Extrémny zimný test elektromobilov: Opäť si najlepšie viedli tieto značky, porazili aj Teslu
Nórsky portál Dinside uskutočnil ďalší zaujímavý test elektromobilov v extrémne chladných podmienkach. Znovu sa ukázalo, že zimu najlepšie zvládajú kórejské autá, ktorým v takomto prípade ubudne z udávaného dojazdu najmenej.
Zima elektromobilom neprospieva, presvedčili sme sa o tom aj my v redakcii pri teste Audi e-tron, Peugeot e208 či plug-in hybridov Cupra Leon a Mercedes GLA. Túto dookola omieľanú frázu dokonca potvrdil aj Slovák, ktorý v zaujímavom teste na svojom Modeli 3 síce prešiel z Bratislavy do Košíc bez jedinej zastávky na nabíjanie, no vyšlo mu to len tak tak.
Naše podmienky sú ale oproti tým nórskym pre elektromobily „prechádzkou ružovou záhradou“ a až táto severská krajina naplno preverí ich schopnosti. A veru že aj preverila, nórsky portál si posvietil na 12 veľmi populárnych elektromobilov v Európe.
Ako upozornil InsideEVs, tento extrémny test potvrdil, že veľkosť batérie a ani cena vozidla rozhodne nezaručujú, že s takýmto autom zvládneš v zime prejsť viac kilometrov na jedno nabitie, ako s lacnejším elektromobilom s menšou baterkou.
Rovnako ako v teste z roku 2019, aj v tom minuloročnom sa opäť najlepšie ukázali kórejské elektromobily, konkrétne Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric, ktoré v mrazoch dosiahli spotrebu 20 kWh/100 km.
Ešte lepšie si však viedol Hyundai Ioniq so spotrebou iba 17 kWh/100 km. Paradoxne najhoršie dopadli drahé luxusné autá ako Audi e-tron či Mercedes EQC, ktorých spotreba sa pohybovala okolo 28 kWh/100 km. Tu je samozrejme najväčší kameň úrazu vysoká hmotnosť a proporcie luxusných SUV elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
Ani Tesly v mrazivých podmienkach príliš neoslnili, Model 3 dosiahol priemernú spotrebu 24 kWh/100 km a Model S až 26 kWh/100 km. Elektrické Niro a Kona sa tak so svojimi 64 kWh batériami takmer vyrovnali dojazdu Tesly Model S, ktorá však má batériu s kapacitou až 100 kWh. Podrobné výsledky testu, ako veľkosti batérií testovaných elektromobilov, papierový dojazd a skutočný dojazd v zimnom teste, si môžeš pozrieť v tabuľke:
Model | Kapacita batérie (kWh) | Skutočný dojazd (km) | Udávaný dojazd WLTP (km) | |
Tesla Model S | 100 | 391 | 639 | |
Hyundai Kona E | 64 | 333 | 449 | |
Kia e-Niro | 64 | 333 | 455 | |
Jaguar i-Pace | 90 | 322 | 470 | |
BMW i3 | 42 | 199 | 306 | |
Nissan Leaf | 40 | 150 | 270 | |
Kia e-Soul | 64 | 319 | 452 | |
Audi e-tron | 86 | 304 | 431 | |
Tesla Model 3 | 72 | 301 | 567 | |
Mercedes EQC | 80 | 283 | 417 | |
Renault Zoe | 52 | 245 | 395 | |
Hyundai Ioniq | 38 | 235 | 311 |
Na záver je dobré podotknúť, že testovanie spočívalo z jazdy v kolóne pri priemernej rýchlosti 75 km/h, pričom prvých 10 minút boli na všetkých vozidlách zapnuté všetky komfortné funkcie ako kúrenie, rozmrazovanie vozidla a vyhrievanie sedadiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
Takýto elektromobil tu ešte nebol. BYD pripravuje prekvapenie s viac ako 3 000 koňmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lacný zdroj bielkovín znižuje riziko smrti až o 29 %. Podľa odborníkov bol kedysi nezdravý
Najnovšia predpoveď zimy 2025/2026: Meteorológovia odhalili, ktorý mesiac bude najchladnejší
TOP 5 zmrzlinární v Bratislave: Rebríčku kraľuje rodinný podnik, nechýba ani legenda z roku 1954
Ukrajina zaútočila hlboko v Rusku: Drony zasiahli kľúčový výrobný komplex
Decathlon sťahuje z predaja viaceré problémové produkty. Pri ich používaní hrozí zranenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
Americké čipové legendy ustúpili vláde. Čína ich bude stáť 15 % príjmov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP