Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesly sú všeobecne považované za jedny z najbezpečnejších vozidiel na trhu. Model Y vyrábaný v berlínskej Gigafactory nedávno prešiel crashtestom Euro NCAP, v ktorom získal plný počet 5 hviezd.

To nie je až tak neobvyklé, v kategórii ochrany pasažierov a asistentoch jazdy však Tesla absolútne rozdrvila všetku konkurenciu. Na tému upozornil portál InsideEVs.

Získať v teste Euro NCAP plný počet hviezd nie je dnes problém a toto hodnotenie dostane väčšina moderných elektromobilov. Rozdiely sú ale pri čiastkových hodnoteniach, respektíve jednotlivých kategóriách, ktoré Euro NCAP hodnotí.

V ochrane dospelých je Tesla suverénne najlepšia

V teste ochrany dospelých pasažierov získal európsky Model Y až 97 %. V Tesle je o čosi viac zraniteľný vodič než spolujazde. Pri všetkých vykonaných testoch sú v grafickom zobrazení výsledkov časti figurín zelené, iba hrudník vodiča a spolujazdca v druhom rade je žltý, čo však stále značí adekvátnu ochranu.

Druhým najlepším elektromobilom v tejto kategórii je Mercedes EQS, ktorý je však minimálne dvakrát až trikrát drahší než Tesla Model Y.

Ešte lepšie si však Model Y viedol v kategórii asistentov, kde dosiahol až 98 % hodnotenie.

Za tento fantastický výsledok môže bezpochyby pokročilý asistent riadenia, ktorý už v základe ponúka všetky vymoženosti zabraňujúce kolíziám a ako je vidieť, tieto technológie fungujú prakticky dokonale a bez chýb.

Euro NCAP

O niečo horšie už na tom je Model Y v ochrane detí. V tejto kategórii zaostával elektrický crossover aj v minulosti a prakticky tu nebadať žiaden posun vpred. V ochrane chodcov pri náraze je medzi autami testovanými v roku 2022 na druhom mieste s hodnotením 82 %.

Testy zahŕňajú rôzne typy nárazu

Bezpečnostné testy sú prevádzané pri rýchlostiach, okolo 50 až 60 km/h. Ak však príde k nárazu pri diaľničnej rýchlosti bez akéhokoľvek brzdenia, spoľahlivo ťa neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete.

Test Euro NCAP zahŕňa napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla pri rýchlosti 50 km/h.

EuroNCAP, NBC News (Screenshot)

Ďalej je to čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, pričom sa obe pohybujú proti sebe rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h a simuluje nárazy na križovatkách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú