Lepší ako Model 3. Hyundai Ioniq 5 absolvoval prvé crashtesty, získal fenomenálne hodnotenie
Bezpečnostná stránka elektromobilov pri nehodách spôsobuje vrásky na čele mnohým odborníkom. Problémová je najmä batéria, ktorá sa pri nehode môže poškodiť a spôsobiť tak ešte väčšie škody, než samotný náraz.
Ako uviedol portál AutoEvolution, našťastie to nie je prípad elektrickej novinky Hyundai Ioniq 5, ktorý získal v testoch KNCAP maximálne hodnotenie.
Nejde síce o o európsky crashtest Euro NCAP, no KNCAP je v podstate jeho kórejský ekvivalent a kvalitatívne nároky sú v oboch prípadoch veľmi podobné. Hyundai Ioniq 5 v spomínanom teste získal prvú úroveň bezpečnosti, čo sa rovná 5 hviezdičkám v teste Euro NCAP.
Kórejský systém hodnotí celkovo tri oblasti. Maximálny počet 100 bodov pozostáva z ochrany pri náraze (60 bodov), z ochrany chodcov (20 bodov) a zo systémov zabraňujúcich nehode (20 bodov).
NEPREHLIANI
Slovákov šokuje dizajnom, otáčajú sa za ním davy. Vyskúšali sme elektrický Ioniq 5
Ako uvádza portál InsideEVs, nový Ioniq 5 získal v teste ochrany pasažierov pri nehode až 98,8 %. Chodci pri prípadnom strete s týmto vozidlom na tom nie sú až tak dobre, v tomto smere získal Ioniq 5 iba 68,2 %. Bezpečnostné systémy zabraňujúce kolízii sú však na veľmi vysokej úrovni a získali až 95,9 %.
Lepší ako Model 3
Automobilka Tesla prezentuje svoje elektromobily ako najbezpečnejšie vozidlá na cestách. V crashtestoch síce Tesly získavajú naozaj vysoké hodnotenia, no v prípade testu KNCAP je na tom Ioniq 5 lepšie ako Model 3.
V tomto roku totiž spoločnosť testovala iba tieto dva elektromobily a Model 3 získal celkové hodnotenie 83,3 %. Ioniq 5 zaklincoval slušných 92,1 %. Doposiaľ najbezpečnejším testovaným vozidlom agentúrou KNCAP je Genesis G80, ktorý získal neuveriteľných 97,3 %.
Riziko hrozí aj po nehode
Ako sme už spomínali vyššie, nebezpečenstvo pri nehode elektromobilu je podstatne vyššie, ako v prípade auta so spaľovacím motorom. Už niekoľkokrát nastala situácia, pri ktorej začalo elektrické auto po nehode horieť v dôsledku poškodenia vysokonapäťovej batérie. Skvelým príkladom je aj nedávny crashtest čínskeho elektromobilu BYD.
V šou Understanding the Car Test Ground proti sebe postavili dva elektromobily, BYD Han a ArcFox aS. Obe vozidlá sa čelne zrazili pri rýchlosti 64 km/h a už pri prvotnom náraze bolo badateľné, že čínske autá na tom nie sú z pohľadu bezpečnosti ani zďaleka tak dobre ako tie európske.
Ani jedno z áut totiž pri tomto náraze neaktivovalo airbagy. Elektromobil od BYD dokonca zablokoval dvere na strane vodiča, značne deformoval kabínu a bezpečnostné pásy vzadu nedokázali udržať figuríny na svojom mieste.
Najväčší problém pre túto ambicióznu čínsku automobilku nastal až 48 hodín po samotnom teste. Revolučná Blade batéria sa totiž v dôsledku nárazu sama vznietila po tom, ako auto dva dni nečinne stálo.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené