Od elektromobilov dávajú ruky preč. Lamborghini stavilo na „čierneho koňa“, zatiaľ je úspešné
Lamborghini sa pred piatimi rokmi rozhodlo pre hybridizáciu celého svojho portfólia, čo sa ukázalo ako správna cesta. Zatiaľ čo väčšina automobiliek smerovala k čistej elektrifikácii, legendárna talianska značka sa rozhodla zostať verná spaľovacím motorom, no s prídavkom hybridných technológií.
Tento krok sa teraz, s ohľadom na meniace sa trendy a spomalený rast predaja elektrických vozidiel, ukazuje zrejme ako správny. Dokonca aj vlády zmierňujú svoje pôvodne prísne ciele v oblasti elektrifikácie dopravy. O téme informoval portál motor1.
Technický riaditeľ Lamborghini Rouven Mohr sa vyjadril, že v súčasnosti by nebolo vhodné uviesť na trh plne elektrické superšportové auto. „Momentálne nie je správny čas na elektrický superšportiak,“ povedal Mohr počas uvedenia modelu Urus SE v Nardò Technical Center. „Videli sme množstvo [elektrických] áut na trhu, ktoré neboli veľmi úspešné.“
Lamborghini sa s hybridizovaným portfóliom stáva lídrom v prémiovom segmente. Všetky tri hlavné modely značky – V-12 poháňaný Revuelto, dvojturbo Temerario a SUV Urus – sú teraz vybavené elektrickou asistenciou, čo značke dáva výhodu, kým jej konkurenti stále zápasia s plnou elektrifikáciou.
„Som veľmi spokojný s naším súčasným portfóliom, pretože vďaka hybridizácii môžeme fungovať aj ďalšiu dekádu,“ uviedol Mohr. Zároveň však dodáva, že úplná elektrifikácia je nevyhnutná, pretože zmena myslenia zákazníkov je len otázkou času.
Aj keď Lamborghini plánuje svoj prvý plne elektrický model predstaviť až v roku 2028, nejde o superšportové auto, ale o 2+2 grand tourer v štýle SUV. Tento model, inšpirovaný konceptom Lanzador, bude výzvou pre značku, keďže trh s elektrickými vozidlami už teraz ponúka množstvo podobných modelov.
„Musíme zostať verní našej DNA. Plne elektrické Lamborghini musí mať rovnaký faktor vzrušenia, ktorý nájdete aj pri našich spaľovacích autách. Nejde len o maximálny výkon či zrýchlenie – to sú dnes bežné veci,“ povedal Mohr.
Mohr zdôraznil, že elektrické Lamborghini musí zachovať rovnakú surovosť a vzrušenie ako modely so spaľovacím motorom. „Môžete si byť istí, že keď prinesieme prvé elektrické Lamborghini, budeme veľmi opatrní pri zachovaní charakteristických znakov značky. Neplánujeme priniesť ďalšie štandardné elektrické auto s obrovským výkonom. Potrebujeme odlišnosť,“ dodal.
Hoci Mohr uznáva inovatívne prvky, ktoré niektoré elektrické autá priniesli – ako napríklad simulovaná prevodovka u Hyundai Ioniq 5 N – verí, že takéto prvky nepatria do sveta Lamborghini. „Plne rešpektujem, že sa snažia o emocionálne spojenie s elektrickým autom, ale pre Lamborghini potrebujeme niečo viac. Imitovať spaľovací motor je možno správne riešenie na teraz, ale zákazníkov musíme presvedčiť, že elektrický zážitok z jazdy ponúka niečo, čo v spaľovacom svete nenájdete.“
Ako bude Lamborghini odlišovať svoje prvé elektrické vozidlo, ešte nie je jasné. So štyrmi rokmi do jeho uvedenia však odpoveď na túto otázku príde čoskoro.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP