EÚ zatlačila na výrobcov ďalšieho druhu „eko-pohonu“. Je tu šanca, že skončia navždy
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
To, že plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme sa spočiatku domnievali, nie je žiadna novinka. Veď už pred dvomi rokmi sa ukázalo, že v skutočnosti plug-in hybridy emitujú o takmer 90 % viac emisií, než uvádzajú automobilky.
Razantný krok EÚ
Že niečo nesedí, si všimla aj Európska únia, ktorá ešte vo februári tohto roka navrhla sprísnenie testov na meranie emisií plug-in hybridov. Meranie produkcie emisií by tak malo byť po novom založené aj na dátach zo skutočnej premávky.
Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.
Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.
Koniec plug-in hybridov?
Podľa nových informácií, na ktoré upozornil portál Autodaily, plug-in hybridy budú mať svoje oficiálne hodnoty emisií – merané v gramoch CO2 na kilometer – viac ako dvojnásobne vyššie. Postará sa o to nielen nový spôsob merania, ale aj nové predpisy s označením EU6e, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2027.
Uvedené pre vodičov v niektorých členských štátoch znamená, že zaplatia vyššie emisné poplatky, ale i vyššie dane pri kúpe vozidla. V dôsledku toho by mohlo dôjsť k výraznému poklesu záujmu o kúpu nových plug-in hybridov, čo by výrobcom poriadne skomplikovalo prácu.
Problém s emisiami pri plug-in hybridoch je už v samotnom výpočte emisií. Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP, uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou. To ale väčšinou majitelia nerobia.
Vďaka novým reguláciám by však oficiálne hodnoty mali byť oveľa bližšie k realite, čo znamená, že plug-in hybrid, pri ktorom je aktuálne udávaná produkcia emisií 50 g CO2 na km, v roku 2027 už bude udávať hodnotu 125 g CO2 na km, upozorňuje portál Whichcar.
Mnohé automobilky tak budú pritlačené k múru a budú sa musieť uchyľovať k drastickým a drahým technologickým riešeniam, ako je zväčšovanie kapacity batérií pre plug-in hybridy, pričom minimálne požiadavky by sa mohli posunúť až na 30 – 40 kWh. Zároveň by muselo dôjsť aj k zmenšovaniu spaľovacích motorov, aby sa znížila spotreba paliva.
Vďaka takýmto radikálnym úpravám by sa ale radikálne znížili rozdiely medzi plug-in hybridmi a elektrickými vozidlami, čo by plug-in hybridy mohlo stáť krk.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
Google Mapy dostanú brutálnu novinku, toto prinesie
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
Podiel žien v IT na Slovensku za európskym priemerom zaostáva
Airbus zaznamenal nárasť čistého zisku o viac ako štvrtinu
Od výbuchu v atómovej elektrárni v Černobyle uplynie 38 rokov
Trojčlenná misia Šen-čou-18 odštartovala k vesmírnej stanici Tchien-kung
Hry sa budú hrať samé. Známa značka chystá úplnú absurdnosť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené