Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

O tom, že elektrická vlajková loď Mercedesu hrá tú najvyššiu ligu, nepochybuje snáď nikto z nás. Mercedes EQS nie je špičkový len po dizajnovej stránke interiéru či stránke technológií, ale ja po dojazde, v ktorom s prehľadom búra rekordy.

Koľko prejde EQS na jedno nabitie bez straty komfortu?

Jeho dojazd sa preto pokúsili otestovať aj v dnes už ikonickej motoristickej šou Top Gear. V rámci tohto testu sadol Ollie Kew do „elektrického S-ka“ a vydal sa na približne 650 km dlhú trasu z Edinburghu do Londýna.

Vzhľadom na to, že EQS pri svojej rekordnej jazde dokázalo prejsť na jedno nabitie 850 km, žiadny problém všakže? Aby sme boli fér, Mercedes EQS podľa finálnych testov WLTP má vo verzii 450 dojazd na jedno nabitie 770 km, čo je na cestu z Edinburghu do Londýna viac než postačujúce.

Evidentne to však neplatí v prípade, ak sa redaktor nechce vzdať všetkého komfortu. Ollie Kew totiž okamžite po štarte zaregistroval, že podľa údajov z palubného počítača dokáže prejsť len necelých 600 km, čo je zhruba o 50 km menej, ako by potreboval. V prípade, že by sa vzdal nejakého komfortu, vrátane nabíjania svojho telefónu, dojazd by sa zvýšil na 640 km, čiže stále by nejaký ten kilometer chýbal.

Celá cesta bola v podstate sprevádzaná touto dojazdovou katastrofou. Po prekročení hraníc Škótska „elektrické S-ko“ ukazovalo dojazd 524 km, zatiaľ čo do cieľa zostávalo 550 km. Za predpokladu, že by sa redaktor vzdal úplne všetkého komfortu, EQS by to zrejme zvládlo. Aký by ale malo zmysel jazdiť v tomto elektrickom klenote, ak by si jazdu nedokázal poriadne užiť?

Dávid Igaz / FonTech

Ak preskočíme podrobnosti, tento test dojazdu pre EQS nedopadol zrovna najlepšie. Kew so svojim Mercedesom musel s 2 % predčasne zastaviť na nabíjacej stanici, zhruba 40 km pred svojim cieľom. EQS tak so všetkými zapnutými komfortnými prvkami dokázalo prejsť úctyhodných 600 km, na cestu z Edinburghu do Londýna to však nestačilo. Navyše Kew šiel celú cestu relatívne slimačím tempom, keďže jeho priemerná rýchlosť bola iba o málo väčšia než 54 km/h.

Dosiahnuté výsledky viac-menej korešpondujú s testom, ktorý pred pár mesiacmi uskutočnil aj FonTech.sk. Ten s EQS vyrazil na cesty naprieč Myjavou, okolo Hlohovca a krásnymi okreskami až do Dunajskej Stredy, odkiaľ sa večer vrátili späť Bratislavy.

V našom teste sme však mali k dispozícii najsilnejšiu verzia s označením 580 4Matic, avšak prvú časť cesty sme absolvovali aj so slabšou verziou s označením 450.

Test ukázal, že pri klasickom využívaní auta, kedy sa rýchlostne neobmedzuješ a nehľadíš na spotrebu, sa dá dostať bez problémov aj počas zimných mesiacov nad 500 km so spotrebou v rozmedzí 23 – 25,6 kWh / 100 km. So slabšou verziou by sa dojazd mal pohybovať okolo 600 km, čo zhodne ukázali oba testy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú