Určite každý pozná automobilku Porsche, ktorú založil pred takmer 100 rokmi automobilový inžinier Ferdinand Porsche. Jeho pravnuk Anton Piëch spolu s podnikateľom Rea Stark Rajcicom založili v roku 2016 vo Švajčiarsku vlastný automobilový startup Piëch Automotive. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Koncept elektrického športového auta Piëch Mark Zero debutovalo na autosalóne v Ženeve. Ako informuje portál Drivingelectric.com, koncepcia vozidla sa vyznačuje dlhou kapotou a krátkym chvostom, ktorá sa často spája práve s vozidlami GT. Jeho dizajn sa javí ako zapožičanie prvkov z Aston Martin DB9 a Alfa Romeo 8C.

Toto športové kupé je poháňané tromi 150 kW elektromotormi, pričom jeden sa nachádza na prednej náprave a dva na zadnej. Spolu produkujú kombinovaný výkon približne 450 kW. Vďaka hmotnosti 1 800 kg a výkonu 612 koní je podľa Antona Piëcha vozidlo schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahovať maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo sú rozhodne veľmi slušné čísla.

Podľa portálu Autoexpress.com je zaujímavé, že na zadnej náprave a v stredovom tuneli nájdeme 70 kWh lithium-iontovú batériu s unikátnou architektúrou spolu s rekuperačným systémom, pričom na vývoji sa spolupodieľala čínska spoločnosť Desten. Vďaka kapacite batérie a schopnosti rekuperácie je podľa výrobcu možné s elektromobilom prejsť až 500 kilometrov na jedno nabitie.

Vďaka unikátnej architektúre batérií spoločnosť tvrdí, že Mark Zero ponúkne rekordne nízke časy nabíjania porovnateľné s dobou tankovania bežného vozidla so spaľovacím motorom. Z 0 na 80 % je možné Mark Zero nabiť len za 4 minúty a 40 sekúnd pomocou rýchlej nabíjačky.

Automobilka bude z koceptu Mark Zero odvodzovať hneď niekoľko sériovo vyrábaných modelov. Prvým bude dvojmiestne kupé GT – 2, ktoré sa ako koncept objaví v budúcom roku na trh by malo prísť v roku 2022.

Ďalej je v pláne športové SUV GT – X a po ňom je na rade štvormiestne GT s názvom GT – 4. Výrobca chce tieto modely vybavovať celým radom pohonných jednotiek aj v hybridných či vodíkových verziách. Celková architektúra vozidiel by mala byť čo najviac modulárna, a tak batérie a ďalšie hardvérové časti bude možné po čase vymeniť za najnovšie diely.