Legendárny taliansky výrobca luxusných športiakov prešiel na elektrifikáciu. Predstavil prvý model s hybridnou technológiou
Plány na výrobu celej flotily elektrických vozidiel značky Maserati boli predstavené už v roku 2018. Ako informuje portál MotorAuthority, prvým modelom, ktorý disponuje okrem klasického spaľovacieho motora aj 48 V mild-hybridnou technológiou, je Maserati Ghibli.
Elektrifikácia sa nevyhla ani luxusnej automobilke z Talianska, ktorá je legendárna vo svete svojimi čistokrvnými športiakmi so spaľovacími motormi. Ghibli však neprichádza v očakávanom plug-in hybridnom vyhotovení, dvojlitrový štvorvalec totiž dopĺňa 48 V štartér-generátor. Ide teda o mild-hybrid, ktorý pomáha autu šetriť palivo tak, že elektromotor podporuje spaľovací motor pri rozjazdoch a k dispozícii je aj tzv. plachtenie pri istých rýchlostiach.
Keďže sa však stále jedná o športovo ladené auto, vďaka technológii e-Booster dokáže elektrika autu pomáhať aj pri nižších otáčkach, kedy spaľovací motor nedosahuje svoj maximálny krútiaci moment (ten sa dostal na úroveň 450 Nm).
S výkonom 242 kW (330 koní) budúci majiteľ ani nepocíti, že pod jeho kapotou pradie iba dvojlitrový štvorvalec a nie trojlitrová V6-ka ako tomu bolo v predchádzajúcich generáciách vozidla. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je na úrovni 5,7 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť dosahuje 255 km/h.
Hybridná verzia Ghibli dokonca váži o pár desiatok kilogramov menej než jeho ekvivalent s V6, píše TopGear. Keď sa k tomu pridajú ešte o 25 % nižšie emisie, pre mnohých budúcich zákazníkov bude práve tento variant jasnou voľbou.
Nielen zmena motorizácie, ale aj oživenie dizajnu
Okrem novej pohonnej jednotky prichádza Ghibli aj s vynovenou prednou maskou či zadnými LED svetlami v bumerangovom tvare. Tomu, že sa jedná o ekologickejšiu verziu tohto športiaku, napovedajú aj modré strmene bŕzd, či modré výduchy za predným kolesom.
Aj v interiéri prebehlo niekoľko zmien. Hlavný displej multimediálneho systému narástol na 10″ a poháňa ho operačný systém Android určený do áut. Samozrejmosťou je aj možnosť prepojiť auto s mobilnou aplikáciou a bezdrôtové aktualizácie softvéru.
Ani pred vodičom sa už nerozprestierajú klasické analógové budíky, ale nachádza sa tu moderný digitálny kokpit s novým grafickým vyhotovením. Ako informuje portál TheScotsman, produkcia hybridného Maserati Ghibli by mala začať už v septembri. Aktuálne sa dajú predobjednať dve verzie – GranSport a GranLusso. Žiaľ, finálne cenovky ešte nepoznáme. Už v budúcom roku by sme samali dočkať dvoch plne elektrických modelov z dielne Maserati, GranTurismo a GranCabrio.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Slovákom hrozí pokuta 100 eur. Čudná značka s dobrým úmyslom prekvapila vodičov
Poznáme ceny diaľničných známok pre rok 2026. Mnohých šoférov určite prekvapia
Slováci ich autá milujú. Veľká automobilka ukázala svoje auto budúcnosti, ide úplne proti prúdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP