Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mercedes si ide tvrdo za tým, aby sa stal lídrom v oblasti elektromobility a predstavuje nám jedno elektrické auto za druhým. Dnes svet oficiálne spoznal vlajkovú loď segmentu SUV. Mercedes EQS SUV zdedil dobre známu techniku z limuzíny EQS, no šperkuje ju väčším vnútorným priestorom a terénnejšími vlastnosťami.

Limuzínu Mercedes EQS ukázala automobilka svetu takmer presne pred rokom. V tom čase bol EQS svojimi parametrami jednoznačne jeden z najlepších elektromobilov, aké sme mali možnosť v tej dobe vidieť.

Mercedes

Rok na to dostáva úplne rovnakú techniku aj EQS SUV a aj dnes to z neho robí jedno z najlepších elektrických SUV na trhu. Perfektný dojazd, rýchle nabíjanie, špičkové technológie a cit pre detail v podaní Mercedesu stavajú nový EQS SUV na vrchol ľadovca.

Tri výkonnostné verzie

EQS SUV prichádza v troch výkonnostných verziách. EQS 450+ s pohonom zadnej nápravy a výkonom 265 kW, EQS 450 4MATIC s pohonom všetkých kolies a rovnakým výkonom 265 kW, no a vrcholnú verziu predstavuje EQS 580 4MATIC s pohonom 4×4 a výkonom 400 kW, teda 536 koní.

Mercedes

Všetky tri verzie dostali rovnakú, 107 kWh batériu, no v papierovom dojazde podľa cyklu WLTP sa líšia a prejdú od 613 km (EQS 580 4MATIC) až po 660 km (EQS 450+) na jedno nabitie.

Mercedes

Vďaka 400 V architektúre je k dispozícii nabíjanie výkonom až 200 kW. Už za 15 minút na nabíjačke dostaneš do batérie energiu, ktorá vystačí na 250 km dojazdu.

Technológie a všadeprítomné displeje

Aj vlajkové elektrické SUV môže byť za príplatok vybavené špičkovou obrazovkou Hyperscreen. Pripomeňme si teda niekoľko dôležitých technických detailov týkajúcich sa práve novej obrazovky a celkovo systému MBUX, ktorý sa nachádza v EQS. Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.

Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. V základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.

Mercedes

Aby bolo toto obrovské, až 512 cm dlhé auto obratné, dostalo rovnako ako limuzína EQS natáčaciu zadnú nápravu. V základe sa vychýli o 4,5 stupňa, za príplatok je to až 10 stupňov.

Mercedes

Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.

Mercedes

Aby ale inžinieri EQS SUV nejak ozvláštnili, vytvorili preň úplne novú interiérovú vôňu s názvom NO.6 Mood. V zásade všetko ostatné okrem okrem karosérie je už dobre známa limuzína Mercedes EQS.

Ceny ani dostupnosť verzií nového elektrického SUV z Nemecka zatiaľ nepoznáme, no veríme, že aj tieto informácie nám Mercedes naservíruje už čoskoro.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú