Tento rok prišlo Sony so svojím prekvapujúcim hitom Helldivers 2, ktorý si hráči okamžite obľúbili vďaka zábavnej hrateľnosti a atmosfére ako vystrihnutej z Hviezdnej Pechoty. Koncom februára vyskočili čísla hrateľnosti na Steame na viac ako 450-tisíc zároveň hrajúcich hráčov, čo určite nečakalo ani samotné Sony a tvorcovia hry z Arrowhead Game Studios.

Po skvelom začiatku strmý pád

Ako live service hra dostáva na pravidelnej báze obsah vo forme nových stratagemov, výbavy a Warbondov, ktoré slúžia ako tradičný Battle Pass. K tomu na pozadí prebieha galaktická vojna, ktorá zabezpečuje rotáciu máp, takže hráči nebojujú stále v rovnakých prostrediach. O variabilitu stretov sa navyše postarala aj rôznorodosť nepriateľov.

Rozprávka však netrvala večne, nadšenie po piatich mesiacoch od vydania utíchlo a Helldivers sa dostali do nepríjemnej situácie, kedy počiatočné čísla klesli až o závratných 90 percent.

Počet hráčov za posledný deň je iba niečo cez 45-tisíc a za posledný mesiac plynule klesá. Forbes informuje, že za dlhodobým prepadom môže byť fakt, že hra nemá pevne stanovený plán rozšírení a autori vydávajú obsahové aktualizácie takmer bez upozornenia.

SteamDB

Hráči takto nevedia, či sa chystá niečo veľké, čo by ich pritiahlo späť do hry a na čo sa môžu tešiť. Navyše neboli ohlásené žiadne väčšie DLC, na ktoré by sa mohli hráči tešiť, namiesto toho si hra žije vlastným životom. Pokiaľ teda Sony chce vrátiť Helldiverov na výslnie, je na čase zapracovať na marketingu a plánovaných updatoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú