Význam sociálnych sietí ako politického nástroja v posledných rokoch zásadne vzrástol a uvedomujú si to aj zamestnanci Facebooku. Tí sa rok pred americkými prezidentskými voľbami rozhodli pritvrdiť a spraviť niekoľko významných zmien v oblasti zabezpečenia účtov a jednoduchšej identifikácie zdrojov politickej reklamy. 

Budúcoročné voľby prezidenta Spojených štátov už teraz pútajú obrovskú pozornosť a obrovského vplyvu v tomto smere si je vedomá aj sociálna sieť Marka Zuckerberga, ktorá sa rozhodla iniciatívne bojovať za demokraciu a zvýšiť ochranu politických kandidátov. Ako uvádza oficiálna tlačová správa, Facebook v spojitosti s voľbami prichystal niekoľko dôležitých noviniek rozdelených do troch hlavných kategórií – boj proti ovplyvňovaniu volieb zo zahraničia, zvýšenie transparentnosti a zníženie dezinformácií.

Zobraziť celú galériu (0)
Pexels/Zem a Vek/printscreen (úprava redakcie)

V spojitosti so zahraničným ovplyvňovaním volieb bola odstavená významná štvorica sietí s falošnými účtami, skupinami a stránkami, ktoré vykazovali podozrivé správanie a snahu o ovplyvňovanie kampaní v Spojených štátoch, Afrike a Latinskej Amerike. Tri z týchto sietí mali mať pôvod v Iráne, jedna skupina podľa Facebooku pochádzala z Ruska.

Novinkou v oblasti zabezpečenia účtov politických kandidátov, vládnych agentúr alebo členov politických kampaní je tzv. Facebook Protect. Ten bude od užívateľov vyžadovať dvojfázové zabezpečenie a účty takýchto užívateľov budú monitorované a lepšie strážené proti zneužitiu alebo hacknutiu. Udeje sa tak napríklad v podobe notifikácií pri podozrivom prihlásení alebo detailnými správami o aktivitách na účte.

Prečítaj si aj
Mark Zuckerberg zastáva základného práva na Facebooku. Zároveň sa však obáva „erózie pravdy“

Najväčšiu zmenu čaká označovanie štátnych alebo štátom kontrolovaných médií, čím chce Facebook prispieť k transparentnosti a boju proti dezinformáciám. Články alebo reklamy pochádzajúce z takýchto médií budú od novembra zreteľne označené ako „štátom kontrolované médiá„. Dodatočné informácie tiež užívatelia nájdu pri Facebookových stránkach propagujúcich politickú reklamu alebo názory.

Zobraziť celú galériu (0)
AP Photo/Andrew Harnik

Ku nim Facebook automaticky pridá informácie o správcovi stránky, napríklad uvedením mena, adresy či telefónneho čísla správcu stránky. Rovnako budú predstavené nástroje umožňujúce sledovať dodatočné detaily k politickým reklamám či výdajom (regionálnym alebo celoštátnym) politických kandidátov Facebookovú reklamu.

Sociálna sieť chce tiež zabrániť šíreniu hoaxov. Fotky, videá či Instagram príbehy ktoré budú vyhodnotené ako falošné, budú v hornej časti jasne označené ako fake a v prípade, že ich používateľ chce zdieľať, bude na túto skutočnosť ešte dodatočne upozornený. Sociálna sieť tiež zakročí proti reklamám nabádajúcich na neúčasť vo voľbách, ktoré chce z veľkej časti úplne zakázať.

Pošli nám TIP na článok



Tech