Ľudia sa po kúpe elektromobilu k nim už nikdy nechcú vrátiť. Jedna z najväčších krajín rieši vážny problém zákazníkov
Pre mnohých nadšencov technológií predstavujú elektromobily budúcnosť dopravy, ktorá má odpísať klasické spaľovacie motory. Do tohto biznisu sa pritom pridáva čoraz viac výrobcov, ktorí si chcú uchmatnúť svoje miesto na trhu, avšak viaceré čínske spoločnosti teraz narazili na zásadné nedostatky, informoval Bloomberg.
V poslednom čase v čínskych médiách čoraz viac rezonujú správy o chabej kvalite spracovania, ktorá ohrozuje elektromobily na tamojšom trhu. Byť výrobcom elektromobilov nie je v Číne zdá sa žiadna veda. Krajina prispieva spoločnostiam, ktoré sa rozhodli vybrať si ekologickejšiu alternatívu, a tak tam nové startupy rastú ako huby po daždi.
Výrobcovia dostávajú finančnú podporu a snažia sa rýchlo vyrábať vo veľkom množstve, aby uspokojili ciele nielen vládnych predstaviteľov, ale aj dopyt zo strany zákazníkov. Vrhnúť sa na masovú produkciu a zamerať sa na kvantitu miesto kvality však má veľké nevýhody.
Rýchla výroba „Made in China“
Podľa prieskumov v Číne už ale 70 % majiteľov elektromobilov oľutovalo svoje rozhodnutie a ďalšie elektrické auto by si viac nekúpili. Vláda sa však snaží tento priemysel podporiť všemožnými spôsobmi, aby splnila ciele v programe „Made in China 2025“, ktorý spustila v roku 2015, informoval Bloomberg.
Podľa prieskumu International Energy Agency si však Čína drží aj veľký podiel na trhu s elektrickými a hybridnými autami a čísla majú v budúcnosti naďalej rásť. Zatiaľ čo také Spojené štáty majú 1,2 % podiel, Čína si drží takmer dvojnásobok, informoval portál Interesting Engineering.
Nenechaj si ujsť
Čínsky elektromobil väznil vodiča na frekventovanej ceste, až kým nedokončil softvérovú aktualizáciu
Kľúčom má byť pritom nižšia cena elektromobilov, ktorá je v tejto krajine výrazne menšia ako je celosvetový priemer. Len v minulom roku tak vďaka rýchlej výrobe, prijateľným cenám a dostupnosti Čína predala až 1,256 miliónov áut s pohonom novej generácie, vrátane elektromobilov.
Tento počet je pritom až o 62 % vyšší ako tomu bolo v roku 2017. S veľkým množstvom týchto áut však prichádza aj veľa problémov, ktoré sa týkajú najmä batérií. Akumulátory majú poskytovať slabší výkon ako uvádzajú výrobcovia a v iných prípadoch sa zasa nezvyčajne rýchlo vybíjajú.
V extrémnych situáciách sa dokonca prehrievajú, čo malo v Číne za následok vznietenie až 40 elektromobilov len za minulý rok, informoval Bloomberg. Ďalšie závažné chyby sa pritom majú týkať elektromotorov, prevodoviek a iných dôležitých súčastí elektromobilov.
Napriek tomu, že sú tieto autá na trhu len pár rokov a technológie ešte nemajú vychytané všetky „muchy“, Čína sa vrhla do tohto priemyslu až príliš strmhlavo, kvôli čomu teraz čelí týmto problémom. Miesto kvantity by sa mali výrobcovia zamerať viac na kvalitu, aby tak napravili pošramotenú povesť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP