O páde hry Concord sme už písali. Hero shooter s veľkým potenciálom mal byť vlajkovou loďou Sony na niekoľko nasledujúcich rokov, no namiesto toho prišlo komerčné zlyhanie, ktoré viedlo k uťatiu hry už po dvoch týždňoch od vydania. Teraz sa však vynorila informácia o tom, že titul bol bol ešte väčšou stratou, ako sme si mysleli.

S touto správou prišiel Colin Moriarti, bývalý redaktor portálu IGN, ktorý sa rozprával s vývojárom Concordu a prezradil, že titul stál dohromady približne 400 miliónov dolárov. Titul bol pôvodne financovaný spoločnosťou Probably Monsters, ktoré doň nalialo 200 miliónov a Sony získalo práva na vydanie hry. Následne bolo Firewalk Štúdio odkúpené japonským gigantom, ktorý dofinancoval ďalších 200 miliónov, pretože si od Concordu sľubovalo, že pôjde o veľký hit s potenciálom na vytvorenie veľkej značky ako Star Wars.

Najväčší neúspech Sony

Je až neuveriteľné, že vývoj bol taký drahý, keď vezmeme do úvahy, že pri vydaní nedoručili veľa obsahu a marketingová kampaň zahŕňala iba niekoľko trailerov, čo je jeden z hlavných dôvodov slabých predajov. Concord bol zároveň najdrahšou hrou, akú zatiaľ Sony vydalo a historicky tak ide o najväčší neúspech Sony. Titul totiž predal iba okolo 25-tisíc kusov, čo by znamenalo tržbu zhruba miliónu dolárov, no tie sa rozhodli vrátiť späť hráčom po tom, ako ukončili hru.

Moriarty hovorí aj o pozitívnej toxicite, ktorá panovala v štúdiu. Zamestnanci vraj mali zakázané hovoriť o zlých aspektoch hry, ako napríklad zlý dizajn niektorých postáv. Toto tvrdenie podporil aj Ethan Gach z Kotaku, ktorý má rovnaké informácie zo svojho zdroja. Dodal, že v štúdiu bola nastavená mentalita hlavy v piesku, ktorá spočíva v jadre tímu zloženom z bývalých zamestnancov Bungie.

Odsúdená na zánik

Informácia o stiahnutí Concord z predaja prišla 6. septembra a priniesol ju riaditeľ hry Ryan Ellis. Ellis zároveň priblížil, že všetkým hráčom, ktorí si zakúpili digitálnu verziu hry cez PlayStation Store alebo Steam, budú vrátené peniaze. Hráči, ktorí si zakúpili fyzické verzie, sa môžu pokúsiť vrátiť Concord u svojich predajcov. V tomto prípade však Sony vrátenie peňazí negarantuje.

Podľa analytikov Concord pri slabých predajoch doplatil na viacero aspektov. 40-eurová hra sa napríklad snažila konkurovať titulom, ktoré sú bežne dostupné zadarmo. Novinka sa od konkurencie navyše nedokázala výrazne odlíšiť a priniesť prelomový prvok hrateľnosti, ktorý by ku hre prilákal hráčov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú