Legendárna talianska automobilka, ktorá je synonymom luxusu, čoraz viac priťahuje mladých ľudí. Generálny riaditeľ Ferrari, Benedetto Vigna uviedol, že takmer polovica nových zákazníkov má menej ako 40 rokov. Na tému upozornil portál Motor1.

Luxus pre mladých

Kúpa Ferrari si vyžaduje značné finančné prostriedky, preto by sa dalo predpokladať, že kupujúci drahých áut by mali byť starší ľudia, hoci pre každú vekovú kategóriu predstavuje veľký nákup. Situácia, ako aj trh sa však mení a talianska automobilka dokazuje, že aj mladá generácia má záujem o ikonickú značku.

Podľa vyjadrenia Vigna pre CNBC, viac ako 40 % nových klientov má menej ako 40 rokov, pričom v minulom roku to bolo 30 %. Ferrari je pre mnohých atraktívny, hoci je známy svojou exkluzivitou, kedy sa na vozidlá čakajú aj dva roky. Exkluzivitu zaviedol ešte zakladateľ Enzo Ferrari, podľa ktorého automobilka „dodá o jedno auto menej, než si trh vyžaduje.“

Ferrari
Unsplash

V roku 2024 bolo predaných celkovo 13 752 vozidiel, z ktorých 3 527 skončilo na americkom trhu. Avšak približne 81 % nových predajov pripadá na stálych zákazníkov, pritom takmer polovica z nich už vlastní viacero modelov od talianskej značky.

Jedným z faktorov, ktorý výrazne ovplyvnil rast predaja, je príchod modelu Purosangue – SUV, ktorý sa rýchlo stal druhým najpredávanejším modelom medzi vozidlami značky v období od januára do augusta 2024, kedy sa dodalo 1 489 kusov. O niečo úspešnejšie sa umiestnil model Roma, ktorých sa predalo 1 870.

Prvé elektro

Generálny riaditeľ v rozhovore tiež uviedol, že prvý elektrický model Ferrari, ktoré sa bude vyrábať v Taliansku, predstavia 9. októbra.

„Myslím, že toto je jedno z rozhodnutí, na ktoré sme najviac hrdí, pretože počas posledného dňa na kapitálovom trhu sme ako spoločnosť oznámili, že budeme vyrábať tri typy áut – tradičné, teda spaľovacie, hybridné a tiež elektrické,“ povedal Vigna v rozhovore.

Nové modely však nebudú pre všetkých. Dodal, že niektorí zákazníci automobilky si elektro nekúpia a iní si vyberú čisto len elektro. Avšak, ako to býva u exkluzívnych značiek, budú záujemcovia musieť počkať. Objednávky sú už vypredané do roku 2026.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP