Ingolstadtská automobilka priniesla do sveta rally revolúciu koncom 80. rokov, kedy odhalila prvý model poháňaný všetkými kolesami, legendárne Quattro. Audi s ním následne vyhrávalo jeden závod za druhým a z Quattra sa stala nezameniteľná legenda, ktorú už na pohľad rozoznajú aj dnes všetci milovníci motošportu.

Teraz však prichádza jej mladší, modernejší a vzdialení príbuzný, ktorý sa inšpiroval práve tvarmi tejto ikony. E-Legend EL1 s dizajnom podobným Audi Sport Quattro S1 však prichádza ako unikátny elektromobil s vyše 800 konskými silami, informuje Autobala. Na pohľad neznáma značka tak znovu oživuje legendu minulého tisícročia, ktorá prichádza na cesty ako obmedzená limitovaná verzia v elektrike.

Legendárne Audi Sport Quattro S1 sa vracia v novom kabáte

Netreba sa však mýliť, nejedná sa o žiaden výtvor, ktorý by vznikol v spolupráci s materskou automobilkou Audi. Za vývojom a výrobou 30 kusovej série modelu EL1 stojí mladý startup E-Legend, ktorý však sídli len 35 km od Ingolstadtu. Novinka má pripomínať historický a svetovo preslávený rely model, o čom svedčia aj jej krivky karosérie.

E-Legend AG

Inšpiráciu u Audi Sport Quattro S1 nepopiera ani zakladateľ startup E-Legend, Marcus Holzinger, ktorý mimo iného už pracoval aj na dizajne pre modely VW. Vizuálna podoba medzi pretekárskym Quattrom a novým EL1 je tak rozhodne nespochybniteľná. Na rozdiel od tejto Audi však E-Legend využilo pri vývoji modernejšie materiály a stavilo na pohon, ktorý by motoristi v dobách najväčšej slávy tohto rely modelu vysmiali.

Výkonom tromfne aj najlepšie superšporty

Prekvapením pod kapotou tak je trojica výkonných elektromotorov, ktoré dovedna produkujú výkon až 804 konských síl a rovných 600 kW. O napájanie sa stará 550 kg vážiaca 90 kWh batéria a 800 V systém, aký využíva aj Porsche Taycan. Elektromobil má disponovať špičkovým systémom chladenia batérie. Jej dojazd na jedno nabitie činí slušných 400 km.

Kombináciou tohto pohonu sľubuje moderná „Audi Sport Quattro S1“ ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy a 200 km/h ukáže tachometer už za menej ako 10 sekúnd. Maximálna rýchlosť je tu však obmedzená na 255 km/h. Limitovaný elektromobil je momentálne ešte v štádiu vývoja, kedy startup dolaďuje ďalšie detaily interiéru i exteriéru.

E-Legend AG

Zabudnime však na klasické prvky. Miesto bežných spätných zrkadiel by sa malo dostať na kamery, ktoré budú sledovať dianie za vozidlom. Práce na interiéri je ešte dosť, no tvorcovia už teraz sľubujú, že vodiči môžu počítať aj s takou klimatizáciou či elektrickými okami. Dá sa však očakávať, že kokpitu pribudne ešte množstvo moderných prvkov, aké stretávame u dnešných elektromobilov.

NEPREHLIADNI
Opel reinkarnoval legendu. Retro model oživil štýlovým spôsobom a elektrickým pohonom

Prvé zábery exteriéru ukazujú tiež moderné LED svietenie. Vpredu boli obuté veľké 5-lúčové 19″ kolesá a 20″ kolesá sa dostali na zadnú nápravu. Celá dizajnová stránka vozidla sa tak nesie v modernom duchu a za jeho podobu by sa rozhodne nemuselo hanbiť ani nemecké Audi.

Poriadne drahá exkluzivita

Ako bolo spomenuté, z tejto „kópie“ legendárneho Quattra vznikne len 30 kusov, pričom každý by mal stáť od 890 000 € bez dane. Tento drahý špás pre skutočných milovníkov ikonického Audi minulej éry tak bude len pre tých najmajetnejších. E-Legend si však už teraz zrejme pripravuje aj ďalšiu „chuťovku“ pre fanúšikov starých vozidiel.

Ďalšia séria s označením EL2 má byť inšpirovaná nemenej známou Lanciou Stratos HF Stradale, ktorá bola niekdajším veľkým rivalom pre Audi Sport Quattro S1. Cenou však pravdepodobne znova presiahne rozpočet mnohých bežných smrteľníkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom