Koncernový súboj elektromobilov: VW ID.4 a Škoda Enyaq excelovali v bezpečnostných testoch. Jeden z nich mal ale navrch
V súvislosti s elektromobilmi sa vo veľkom hovorí aj o ich bezpečnosti, no ako sa už v minulosti ukázalo pri vozidlách značky Tesla, aj bezpečnosť elektromobilov môže byť na extrémne vysokej úrovni. Ako upozornil portál InsideEVs, taká Škoda Enyaq iV dokonca stanovila v bezpečnostnom teste Euro NCAP nový rekord v ochrane pasažierov.
Okrem elektrického Enyaqu sa bezpečnostných testov zúčastnilo aj koncernové dvojča od Volkswagenu, model ID.4. Hneď na úvod spomenieme, že obe vozidlá si v teste viedli vynikajúco a získali maximálne hodnotenie, teda 5 hviezd.
Výnimočne dobre si pritom viedli v kategórii ochrany pasažierov. Enyaq získal v ochrane dospelých až 94 %, elektromobil od VW si viedol o niečo horšie, stále však získal veľmi slušných 93 %. Pri ochrane detí si viedli obe vozidlá rovnako a získali 89 %.

V nasledujúcich kategóriách si už lepšie viedol ID.4 od Volkswagenu. V kategórii bezpečnosti chodcov pri náraze získal 76 %, zatiaľ čo Enyaq získal „iba“ 71 %. Aj bezpečnostné systémy fungujú o niečo lepšie vo vozidle značky Volkswagen, v tejto kategórii si ID.4 vyslúžilo 85 % a Škoda Enyaq získala 82 %.

Bezpečnejšie ako ID.3
ID.4 a Enyaq nie sú prvé elektromobily na platforme MEB, testu Euro NCAP sa minulý rok zúčastnil aj menši Volkswagen ID.3, ktorý sme nedávno testovali a ktorý rovnako získal maximálny počet 5 hviezd, no čiastkové výsledky boli o niečo horšie, ako v prípade väčšieho ID.4.
Ochrana dospelých pasažierov je v prípade ID.3 na úrovni 87 %, ochrana detí zhodne s ID.4 na 89 %. Ochrana chodcov je na rovnakej úrovni, ako v prípade Enyaqu, teda 71 % a bezpečnostní asistenti získali až 88 %, čo je z tejto trojice najviac.
Testy zahŕňajú rôzne typy nárazu
Bezpečnostné testy sú pochopiteľne prevádzané pri rýchlostiach, ktoré sa dosahujú prevažne v meste, teda okolo 50 až 60 km/h. Ak dôjde k nárazu pri diaľničnej rýchlosti, spoľahlivo ťa neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete.
Test Euro NCAP zahŕňa napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla pri rýchlosti 50 km/h.
Ďalej je to čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, obe sa pohybujú rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

„Je im to jedno.“ Ukrajinský veliteľ opísal taktiku, ktorá stojí za úspechom ruskej elitnej jednotky Rubicon

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

„Je im to jedno.“ Ukrajinský veliteľ opísal taktiku, ktorá stojí za úspechom ruskej elitnej jednotky Rubicon

Slováci si za balíky zo Sheinu či Temu priplatia. EÚ zavádza novú povinnú daň na malé zásielky

