Kde sú vôbec rozdiely? Mercedes práve predstavil elektrické EQS SUV, „najväčšou zmenou je voňavka“
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Mercedes si ide tvrdo za tým, aby sa stal lídrom v oblasti elektromobility a predstavuje nám jedno elektrické auto za druhým. Dnes svet oficiálne spoznal vlajkovú loď segmentu SUV. Mercedes EQS SUV zdedil dobre známu techniku z limuzíny EQS, no šperkuje ju väčším vnútorným priestorom a terénnejšími vlastnosťami.
Limuzínu Mercedes EQS ukázala automobilka svetu takmer presne pred rokom. V tom čase bol EQS svojimi parametrami jednoznačne jeden z najlepších elektromobilov, aké sme mali možnosť v tej dobe vidieť.
Rok na to dostáva úplne rovnakú techniku aj EQS SUV a aj dnes to z neho robí jedno z najlepších elektrických SUV na trhu. Perfektný dojazd, rýchle nabíjanie, špičkové technológie a cit pre detail v podaní Mercedesu stavajú nový EQS SUV na vrchol ľadovca.
Tri výkonnostné verzie
EQS SUV prichádza v troch výkonnostných verziách. EQS 450+ s pohonom zadnej nápravy a výkonom 265 kW, EQS 450 4MATIC s pohonom všetkých kolies a rovnakým výkonom 265 kW, no a vrcholnú verziu predstavuje EQS 580 4MATIC s pohonom 4×4 a výkonom 400 kW, teda 536 koní.
Všetky tri verzie dostali rovnakú, 107 kWh batériu, no v papierovom dojazde podľa cyklu WLTP sa líšia a prejdú od 613 km (EQS 580 4MATIC) až po 660 km (EQS 450+) na jedno nabitie.
Vďaka 400 V architektúre je k dispozícii nabíjanie výkonom až 200 kW. Už za 15 minút na nabíjačke dostaneš do batérie energiu, ktorá vystačí na 250 km dojazdu.
Technológie a všadeprítomné displeje
Aj vlajkové elektrické SUV môže byť za príplatok vybavené špičkovou obrazovkou Hyperscreen. Pripomeňme si teda niekoľko dôležitých technických detailov týkajúcich sa práve novej obrazovky a celkovo systému MBUX, ktorý sa nachádza v EQS. Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. V základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
Aby bolo toto obrovské, až 512 cm dlhé auto obratné, dostalo rovnako ako limuzína EQS natáčaciu zadnú nápravu. V základe sa vychýli o 4,5 stupňa, za príplatok je to až 10 stupňov.
Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.
Aby ale inžinieri EQS SUV nejak ozvláštnili, vytvorili preň úplne novú interiérovú vôňu s názvom NO.6 Mood. V zásade všetko ostatné okrem okrem karosérie je už dobre známa limuzína Mercedes EQS.
Ceny ani dostupnosť verzií nového elektrického SUV z Nemecka zatiaľ nepoznáme, no veríme, že aj tieto informácie nám Mercedes naservíruje už čoskoro.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
DPB vypraví počas víkendu aj historické vozidlá
USA schválili povolenie kľúčového programu pre sledovanie
Aktuálne: Bitcoin má za sebou kritickú zmenu. Toto sa stane s jeho cenou
Technologické akcie pokračujú v poklese, Nasdaq v piatok klesol o 2 %
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené