Koniec posmeškov. Nový typ batérie v elektromobile reálne nabili za 90 sekúnd
Nabíjanie elektromobilov sa rok čo rok zrýchľuje. Už dnes máme na trhu autá, ktoré dokážu takmer naplno využiť potenciál 350 kW nabíjačiek, na ktorých dokážu väčšinu kapacity dobiť za 15 minút. Spoločnosť Hofer Powertrain ale v tomto smere priniesla revolúciu.
Do elektrického pretekárskeho auta nasadila batériu, ktorá sa dokáže nabíjať skrz megawattový konektor a na 85 % sa dobije za 90 sekúnd, píše spoločnosť v tlačovej správe.
Megawattový nabíjací štandard (MCS) umožňuje nabíjať elektrické vozidlá výkonom neuveriteľných 3 750 kW, teda 3,75 MW. Ešte minulý rok ho predstavila spoločnosť CharIN a primárne by sa mal uplatniť v nákladnej doprave.
Určite sa ale nájdu prípady, kedy by takto rýchle nabitie dokázali využiť aj majitelia osobných vozidiel. Napríklad manažéri, vodiči autobusov alebo taxikári, ktorí denne precestujú stovky kilometrov, by nabitie batérie za menej než dve minúty určite uvítali.
Bežní používatelia osobných automobilov až takto rýchle nabíjanie nepotrebujú, no spoločnosť Hofer Powertrain vyvinula batériu, ktorá by si mohla nájsť uplatnenie aj v osobných elektromobiloch.
LTO chémia môže nahradiť Lítium-iónové batérie
LTO (lítium-titanitové) batérie sú alternatívou k súčasne najviac používaným Li-ion batériám. Ich obrovskou výhodou je možnosť nabíjania podstatne vyšším výkonom než pri Li-ion batériách, avšak LTO batérie zatiaľ zaostávajú z hľadiska energetickej hustoty.
Tento aspekt ale inžinieri rok čo rok zlepšujú a tak majú LTO batérie čoraz väčší potenciál, čo sa koniec-koncov ukázalo aj pri nasadení takéhoto akumulátora do pretekárskeho elektrického špeciálu.
Batéria ukázala skvelé výsledky ohľadom nabíjania, ale aj následného vybíjania. Pri okruhovom pretekaní sa totiž batérie aj veľmi rýchlo vybíjajú, čo LTO akumulátorom až tak neškodí. Pomocou 3,75 MW nabíjačky sa dokázal akumulátor nabiť z 5 % na 85 % za neuveriteľných 90 sekúnd.
Nasadenie takejto batérie by mohlo zatraktívniť vytrvalostné závody elektromobilov, kde je rýchlosť nabíjania kľúčová a vďaka novinke by sa dalo zvládnuť za jeden bežný pit-stop. Práve tento faktor doposiaľ brzdil túto disciplínu motoršportu.
Ako dodáva spoločnosť Hofer Powertrain, inžinieri sa teraz budú zameriavať na zvýšenie energetickej hustoty. S ňou môžu do vozidla umiestniť menšiu batériu, čím zásadne znížia jeho hmotnosť.
Bežný osobný elektromobil by sa nabil za minútu
Nový nabíjací štandard MCS umožňuje vysoký prietok prúdu až 3 000 A pri napätí do 1 250 V. Ak si to prepočítame „na drobné“ tak za minútu na takejto nabíjačke by si dokázal do batérie natlačiť až 62,5 kWh energie, čo je maximálna kapacita väčšiny dnešných elektromobilov strednej triedy. Za 5 minút na nabíjačke by si dokázal dobiť cez 300 kWh energie. Do prevádzky by sa prvé takéto nabíjačky mohli dostať už v roku 2024.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ šokujúco otočila názor. Spaľovák kúpiš aj po roku 2035, má to však háčik
Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Ford vypálil rybník VW. Na ich technike postavil najkrajší elektromobil
Koniec používania navigačných appiek. Obľúbená krajina Slovákov vytiahla bizarný zákon
Ultimátne riešenie: Našli sme najlepší spôsob cestovania elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Koniec používania navigačných appiek. Obľúbená krajina Slovákov vytiahla bizarný zákon
- Slovensko vytiahlo bizarnosť. Ak takto vyrábaš elektrinu cez fotovoltiku, musíš sa registrovať
- Ford vypálil rybník VW. Na ich technike postavil najkrajší elektromobil
- EÚ šokujúco otočila názor. Spaľovák kúpiš aj po roku 2035, má to však háčik
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Koniec používania navigačných appiek. Obľúbená krajina Slovákov vytiahla bizarný zákon
- Slovensko vytiahlo bizarnosť. Ak takto vyrábaš elektrinu cez fotovoltiku, musíš sa registrovať
- Ford vypálil rybník VW. Na ich technike postavil najkrajší elektromobil
- Putin prinútil EÚ ihneď konať. Ušetrili sme obrovskú sumu, bleskovo prechádzame na obnoviteľné zdroje
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Koniec používania navigačných appiek. Obľúbená krajina Slovákov vytiahla bizarný zákon
- Slovensko vytiahlo bizarnosť. Ak takto vyrábaš elektrinu cez fotovoltiku, musíš sa registrovať
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
O pár hodín nepôjdu volania ani domáci internet. Slovenský operátor hlási výpadok
Brutálny nový problém Windows 11. Posledný update poriadne spomalí tvoj PC
Slovensko upozornilo na neochotu sociálnych sietí mazať nenávistný obsah
VIDEO: Slováci zálohujú už rok, pozrite sa. Sme európskym unikátom v počte zozbieraných fliaš
NATO: Rusko pravdepodobne požiadalo Čínu o „smrtiacu“ pomoc vo vojne na Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené