Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Nadnárodná automobilová spoločnosť Stellantis a čínsky výrobca batérií CATL oznámili ambiciózny projekt v hodnote 4,1 miliardy eur. Ich zámerom je vybudovať veľkú továreň na výrobu batérií pre elektromobily v španielskej Zaragoze. Tento strategický krok posilní pozíciu oboch spoločností na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými vozidlami v Európe a podporí tak snahy o udržateľnosť a inovácie v automobilovom priemysle.
Pre realizáciu projektu vznikol spoločný podnik, v ktorom Stellantis a CATL vlastnia rovnaké podiely, presnejšie teda 50 %. Predstavitelia spoločností očakávajú, že továreň začne s výrobou do konca roku 2026. Kapacita závodu by mohla dosiahnuť 50 gigawatthodín (GWh) ročne, čo je dostatok energie na pohon státisícov elektrických vozidiel. Všetko závisí od vývoja dopytu po elektromobiloch v Európe a od podpory európskych a španielskych úradov.
Spoločný podnik pre udržateľnú budúcnosť
Predseda predstavenstva Stellantis John Elkann označil projekt za významný krok vpred. „Spoločný podnik prinesie inovatívnu výrobu batérií do španielskeho závodu, ktorý je už teraz lídrom v oblasti čistej a obnoviteľnej energie,“ povedal Elkann a vyzdvihol podporu španielskych úradov, ktoré zohrali kľúčovú úlohu pri realizácii projektu.
Predseda a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng navštívil v pondelok Madrid, kde sa stretol s predsedom vlády Pedrom Sánchezom. Toto stretnutie zdôrazňuje význam spolupráce medzi vládami a súkromným sektorom pri podpore transformácie automobilového priemyslu smerom k ekologickým riešeniam. Španielsko, ktoré má ambície stať sa lídrom v oblasti obnoviteľnej energie a elektromobility, považuje projekt za dôležitý impulz pre svoju ekonomiku a zelené ciele.
Stellantis a jeho partnerstvá v Európe
Pre Stellantis, ktorý vznikol spojením spoločností PSA Group a Fiat Chrysler, nejde o prvý veľký projekt v oblasti batérií. Spoločnosť je hlavným investorom v spoločnom podniku ACC (Automotive Cells Company), ktorý prevádzkuje spolu s nemeckým Mercedesom a francúzskou ropnou spoločnosťou TotalEnergies. ACC nedávno spustil výrobu v gigatovárni vo Francúzsku, avšak plány na rozšírenie ďalších dvoch tovární v Taliansku a Nemecku sa pozastavili kvôli nižšiemu dopytu po elektromobiloch.
Investícia v Španielsku je dôkazom, že spoločnosť hľadá príležitosti na posilnenie svojej pozície v elektromobilovom sektore a na podporu prechodu k obnoviteľným zdrojom energie. Mesto Zaragoza bolo pre projekt vybrané vďaka svojej strategickej polohe a dobrej infraštruktúre. Región je už známy svojou angažovanosťou v oblasti obnoviteľnej energie. Robí to z neho ideálne miesto pre továreň zameranú na ekologickú výrobu. Okrem toho prinesie projekt do regiónu nové pracovné miesta a podporí miestnu ekonomiku.
Budúcnosť trhu s elektromobilmi
Elektrické vozidlá zohrávajú kľúčovú úlohu v boji proti klimatickej zmene a redukcii emisií skleníkových plynov. Očakáva sa, že dopyt po elektromobiloch v Európe bude v najbližších rokoch narastať, pričom EÚ presadzuje prísne normy pre znižovanie emisií. Projekty, ako je napríklad tento, budú hrať zásadnú úlohu pri zabezpečení dostatku batérií pre tento rozvíjajúci sa trh. Investícia Stellantis a CATL do továrne na batérie v Zaragoze predstavuje dôležitý krok vpred pre elektromobilitu v Európe.
Tento projekt zároveň posilní hospodársku spoluprácu medzi európskymi a ázijskými partnermi. Španielska vláda, Stellantis a CATL chcú vybudovať závod, ktorý bude symbolom inovácií a ekologickej výroby, čím prispejú k transformácii celého automobilového priemyslu. S očakávaným rastom dopytu po elektromobiloch môže byť tento projekt základom pre ďalší rozvoj udržateľnej dopravy v Európe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stačia dvaja vojaci a v okamihu zničia stovky dronov. Francúzsko otestovalo ultimátnu obranu
Británia, USA a Austrália sa spojili proti rastúcej hrozbe. Ich tajná zbraň za 15 miliárd libier je hotová
EXKLUZÍVNE: Sľubujú 6000 eur mesačne, ale realita je iná. Prečítaj si, čo sa skutočne deje s absolventami IT „rýchlokurzov”
Ľudstvo zabije nová doba ľadová. Tvorcovia Marťana ukázali svoj nový film
Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP