To, že plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme sa spočiatku domnievali, nie je žiadna novinka. Veď už pred dvomi rokmi sa ukázalo, že v skutočnosti plug-in hybridy emitujú o takmer 90 % viac emisií, než uvádzajú automobilky.

Razantný krok EÚ

Že niečo nesedí, si všimla aj Európska únia, ktorá ešte vo februári tohto roka navrhla sprísnenie testov na meranie emisií plug-in hybridov. Meranie produkcie emisií by tak malo byť po novom založené aj na dátach zo skutočnej premávky.

Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.

Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.

Koniec plug-in hybridov?

Podľa nových informácií, na ktoré upozornil portál Autodaily, plug-in hybridy budú mať svoje oficiálne hodnoty emisií – merané v gramoch CO2 na kilometer – viac ako dvojnásobne vyššie. Postará sa o to nielen nový spôsob merania, ale aj nové predpisy s označením EU6e, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2027.

FonTech

Uvedené pre vodičov v niektorých členských štátoch znamená, že zaplatia vyššie emisné poplatky, ale i vyššie dane pri kúpe vozidla. V dôsledku toho by mohlo dôjsť k výraznému poklesu záujmu o kúpu nových plug-in hybridov, čo by výrobcom poriadne skomplikovalo prácu.

Problém s emisiami pri plug-in hybridoch je už v samotnom výpočte emisií. Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP, uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou. To ale väčšinou majitelia nerobia.

Vďaka novým reguláciám by však oficiálne hodnoty mali byť oveľa bližšie k realite, čo znamená, že plug-in hybrid, pri ktorom je aktuálne udávaná produkcia emisií 50 g CO2 na km, v roku 2027 už bude udávať hodnotu 125 g CO2 na km, upozorňuje portál Whichcar.

Mnohé automobilky tak budú pritlačené k múru a budú sa musieť uchyľovať k drastickým a drahým technologickým riešeniam, ako je zväčšovanie kapacity batérií pre plug-in hybridy, pričom minimálne požiadavky by sa mohli posunúť až na 30 – 40 kWh. Zároveň by muselo dôjsť aj k zmenšovaniu spaľovacích motorov, aby sa znížila spotreba paliva.

Vďaka takýmto radikálnym úpravám by sa ale radikálne znížili rozdiely medzi plug-in hybridmi a elektrickými vozidlami, čo by plug-in hybridy mohlo stáť krk.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP