Význam sociálnych sietí ako politického nástroja v posledných rokoch zásadne vzrástol a uvedomujú si to aj zamestnanci Facebooku. Tí sa rok pred americkými prezidentskými voľbami rozhodli pritvrdiť a spraviť niekoľko významných zmien v oblasti zabezpečenia účtov a jednoduchšej identifikácie zdrojov politickej reklamy.
Budúcoročné voľby prezidenta Spojených štátov už teraz pútajú obrovskú pozornosť a obrovského vplyvu v tomto smere si je vedomá aj sociálna sieť Marka Zuckerberga, ktorá sa rozhodla iniciatívne bojovať za demokraciu a zvýšiť ochranu politických kandidátov. Ako uvádza oficiálna tlačová správa, Facebook v spojitosti s voľbami prichystal niekoľko dôležitých noviniek rozdelených do troch hlavných kategórií – boj proti ovplyvňovaniu volieb zo zahraničia, zvýšenie transparentnosti a zníženie dezinformácií.

V spojitosti so zahraničným ovplyvňovaním volieb bola odstavená významná štvorica sietí s falošnými účtami, skupinami a stránkami, ktoré vykazovali podozrivé správanie a snahu o ovplyvňovanie kampaní v Spojených štátoch, Afrike a Latinskej Amerike. Tri z týchto sietí mali mať pôvod v Iráne, jedna skupina podľa Facebooku pochádzala z Ruska.
Novinkou v oblasti zabezpečenia účtov politických kandidátov, vládnych agentúr alebo členov politických kampaní je tzv. Facebook Protect. Ten bude od užívateľov vyžadovať dvojfázové zabezpečenie a účty takýchto užívateľov budú monitorované a lepšie strážené proti zneužitiu alebo hacknutiu. Udeje sa tak napríklad v podobe notifikácií pri podozrivom prihlásení alebo detailnými správami o aktivitách na účte.
Prečítaj si aj
Mark Zuckerberg zastáva základného práva na Facebooku. Zároveň sa však obáva „erózie pravdy“
Najväčšiu zmenu čaká označovanie štátnych alebo štátom kontrolovaných médií, čím chce Facebook prispieť k transparentnosti a boju proti dezinformáciám. Články alebo reklamy pochádzajúce z takýchto médií budú od novembra zreteľne označené ako „štátom kontrolované médiá„. Dodatočné informácie tiež užívatelia nájdu pri Facebookových stránkach propagujúcich politickú reklamu alebo názory.

Ku nim Facebook automaticky pridá informácie o správcovi stránky, napríklad uvedením mena, adresy či telefónneho čísla správcu stránky. Rovnako budú predstavené nástroje umožňujúce sledovať dodatočné detaily k politickým reklamám či výdajom (regionálnym alebo celoštátnym) politických kandidátov Facebookovú reklamu.
Sociálna sieť chce tiež zabrániť šíreniu hoaxov. Fotky, videá či Instagram príbehy ktoré budú vyhodnotené ako falošné, budú v hornej časti jasne označené ako fake a v prípade, že ich používateľ chce zdieľať, bude na túto skutočnosť ešte dodatočne upozornený. Sociálna sieť tiež zakročí proti reklamám nabádajúcich na neúčasť vo voľbách, ktoré chce z veľkej časti úplne zakázať.
Teraz čítajú

Dogecoin je minulosť. Teraz už môžeš investovať aj do kryptomeny so známym Pokémonom

Pôvodne vtip, dnes má prvého milionára. Dogecoin búra rekordy a za posledných 7 dní narástol o stovky percent

Muskov Neuralink desí aj uznávaných odborníkov. Je tu riziko, že bude predávať myšlienky ľudí

Bitcoinová horúčka eskaluje. Slováci sa vrhajú do kryptomien, od začiatku roka ich nakúpili za desiatky miliónov

Masové sledovanie ľudí a sociálny kredit dostane v EÚ „červenú“. Únia chce regulovať kritické dopady využitia umelej inteligencie
Články, ktoré hýbu svetom

Elektrický Volkswagen je kráľom. Poznáme svetové auto pre rok 2021

Ďalšia obeť polovodičovej krízy: Peugeot je nútený montovať zastaraný komponent do svojho slávneho modelu

Mladí vedci pestujú mäso v laboratóriu. Novinkou, ktorú uznáva Gates, chcú nahradiť zvieratá a ohromiť Slovákov

Príbeh podnikateľa roka: Martinus uveril internetu už v roku 2000, teraz je najväčším online kníhkupectvom
