Bezpečnostná stránka elektromobilov pri nehodách spôsobuje vrásky na čele mnohým odborníkom. Problémová je najmä batéria, ktorá sa pri nehode môže poškodiť a spôsobiť tak ešte väčšie škody, než samotný náraz.

Ako uviedol portál AutoEvolution, našťastie to nie je prípad elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5, ktorý získal v testoch KNCAP maximálne hodnotenie.

Zobraziť celú galériu (2)
Michal Varga/FonTech

Nejde síce o o európsky crashtest Euro NCAP, no KNCAP je v podstate jeho kórejský ekvivalent a kvalitatívne nároky sú v oboch prípadoch veľmi podobné. Hyundai Ioniq 5 v spomínanom teste získal prvú úroveň bezpečnosti, čo sa rovná 5 hviezdičkám v teste Euro NCAP.

KNCAP/YouTUbe/Screenshot

Kórejský systém hodnotí celkovo tri oblasti. Maximálny počet 100 bodov pozostáva z ochrany pri náraze (60 bodov), z ochrany chodcov (20 bodov) a zo systémov zabraňujúcich nehode (20 bodov).

NEPREHLIANI
Slovákov šokuje dizajnom, otáčajú sa za ním davy. Vyskúšali sme elektrický Ioniq 5

Ako uvádza portál InsideEVs, nový Ioniq 5 získal v teste ochrany pasažierov pri nehode až 98,8 %. Chodci pri prípadnom strete s týmto vozidlom na tom nie sú až tak dobre, v tomto smere získal Ioniq 5 iba 68,2 %. Bezpečnostné systémy zabraňujúce kolízii sú však na veľmi vysokej úrovni a získali až 95,9 %.

Lepší ako Model 3

Automobilka Tesla prezentuje svoje elektromobily ako najbezpečnejšie vozidlá na cestách. V crashtestoch síce Tesly získavajú naozaj vysoké hodnotenia, no v prípade testu KNCAP je na tom Ioniq 5 lepšie ako Model 3.

V tomto roku totiž spoločnosť testovala iba tieto dva elektromobily a Model 3 získal celkové hodnotenie 83,3 %. Ioniq 5 zaklincoval slušných 92,1 %. Doposiaľ najbezpečnejším testovaným vozidlom agentúrou KNCAP je Genesis G80, ktorý získal neuveriteľných 97,3 %.

Riziko hrozí aj po nehode

Ako sme už spomínali vyššie, nebezpečenstvo pri nehode elektromobilu je podstatne vyššie, ako v prípade auta so spaľovacím motorom. Už niekoľkokrát nastala situácia, pri ktorej začalo elektrické auto po nehode horieť v dôsledku poškodenia vysokonapäťovej batérie. Skvelým príkladom je aj nedávny crashtest čínskeho elektromobilu BYD.

V šou Understanding the Car Test Ground proti sebe postavili dva elektromobily, BYD Han a ArcFox aS. Obe vozidlá sa čelne zrazili pri rýchlosti 64 km/h a už pri prvotnom náraze bolo badateľné, že čínske autá na tom nie sú z pohľadu bezpečnosti ani zďaleka tak dobre ako tie európske.

Ani jedno z áut totiž pri tomto náraze neaktivovalo airbagy. Elektromobil od BYD dokonca zablokoval dvere na strane vodiča, značne deformoval kabínu a bezpečnostné pásy vzadu nedokázali udržať figuríny na svojom mieste.

Najväčší problém pre túto ambicióznu čínsku automobilku nastal až 48 hodín po samotnom teste. Revolučná Blade batéria sa totiž v dôsledku nárazu sama vznietila po tom, ako auto dva dni nečinne stálo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú