Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Silné, výkonné a objemné spaľovacie motory to budú mať čochvíľa zrejme spočítané. Niektoré automobilky sa už postupne vzdávajú svojich V12 a V10 motorov a nahradzujú ich ekologickejšími osemvalcami. Podobný scenár čaká aj luxusnú taliansku automobilku Lamborghini.

Tá upúšťa od čisto spaľovacej V8 v najpredávanejšom modeli, ktorým je Urus. Nahradí ju však rovnako objemný, no o niečo ekologickejší plug-in hybridný motor, ktorý dokáže jazdiť aj v čisto elektrickom režime. Na tému upozornil Autocar.

Čisto spaľovacie Lamborghini Urus si tak už od budúceho roka zákazníci nekúpia. V ponuke bude už iba elektrifikovaná motorizácia, ktorej srdcom ale naďalej zostane motor V8. Jedna z najluxusnejších značiek koncernu VW tak nepristúpi k rovnakému „downzisingu“, ako niektoré ďalšie koncernové automobilky pri svojich výkonných modeloch.

V koncerne VW sa totiž v poslednej dobe stretávame s nahrádzaním čisto spaľovacej V8 elektrifikovanou V6, ktorá ponúka v kombinácii s elektromotorom porovnateľný výkon.

Do konca dekády ho nahradí elektromobil

Ako dodáva Motor1, benzínovú V8 s dvoma turbodúchadlami doplní elektromotor a nová 8 stupňová automatická prevodovka, ktorá sa nachádza aj v plug-in hybride Revuelto.

Plug-in hybridný Urus zrejme dostane väčšiu batériu než spomínané Revuelto, ktoré dokáže prejsť v elektrickom režime iba 10 km. Elektrifikované supervýkonné SUV tu s nami pretrvá až do roku 2029, kedy ho taliansky výrobca nahradí čistokrvným elektromobilom.

Lamborghini

Elektrický model ale dostane úplne nové meno a ako uviedol riaditeľ automobilky Stephan Winkelmann, pôjde skôr o GT s väčšou svetlou výškou. Aj napriek elektrifikácii a pomerne unikátnemu karosárskemu prevedeniu však bude každému na prvý pohľad jasné, že ide o Lamborghini.

Prvý plug-in hybrid má dokonca motor V12

Downsizing, alebo inak povedané aj znižovanie objemu motorov, postihol drvivú väčšinu automobiliek po celom svete. Dôvod je prostý, s objemnými motormi je dnes náročné plniť emisné limity. Automobilka Lamborghini sa ale odmietla vzdať spaľovákov s vysokým objemom a vyvinula úplne novú V12, ku ktorej pridala až 3 elektromotory a nasadí ju do auta s názvom Revuelto.

Motor V12 s objemom 6,5 litra je teda úplne nový. Váži iba 218 kg a je o 17 kg ľahší než súčasná generácia. Produkuje výkon 813 koní a krútiaci moment dosahuje 725 Nm.

Lamborghini predstavilo model Revuelto s najvýkonnejšou V12 v histórii.

Zatiaľ čo spaľovací motor bude poháňať výhradne zadnú nápravu, dvojica elektromotorov sa postará o pohon prednej nápravy. Nová pohonná jednotka disponuje aj tretím elektromotorom, ktorý v závislosti od zvoleného jazdného režimu v prípade potreby pošle dodatočný výkon na zadné kolesá. Každý z elektromotorov je schopný poskytnúť výkon až 148 koní.

Nový je aj osemstupňový automat, ktorý kooperuje s dvojspojkovou prevodovkou, pričom Lamborghini Revuelto má celkový výkon až 1 015 koní. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 2,5 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť modelu Revuelta auta je 350 km/h.

Batéria slúži primárne na výkon

Nová pohonná sústava je plug-in hybridná, čo znamená, že si majiteľ bude môcť svoje Lamborghini nabíjať zo zásuvky. Nečakaj však žiaden prevratný dojazd v čisto elektrickom režime, batéria v tomto prípade slúži primárne, aby poskytovala energiu elektromotorom v prípade potreby extra výkonu.

Jej kapacita je iba 3,8 kWh, no nabíjať sa dá výkonom maximálne 7 kW. Plné nabitie by tak malo zabrať menej než pol hodinu. Oveľa rýchlejšie sa ale akumulátor nabije skrz rekuperáciu a dobíjania pomocou spaľovacieho motora. Podľa automobilky to zaberie zhruba 6 minút.

Lamborghini

Aj napriek malej batérií bude mať nové Lamborghini k dispozícii režim elektrickej jazdy, no dojazd v tomto prípade zrejme nepresiahne 10 km.

Nechýba kopec moderných technológií

Lamborghini Revuelto je dizajnový skvost, ktorý rozhodne pôsobí agresívnejšie než Aventador. Nezameniteľný svetelný podpis v tvare písmena Y vpredu aj vzadu dopĺňajú ostré línie, masívny zadný difúzor a dve centrálne umiestnené koncovky výfukov. Predné svetlá disponujú LED Matrix technológiou.

Lamborghini

Vo vnútri nájdeme digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3″ a vertikálnu obrazovku infotainmentnu s veľkosťou 8,4″. Vlastný displej dostáva aj spolujazdec, pričom sa naň zobrazujú jazdné informácie ako rýchlosť či výkon motora.

Automobilka oproti predchodcovi, ktorým je Huracán, prepracovala volant, ktorý je športovejší. Nachádza sa na ňom aj volič jazdných režimov, ktorých je mimochodom 13, pričom režim Città slúži na čisto elektrickú jazdu a režim Corsa odomyká plný výkon monštruóznych 1 015 koní.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú