Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektromobilu sa skôr či neskôr zrejme nikto z nás nevyhne. Pre fanúšikov elektromobility to nie je žiaden problém, no odporcovia sa jednoducho budú musieť podvoliť. Príklad z praxe, na ktorý upozornil portál Autoforum.cz však ukazuje, že pre určitú skupinu ľudí aktuálne elektromobily nie sú zrovna najšťastnejším riešením.

Zrejme sa už domnievaš, že narážame na obchodných zástupcov rôznych firiem, ktorí na cestách trávia väčšinu pracovného času. Taký obchodný zástupca najazdí denne stovky kilometrov a akákoľvek povinná zastávka na nabíjanie ho prirodzene oberá o čas.

Michal Varga/FonTech

Možnosti, ako by aj takýto človek mohol používať elektromobil prakticky bez obmedzení, existujú, no zatiaľ sú len ťažko realizovateľné.

Pracovná efektivita klesla o polovicu

Ako píše portál Autoforum v článku, autor tohto príspevku sa stretol s obchodným zástupcom, ktorý od firmy dostal ako svoje služobné auto elektromobil Škoda Enyaq iV 60.

Ten disponuje 58 kWh batériou a dojazd na jedno nabitie činí 380 až 400 km. Enyaq s touto batériou však rozhodne nie je „manažérsky“ elektromobil, s ktorým by sa dalo jazdiť denne krížom krážom po krajine.

Michal Varga/FonTech

Obchodný zástupca, ktorý je spomínaný v článku, dorazil na stretnutie vzdialené 170 km od jeho domova, no po príchode na miesto mu v aute zostal dojazd zhruba 100 km. Naspať by sa tak nedostal a po ceste teda musel niekde nabíjať.

Žiaľ, vzhľadom na odľahlejšiu lokalitu miesta stretnutia auto nemohol nabiť počas tejto zastávky. Cesta domov sa mu teda predĺžila o spomínané nabíjanie a do článku priznal, že s elektromobilom jeho pracovná efektivita klesla zhruba o polovicu.

S vhodnejším autom by to bolo lepšie

Človek, ktorý každý druhý deň najazdí 1 000 km, rozhodne patrí do skupiny, pre ktorý je ešte stále vhodnejší spaľovák. To nie je žiadnym tajomstvom a myslí si to mnoho fanúšikov elektromobility.

Michal Varga/FonTech

Spomínaný človek však rozhodne na výkon svojej prace dostal asi ten najmenej vhodný elektromobil. Určite by sa mu jednoduchšie jazdilo napríklad s Enyaqom s najväčšou 77 kWh batériou, či s nejakým úspornejším sedanom ako Tesla Model 3.

Je jasné, že obchodný zástupca si často nemôže vyberať miesta stretnutí, a tak si zastávky len ťažko prispôsobí, aby mohol počas státia nabíjať, no do budúcna sa táto stránka rozhodne zlepší. Jedno je však isté, ľudia, ktorí v práci najazdia extrémne množstvo kilometrov, budú musieť svoje cesty s elektromobilmi viac plánovať a prispôsobovať nabíjaniu. Toto bude platiť až do doby, pokiaľ nebude nabíjanie rovnako rýchle ako tankovanie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú