Plusy

+ Prepracovaný, plynulý parkour
+ Mnoho bočných aktivít
+ Obrovské otvorené mesto
+ Tri vizuálne režimy
+ Kooperácia pre štyroch hráčov

Mínusy

- Takmer absentujúce strelné zbrane
- Vizuálna stránka nepôsobí nextgenovo
- Občasné bugy a grafické glitche

Hráči sa opäť dočkali zombie rezačky v otvorenom svete od špecialistov na tento žáner. Poľský Techland nám už v minulosti priniesol kooperačný Dead Island, v ktorom si vývojári zo štúdia po prvýkrát pričuchli k surovému svetu preplnenému nakazenými.

Následne vyšlo niekoľko pokračovaní, ktoré však viac-menej kopírovali prvý diel. Receptúra bola v každej hre rovnaká – otvorený svet, hordy nemŕtvych v kombinácii s výrobou zbraní a predmetov potrebných na prežitie.

Techland

Pred siedmimi rokmi prišli vývojári s čerstvým nápadom a novou značkou Dying Light. Tu zakomponovali do otvoreného sveta parkour a práve ten urobil titul výnimočným a odlišným od tých ostatných. Pridali aj hlbší príbeh, zvýšili náročnosť a vylepšili umelú inteligenciu nepriateľov. Z tropických ostrovov sme sa presunuli do mesta pripomínajúceho chudobnejšie časti Brazílie, čo ešte umocnilo drsnú atmosféru hry.

Teraz nám Techland ponúka pokračovanie pre novú generáciu konzol. V koži Aidena, infikovaného preživšieho, pátraš po svojej sestre a s jej pomocou odhaľuješ aj svoju minulosť po strate pamäte. Autori pridali mnoho nových mechaník a predmetov, ale vrátili sa aj tie obľúbené z jednotky a to v ešte lepšej forme.

Hrateľnosť

Príbeh sa začína dve desaťročia po udalostiach v Harrane, fiktívnom meste z prvého dielu. Aiden, nová hlavná postava, prichádza do mesta Villedor, kam ho priviedli stopy pri pátraní po jeho sestre. Miestni obyvatelia bohužiaľ nemajú radi nové tváre a tak hneď vzniká konflikt, pri ktorom spoznáš svojho prvého spojenca – Hakona. Hakon ťa zoznámi so základmi hrateľnosti a potom je už iba na tebe, ako budeš pokračovať.

FonTech

V ponuke je plejáda vedľajších úloh, aktivít, ale aj početné eventy – náhodné úlohy vyskytujúce sa po celom meste. Vedľajšie úlohy sú rozmanité, raz ideš zachraňovať usadlíka zo zombíkmi zamorenej budovy, inokedy vyšetruješ, kto predáva otrávenú vodu. Tieto úlohy sú rozdelené na obyčajné a tie, ktoré môžeš splniť iba v noci, takzvané Night Time Stories. Keď budeš mať náladu sa len tak túlať mestom, je dobré nájsť v oblasti najvyšší bod a urobiť si prieskum pomocou ďalekohľadu, ktorý ti na mape označí všetky dôležité body.

Počas celej kampane, ktorá ti bez vedľajších úloh zaberie zhruba 27 hodín, budeš mať množstvo príležitostí na rozhodovanie. Tie tu nie sú iba naoko, pretože každé rozhodnutie určuje smer, akým sa bude daný quest uberať, avšak mnohé majú aj ďalekosiahle následky. Po dobití kľúčových oblastí si môžeš vybrať, ktorej z dvoch frakcií ju priradíš a na základe tvojho výberu dostaneš aj adekvátnu odmenu. Tu je potrebné oceniť nápaditosť vývojárov, pretože mimo tradičnej odmeny v podobe predmetov ti jedna frakcia môže natiahnuť nové laná pre rýchlejšie cestovanie mestom, kým druhá ti naopak odomkne možnosť spustiť alarmy na autách umiestnených v uliciach, ktoré od teba odlákajú nemŕtvch.

FonTech

Práca tvorcov priniesla svoje ovocie a rozdiel medzi dňom a nocou je obrovský. Cez deň je mesto kľudnejšie, ľudia si obrábajú svoje strešné záhradky a v uliciach je bezpečnejšie, pretože sa tam nachádzajú iba obyčajní nepriatelia a to v menšom množstve. Na druhej strane je nebezpečné vstupovať do budov, pretože tie poskytujú nakazením útočisko pred denným svetlom. V budovách je tma a dobre sa tu uplatní baterka a „inštinkt preživšieho“, ktorý zvýrazní predmety a nepriateľov v dosahu.

FonTech

V noci sa začína tá pravá zábava. Zombíci sú tuhší a v uliciach sa premávajú Howleri, špeciálny archetyp nakazeného, ktorý v prípade, že si nedáš pozor, upozornia hordu nepriateľov a tá ťa začne naháňať, pričom nie je vôbec jednoduché sa jej následne zbaviť. Naháňačky pôsobia presvedčivo, nemŕtvi na teba vyskakujú z okien budov a pri prvej príležitosti sa do teba zahryznú. Najlepší spôsob prekonávania vzdialenosti cez noc sú strechy, kde sa síce nedokážeš úplne vyhnúť nebezpečenstvu, ale v porovnaní s preplnenými ulicami je to to najlepšie riešenie.

Fontech

Keďže všetci v meste sú nakazení vírusom, na rad prichádza nová mechanika, ktorou je ukazovateľ imunity.  Pokiaľ ti uplynie čas, čaká ťa premena na zombíka a načítanie posledného kontrolného bodu. Ukazovateľ sa zobrazí vždy v noci alebo keď sa dostaneš na miesta bez slnečného svetla, ako sú vnútra budov či temné tunely.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

HODNOTENIE

8/10

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú