Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
Volkswagen urobil dôležité rozhodnutie, ktoré zmení jeho flotilu automobilov. Nemci sa rozhodli vrátiť späť k fyzickým tlačidlám vo svojich vozidlách po tom, čo sa experiment s dotykovými ovládačmi ukázal ako nepopulárny a nepraktický. Potvrdil to hlavný dizajnér VW, Andreas Mindt, ktorý v rozhovore pre Autocar otvorene priznal, že automobilka urobila chybu, keď odstránila klasické tlačidlá v prospech dotykových panelov.
„Od modelu ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie na každej strane vozidla, ventilátory a výstražné svetlá – umiestnené pod obrazovkou,“ povedal Mindt. Dodal, že tento krok sa bude týkať všetkých budúcich modelov značky.
„Už nikdy, nikdy túto chybu neurobíme znova. Na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, žiadne nepríjemnosti. Máte spätnú väzbu, je to reálne a ľudia to milujú. Úprimne, je to auto. Nie telefón.“
Automobilky sa učia z chýb
Volkswagen nie je jediná automobilka, ktorá si uvedomila, že nadmerné používanie dotykových displejov v autách môže byť kontraproduktívne. Mercedes-Benz je ďalším výrobcom, ktorý uznal, že nadmerné spoliehanie sa na displeje nefunguje ideálne. Hlavný dizajnér Mercedesu Gorden Wagener nedávno priznal, že „obrazovky nie sú luxus.“ To je zaujímavé vyhlásenie najmä od značky, ktorá ponúka obrovský 56-palcový panel troch displejov cez celú palubnú dosku.
Návrat fyzických tlačidiel však nie je len o komforte, ale aj o bezpečnosti. Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, od roku 2026 zaradí do svojich hodnotení povinné fyzické ovládanie niektorých základných funkcií, ako sú klaksón, stierače, smerovky, výstražné svetlá a SOS tlačidlo. Ak ich automobilka odstráni, vozidlo nebude môcť dosiahnuť najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie.
Dôvodom sú štatistiky o nehodách spôsobených rozptyľovaním vodičov. „Vidíme čoraz viac nehôd, pri ktorých dochádza ku kolíziám, pretože vodiči sú rozptyľovaní,“ uviedol pre Politico Matthew Avery, riaditeľ strategického rozvoja v Euro NCAP.
Spustila to Tesla
Trend odstránenia tlačidiel odštartovala Tesla, keď v pôvodnom modeli Model S predstavila veľký displej, ktorý na prvý pohľad pôsobil revolučne a elegantne. Ostatní výrobcovia sa rýchlo snažili držať krok, pričom mnohí obetovali tlačidlá v prospech dotykových obrazoviek.
Najextrémnejším príkladom je nový Model 3 Highland, v ktorom Tesla odstránila nielen väčšinu tlačidiel, ale aj páčky smeroviek a stieračov. Vodiči musia prepnúť prevodový stupeň potiahnutím prsta po obrazovke, čo je neintuitívne a môže byť nebezpečné. Zdá sa však, že aj Tesla si uvedomuje, že zašla priďaleko – firma naznačila, že indikátorová páčka sa v nejakej forme vráti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Západ bije na poplach: Čína robí z vesmíru vojenskú zónu, tajne tam cvičí útočné manévre
Vedci sú v šoku. AI ich vo výskume vesmíru prekonala o 150 rokov, toto prepíše učebnice
Ferrari zažíva nečakaný fenomén. Ich autá si čoraz viac kupuje táto skupina ľudí
Rusko a USA v pozore. Európska mocnosť nasadí stíhačky s desivými jadrovými zbraňami
Žijeme vo vnútri čiernej diery, šokujú vedci. Objav teleskopu Jamesa Webba môže otriasť vesmírom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čína predbehla USA: Stealth drony lietajú 3× dlhšie, spotrebujú o 50 % menej energie a fungujú pod vodou
Na nočné mory nemusí stačiť prechádzka. Odborník priblížil, ako sa ich môžeš zbaviť
Obľúbená destinácia tisícov Slovákov prísne zakročila voči turistom. Razantne skracuje možnosť pobytu
10 najpredávanejších SUV v roku 2024: Tesla nezvíťazila, predbehla ju legenda (REBRÍČEK)
Na východe Slovenska horelo: Pri tragédii zahynulo 5 ľudí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Panika v Tesle: Kľúčoví manažéri rozpredávajú firmu. Je medzi nimi aj brat Elona Muska
- Mal pochovať elektromobily, realita je úplne iná. Revolučný spaľovák je fiasko
- Špičkový model BMW sa trápi: V predajoch ho predbehla táto lacnejšia alternatíva
- Mercedes predstavil špičkový elektromobil s dojazdom skoro 800 km. Takto lacný byť nemal
- Majú rezervy milión ton, aj tak ju dovážajú. Putin nariadil urýchlenie ťažby dôležitej suroviny
-
- Panika v Tesle: Kľúčoví manažéri rozpredávajú firmu. Je medzi nimi aj brat Elona Muska
- Mal pochovať elektromobily, realita je úplne iná. Revolučný spaľovák je fiasko
- VIDEO: Bývalý inžinier NASA vyškolil Teslu. Autopilot zlyhal na triviálnej veci
- Tesla má vážny problém. Nový čínsky elektromobil vyzerá ako Model Y, no stojí polovicu
- Takto rýchlo ani nenatankuješ. Známa automobilka spúšťa predaj prelomových elektromobilov
-
- Panika v Tesle: Kľúčoví manažéri rozpredávajú firmu. Je medzi nimi aj brat Elona Muska
- Mal pochovať elektromobily, realita je úplne iná. Revolučný spaľovák je fiasko
- Tesla má vážny problém. Nový čínsky elektromobil vyzerá ako Model Y, no stojí polovicu
- Tesla sa rúti do záhuby. Prišla o šialených 800 miliárd, takto reagoval Elon Musk
- VIDEO: Bývalý inžinier NASA vyškolil Teslu. Autopilot zlyhal na triviálnej veci
Dlhé čakanie sa končí. Nová električková trať v Petržalke má termín spustenia
Budúcnosť Starlinku na Ukrajine je neistá. Musk hrozí vypnutím, Poľsko chce pomôcť
Polícia posilní svoj vozový park piatimi Audi RS3, ministerstvo už podpísalo zmluvu
EÚ sa chce zbaviť ruského plynu. Má plán, ako to konečne dosiahnuť
ECB aj ČNB odmietajú bitcoin. V októbri sa rozhodne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Čína predbehla USA: Stealth drony lietajú 3× dlhšie, spotrebujú o 50 % menej energie a fungujú pod vodou
Na nočné mory nemusí stačiť prechádzka. Odborník priblížil, ako sa ich môžeš zbaviť
Obľúbená destinácia tisícov Slovákov prísne zakročila voči turistom. Razantne skracuje možnosť pobytu
10 najpredávanejších SUV v roku 2024: Tesla nezvíťazila, predbehla ju legenda (REBRÍČEK)
Na východe Slovenska horelo: Pri tragédii zahynulo 5 ľudí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené