Legendárny model dostal druhý život. Pridali len 100 kg a prerobili ho na zázrak, ktorý ani nepočuť
Britská spoločnosť Electrogenic sa rozhodla priniesť nový život ikonickému športovému vozidlu Mazda MX-5 Miata v podobe plne elektrického modelu. Táto úprava sľubuje zachovanie povestných jazdných vlastností modelu a zároveň poskytuje dojazd 241 km na jedno nabitie. Na tému upozornil portál Greencarreports.
Minimálna váha, maximálny výkon
Spoločnosti Electrogenic sa podarilo zvýšiť váhu vozidla iba o približne 100 kg, čím celková hmotnosť elektrického MX-5 dosahuje asi 1 100 kg. Napriek pridaným batériám vozidlo ponúka o 21 % lepší pomer výkonu k hmotnosti, pričom si zachováva pôvodné rozloženie váhy na nápravách. Tento údaj sa vzťahuje na prvú generáciu Miaty (NA) a nie na novšie modely.
Kľúčom k úspechu bolo kreatívne rozmiestnenie batérií. Spoločnosť použila 3D skenovanie na optimalizáciu priestoru a umiestnila 42 kWh batériové moduly pod kapotu a na miesto pôvodnej nádrže na palivo. Toto riešenie zachováva priestor v kufri a zároveň zabezpečuje nízke ťažisko, čo prispieva k jazdným vlastnostiam. Navyše, konverzia je plne reverzibilná, takže vozidlo sa dá kedykoľvek vrátiť do pôvodného stavu.
Výkon, ktorý nesklame
Systém je poháňaný jediným elektrickým motorom s výkonom 160 koní a krútiacim momentom 228 lb-ft. Pohon zostáva zadný, pričom vozidlo využíva jeden prevodový stupeň, čo je typické pre väčšinu elektromobilov. Electrogenic však zdôrazňuje, že ich kit je kompatibilný s manuálnou aj automatickou prevodovkou.
Elektrická Miata dosiahne rýchlosť 100 km za hodinu za približne 6 sekúnd a maximálna rýchlosť je stanovená na 185 km/h. K tomu pridáva režimy jazdy zamerané na efektivitu (Eco) alebo športovú dynamiku (Sport), pričom Sport ponúka rýchlejšiu odozvu na plyn a intenzívnejšiu rekuperáciu brzdnej energie.
Krok k širšej dostupnosti elektrických konverzií
Konverzie klasických áut na elektrický pohon nie sú žiadnou novinkou, no väčšinou išlo o špecializované projekty zamerané na veľké vozidlá, ktoré ponúkajú dostatok priestoru na inštaláciu batérií. Electrogenic sa však pustil do menších vozidiel a má za sebou už niekoľko úspešných projektov vrátane legendárneho Citroënu DS či klasického Mini.
Elektrické konverzie sú zatiaľ nákladné a náročné na technické know-how, no snaha znížiť tieto bariéry prináša nové možnosti. Príkladom je návrh zákona v Kalifornii, ktorý by mohol priniesť dotácie na takéto projekty. Hoci zatiaľ žiadna spoločnosť nedosiahla veľkoplošný úspech s cenovo dostupnými konverziami, pokusy ako Electrogenic, či francúzska firma Transition One, otvárajú dvere k elektrickej budúcnosti aj pre majiteľov starších áut.
Electrogenic tak ponúka unikátnu možnosť pre majiteľov Mazdy MX-5 Miata, ktorí hľadajú ekologickejšiu alternatívu bez obetovania jazdného zážitku. S dojazdom 241 km, svižným výkonom a zachovaním pôvodného charakteru sa tento kit stáva zaujímavou voľbou pre tých, ktorí chcú kombinovať tradíciu s inováciou.
Mazda ukázala budúcnosť, pozri si celú galériu
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP