Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Spoločnosť Apple urobila minulý rok radikálny bezpečnostný krok. Do iPhonu pridala funkciu, vďaka ktorej majú používatelia plnú kontrolu nad svojimi osobnými údajmi v aplikáciach, ktoré ich doposiaľ zbierali a predávali tretím stranám. Vo výsledku si väčšina majiteľov iPhonov vybrala, že nechce byť sledovaná cudzím softvérom. To skomplikovalo podnikanie iným firmám, medzi ktoré patrí aj Meta. Ako uvádza Business Insider, skoro rovnakú funkciu zavedie aj Google.

Táto firma sa do značnej miery inšpirovala Apple, a preto do Androidu zakomponuje zmeny ochrany osobných údajov tak, aby nemohli byť zneužívané pri personalizovaných reklamách. Google ďalej dodáva, že novinka vstúpi v plnej miere do platnosti pravdepodobne až za dva roky. Technologický gigant totiž musí všetko pripraviť.

Názov novinky je Privacy Sandbox a v praxi sa postará o maximálnu „anonymizáciu“ používateľa. Nikto nebude mať prístup ku cookies tretích strán a ani ku identifikátorom Ad ID, ktoré slúžia na označovanie reklám v rámci Google Ads. A keďže to Google myslí naozaj vážne, firma dokonca zákáže aj sledovacie metódy typu Fingerprinting, ktorá zbiera viaceré anonymne dáta a následne ich priradzuje ku reálnym používateľom.

Ďalšie miliardové straty pre Meta? 

Akonáhle tieto zmeny vstúpia do platnosti, predpokladá sa, že budú mať zásadný vplyv na všetky spoločnosti, ktoré podnikajú v oblasti reklamy. Snáď ani netreba pripomínať, že medzi jednu z týchto firiem patrí Meta, ktorá pocítila po vydaní App Tracking Transparency od Apple miliardové finančné straty. Až 95 % používateľov iPhonu totiž zakázalo sledovanie za účelom lepšieho cielenia reklamy.

No a pravdepodobne ťa v tejto chvíli napadlo, že veľmi podobným spôsobom funguje aj spoločnosť Google. Aj ona prevádzkuje reklamné systémy na svojich platformách, ktoré jej generujú vysoké príjmy. Ako je teda možné, že do Androidu prinesie nové bezpečnostné funkcie, ktoré zakážu sledovanie reklamy? Odpoveď je zaujímavá.

Firma vo svojom oficiálnom stanovisku uviedla, že v súčasnosti spolupracuje s ďalšími spoločnosťami na nových technológiách, ktoré jej budú umožňovať cieliť reklamu aj bez nutnosti zberu osobných údajov od používateľov. Reklamná budúcnosť bude teda ešte veľmi pestrá!

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú