Legendárnych V8 sa nevzdáme, dostanú palivo budúcnosti. Najväčšia automobilka sveta vymyslela prelomový plán
Výkonných spaľovacích motorov na kvapalné palivo sa možno nebudeme musieť úplne vzdať ani po elektrickej revolúcii. Toyota a Yamaha spojili sily a vyvíjajú spaľovací motor V8, ktorý používa palivo, vďaka ktorému neprodukuje žiadne škodlivé emisie, informuje Interesting Engineering.
Prichádza vodíková V8
Sily spojila najväčšia automobilka (z pohľadu predaných kusov vozidiel) na svete s Yamahou a snažia sa vyvinúť osemvalcový spaľovací motor, ktorý funguje na vodík. Ten sa pritom v rámci ekologického pohonu v poslednej dobe skloňoval predovšetkým ako palivo pre palivové články, ktoré sú istou formou elektrického pohonu.
Vodíkový V8 doterajší prístup zásadne mení a v budúcnosti môže byť záchranou pre milovníkov výkonných áut a zvuku, ktorý elektrické autá neponúkajú. Tento motor má totiž dosahovať obsah 5,0 litrov a výkon až 449 koní pri 6 800 ot./min., čo je však menej, než benzínová verzia, na ktorej sa tento experimentálny stroj zakladá.
Zakladá sa na motore z Lexusu RC F, no má v porovnaní s ním množstvo zmien a vylepšení, ktoré sa týkajú vstrekovačov, hláv valcov, sacieho potrubia a podobne, vysvetľuje vo svojej tlačovej správe Yamaha a dodáva, že pri 3 600 ot./min. dosiahne krútiaci moment 540 Nm.
Jediná možnosť?
„Vodíkové motory skrývajú potenciál uhlíkovej neutrality a uchovania vášne pre motory s vnútorným spaľovaním nažive. Spájanie sa so spoločnosťami s rozdielnymi kultúrami a oblasťami expertízy ako aj rast množstva partnerstiev, ktoré máme teraz, je spôsob, ktorým chceme viesť do novej budúcnosti,“ vyjadril sa Jošihiro Hidaka, riaditeľ Yamaha Motor.
Yamaha pritom začala s vývojom vodíkových motorov už pred piatimi rokmi a tvrdí, že ľudia boli s prototypom vodíkového auta veľmi spokojný napriek tomu, že sa spočiatku tvárili skepticky. Dôvodom je podľa riaditeľa Hidaka skutočnosť, že sú tieto motory pomerne jednoduché na použitie aj bez toho, aby sa musel stroj uchýliť k množstvu elektronických asistentov jazdy.
Kľúčovým je ale pre Yamahu aj samotný zvuk, ktorý je v tomto prípade naozaj na mieste. Motor má totiž produkovať harmonický zvuk s vysokou frekvenciou a je to práve zvuk, ktorý motory V8, aj keď zväčša tie americké, charakterizuje a je prvým aspektom, ktorý si človek všimne. Budúcnosť tak môže byť ekologická a nostalgická zároveň, jednej veci sa ale musí vzdať – tou je vôňa benzínu.
Automobilky sa prispôsobujú
V dnešnej dobe sa už prakticky všetky automobilky prispôsobujú moderným požiadavkám a dokazujú to aj v športových oblastiach, či už sa jedná o elektrickú formulu alebo Rally Dakar, v ktorom zažiarila hybridná Audi RS Q e-tron s výkonom 500 kW, poháňaná elektromotormi a benzínovým generátorom elektrickej energie.
Niektoré automobilky však, napriek tomu, proti zmene aktívne bojujú a zo všetkých to robí najväčšmi práve Toyota, píše The New York Times. Nevyhnutnosť zmeny si ale plne uvedomuje a dôvodom pre jej spomalenie je, pravdepodobne, len jednoduchší a finančne menej náročný prechod.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO: České hyperauto porazilo Ferrari. Na legendárnej trati Top Gear vytvorilo nový rekord
Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
Zlá správa pre fanúšikov legendárneho modelu. BMW stoplo dôležitý projekt, nemá na to kapacitu
SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medvedev sa preriekol: V Istanbule nejde o mier, ale zabezpečenie rýchleho ruského víťazstva
Čína predbieha Rusko a Západ: Odkryla prvé zábery trojmotorového monštra J-36
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Železničný uzol v Žiline finišuje: Stavbu za takmer 400 miliónov dokončia ešte tento rok
Koniec strachu v nemocniciach: Deti už nebudú musieť byť bez rodičov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Zafungovala Muskova stratégia? V rozvinutom európskom štáte stúpli predaje Tesly o 200 %
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
Niečo také mesto nezažilo od vojny. Kolín evakuuje tisíce ľudí
Slovákov zaplavujú falošné správy na WhatsAppe. Takto funguje nový trik podvodníkov
ITAPA 2025: Kto nezvládne AI, prehrá. Slovensko hľadá riešenia
Slovensko hľadá nové cesty pre plyn. Taliansko môže byť riešením
Slovensko postaví reaktory novej generácie. Využijú jadrový odpad
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Medvedev sa preriekol: V Istanbule nejde o mier, ale zabezpečenie rýchleho ruského víťazstva
Čína predbieha Rusko a Západ: Odkryla prvé zábery trojmotorového monštra J-36
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Železničný uzol v Žiline finišuje: Stavbu za takmer 400 miliónov dokončia ešte tento rok
Koniec strachu v nemocniciach: Deti už nebudú musieť byť bez rodičov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené