v štýle „Kúpil som toto auto predtým, než som vedel, že Elon je blázon“. Takéto nálepky sa predávajú vo veľkom – niektoré firmy uvádzajú, že denne predajú stovky kusov. Teraz sa však situácia posunula na novú úroveň, na tému upozornil Electrek.

Odstránené logá a projekcie na Cybertruckoch

Niektorí majitelia sa rozhodli pre radikálnejší krok – zbavili svoje Tesly originálnych log a namiesto nich umiestnili znaky iných automobilových značiek. Hoci nejde o úplne nový trend, v poslednom období sa de-badging (odstraňovanie loga) Tesiel objavuje čoraz častejšie.

Najkreatívnejší prípad sa týka jedného majiteľa Cybertrucku, ktorý na svojej karosérii premieta rôzne odkazy. Na zadnej strane vozidla sa objavujú správy typu: „Prosím, neničte toto auto sprejom, už tak v ňom vyzerám dosť hlúpo.“ Video s projekciami je dokonca podpísané „Mussk production“, pričom dvojité „s“ naráža na nacistickú organizáciu Schutzstaffel, čo naznačuje kritiku Muskových politických postojov.

Prepad značky Tesla – kam to smeruje?

Hoci sa môže zdať, že ide len o vtipné a mierne provokatívne formy protestu, všetko naznačuje širší problém. Tesla čelí rastúcej nespokojnosti majiteľov po celom svete, čo sa odráža nielen na reputácii značky, ale aj na jej predajoch.

Komentáre na sociálnych sieťach naznačujú frustráciu, pričom jeden používateľ výstižne poznamenal: „História si bude pamätať, ako neschopnosť jedného muža prekonať osobné spory vymazala najväčšie bohatstvo, aké bolo kedy vytvorené. Toto bude stáť za prípadovú štúdiu v manažérskych kurzoch.“


Značka prešla dlhú cestu od svojej neznámej minulosti k celosvetovej sláve vďaka tvrdej práci zamestnancov a komunity nadšencov elektromobilov. Dnes sa však zdá, že kvôli Muskovým politickým výstrelkom, kontroverzným vyjadreniam a posadnutosti sociálnymi sieťami sa toto dedičstvo rýchlo rúca.

Vývoj naznačuje, že problém Tesly už nie je len o technológii či kvalite vozidiel, ale o narastajúcej nevôli voči jej vedeniu. Ostáva otázkou, ako na to zareaguje samotná automobilka a či sa jej podarí získať si späť dôveru zákazníkov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP