EÚ zatlačila na výrobcov ďalšieho druhu „eko-pohonu“. Je tu šanca, že skončia navždy
To, že plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme sa spočiatku domnievali, nie je žiadna novinka. Veď už pred dvomi rokmi sa ukázalo, že v skutočnosti plug-in hybridy emitujú o takmer 90 % viac emisií, než uvádzajú automobilky.
Razantný krok EÚ
Že niečo nesedí, si všimla aj Európska únia, ktorá ešte vo februári tohto roka navrhla sprísnenie testov na meranie emisií plug-in hybridov. Meranie produkcie emisií by tak malo byť po novom založené aj na dátach zo skutočnej premávky.
Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.
Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.
Koniec plug-in hybridov?
Podľa nových informácií, na ktoré upozornil portál Autodaily, plug-in hybridy budú mať svoje oficiálne hodnoty emisií – merané v gramoch CO2 na kilometer – viac ako dvojnásobne vyššie. Postará sa o to nielen nový spôsob merania, ale aj nové predpisy s označením EU6e, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2027.
Uvedené pre vodičov v niektorých členských štátoch znamená, že zaplatia vyššie emisné poplatky, ale i vyššie dane pri kúpe vozidla. V dôsledku toho by mohlo dôjsť k výraznému poklesu záujmu o kúpu nových plug-in hybridov, čo by výrobcom poriadne skomplikovalo prácu.
Problém s emisiami pri plug-in hybridoch je už v samotnom výpočte emisií. Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP, uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou. To ale väčšinou majitelia nerobia.
Vďaka novým reguláciám by však oficiálne hodnoty mali byť oveľa bližšie k realite, čo znamená, že plug-in hybrid, pri ktorom je aktuálne udávaná produkcia emisií 50 g CO2 na km, v roku 2027 už bude udávať hodnotu 125 g CO2 na km, upozorňuje portál Whichcar.
Mnohé automobilky tak budú pritlačené k múru a budú sa musieť uchyľovať k drastickým a drahým technologickým riešeniam, ako je zväčšovanie kapacity batérií pre plug-in hybridy, pričom minimálne požiadavky by sa mohli posunúť až na 30 – 40 kWh. Zároveň by muselo dôjsť aj k zmenšovaniu spaľovacích motorov, aby sa znížila spotreba paliva.
Vďaka takýmto radikálnym úpravám by sa ale radikálne znížili rozdiely medzi plug-in hybridmi a elektrickými vozidlami, čo by plug-in hybridy mohlo stáť krk.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP