Manuálna prevodovka sa čoraz viac dostáva do úzadia a v prípade vyššej cenovej kategórie vozidiel je dnes ťažké nájsť vozidlo, ktoré by ňou disponovalo. Aj z pohľadu zákazníkov ide o veľmi zaujímavú voľbu, nakoľko automatické prevodovky sú dnes presné, rýchle a spoľahlivejšie. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Hoci Porsche už dlhšiu dobo nemá vo svojej ponuke model s manuálnou prevodovkou, minimálne v oblasti Severnej Ameriky sa to zmení. Nové Porsche 911 Carrera bude mať vo voliteľnej výbave aj možnosť manuálneho riadenia, ktoré bude mať až 7 rôznych prevodov + spiatočka.

Jej cena bude rovnaká ako v prípade automatickej dvojspojky PDK. Pravdepodobnosť, že by sa podobná možnosť naskytla aj na iných trhoch, je však veľmi nízka, nakoľko prísne emisné normy by to napríklad v Európe nedovoľovali (prípadne za cenu pokuty, ktorá by sa premietla do výslednej ceny).

Zhoršená dynamika

Zákazník, ktorý si vozidlo s manuálnou prevodovkou zakúpi však musí počítať s určitými obmedzeniami. Hoci je auto o 20 kg ľahšie, tak má o čosi zhoršenú dynamiku, čo je spôsobené práve manuálnou prevodovkou. Znížená je maximálna z 308 na 305 km/h a rovnako tak zrýchlenie z 0 na 100 sa zvýšilo o sedem desatín, na výsledných 4,1 sekundy.

Porsche 911 sa bude predávať so 7-stupňovým manuálom
Porsche

Ako píše portál Top Gear, vzhľadom na vysoký výkon motora (331 kw), bude možné pozorovať aj zhoršenú životnosť komponentov. Trpieť bude najviac spojka, ktorej výdrž bude výrazne odrážať štýl jazdy. Kto si však takéto vozidla kúpi, musí s tým jednoducho počítať.

Zrejme nepôjde o tú najpredávanejšiu konfiguráciu, no je dobré vidieť, že aspoň na vybraných trhoch ponúka Porsche alternatívu pre tých, ktorí majú z automatickej prevodovky husiu kožu.