Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska automobilka NIO je považovaná za jedného z najväčších konkurentov Tesly. Elektromobily tejto značky sú nesmierne populárne aj vďaka výmenným staniciam na batérie, ktoré nahrádzajú klasické zdĺhavé nabíjanie elektromobilu. Progres značky v Európe sa ale začiatkom roka 2023 prakticky zastavil. Ako píše CarNewsChina, na najvýznamnejších trhoch predala značka mizivý počet áut.

Tento rok sa mal niesť v znamení masívnej ofenzívy na európsky trh, no dáta z prvého mesiaca zatiaľ nevyzerajú príliš pozitívne. Pokles v predajoch automobilka zaznamenala dokonca aj na domácom trhu.

V Číne automobilka v januári predala 8 506 elektromobilov, čo predstavuje medziročný pokles takmer 12 % a pokles v porovnaní s decembrom 2022 až 46,2 %. Čísla z Európy sú pritom ešte tragickejšie.

Na najväčšom európskom trhu, v Nórsku, automobilka v januári predala iba 3 elektromobily. V decembri 2022 ich pritom bolo 142, čo predstavuje až 98 % pokles. Podobný scenár postihol automobilku aj v Holandsku, kde dodala zákazníkom 12 elektromobilov. Pokles oproti decembru predstavuje 78 %.

Ničí konkurenciu geniálny ťah Tesly?

Za týmto tragickým poklesom predajov môže byť niekoľko faktorov. Tým prvý je, od 1. februára NIO začalo v Európe dodávať elektrické SUV EL7. Je teda možné, že záujemci čakali práve na tento model a predaje vo februári znova vystrelia čísla automobilky nahor.

Omnoho pravdepodobnejší je ale fakt, že za prepadom značky NIO stojí masívne zlacnenie elektromobilov značky Tesla po celom svete. Niektoré konfigurácie Modelu 3 a Y zlacneli aj o 20 %, čím sa stali razom bezkonkurenčne najvýhodnejšie z pohľadu ceny/parametrov.

Aktuálne sa dá Model 3 kúpiť cez slovenský konfigurátor za cenu hlboko pod 40 000 € bez dane. Cena základného modelu začína na 37 990 €. Podobne je na tom aj Model Y. Ešte v lete minulého roka stál základný Model Y 41 990 € bez DPH, dnes ho môžu záujemci cez slovenský konfigurátor objednať za 39 990 €. Cena najlacnejšieho modelu je teda nižšia o 2 000 €.

Zdá sa, že ak chcú ostatné automobilky aj naďalej súperiť s Teslou na poli elektromobilov, budú musieť takisto pristúpiť k zníženiu cien. Pre spotrebiteľov je to v konečnom dôsledku len dobré, takáto cenová bude mať za následok cenovo dostupnejšie elektromobily pre širšie masy ľudí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú