Podľa nemeckého portál Focus príde už od nového roka zmena, ktorá síce na prvý pohľad postihne najviac automobilky, no v konečnom dôsledku si to odskáču majitelia vozidiel so spaľovacím motorom.  

S cieľom zistiť reálnu spotrebu vozidiel prišla Európska únia s návrhom, ktorý bude zaväzovať všetky vozidlá vyrobené od 1.1.2020 monitorovať skutočnú spotrebu paliva. Aj napriek tomu, že s príchodom WLTP metodiky merania spotreby sa odchýlka udávanej a reálnej spotreby znížila, pre úradníkov to je zrejme stále málo. Negatívne to pritom ovplyvní nielen automobilky, ale v neposlednom rade aj samotných vodičov.

 Ako bude meranie prebiehať je zatiaľ neznáme

Ako bude sledovanie jednotlivých motoristov prebiehať, je zatiaľ veľkým otáznikom. Isté však je, že nebude postihovať len majiteľov spaľovacích motorov, ale aj hybridov či elektromobilov. Európska únia chce tak donútiť výrobcov automobilov k tomu, aby udávali čo najpresnejšiu priemernú spotrebu vozidla. Maximálna povolená odchýlka má byť pritom len 5 %. Tu nastáva problém.

Od nového roka príde aj benzín s označením E10, ktorý obsahuje väčšie množstvo biozložky Zdroj: Pixabay

Každý vodič má totiž vlastný štýl jazdy a odchýlka medzi spotrebovaným množstvo paliva na rovnakej trase môže byť rádovo niekoľko litrov. Dokonca aj vodič s ľahšou nohou má často problém dosiahnuť hodnoty, ktoré udáva výrobca v brožúre.

Automobilkám tak ostávajú už len dve možnosti, ako sa s týmto európskym nariadením vysporiadať. Ani jedna však nie je dobrá pre vodičov.

AdBlue v dieselových vozidlách slúži taktiež na zníženie normovanej spotreby Zdroj: Pixabay

Prečítaj si tiež
Benzín Super 95 prejde obrovskou zmenou od nového roka. E10 je strašiak pre niektoré staré autá

Prvou možnosťou je navýšenie tabuľkovej spotreby, čo však navýši množstvo produkovaného CO2. To vyústi to vyšších pokút pre automobilky, ktoré to pretavia do výslednej ceny daného vozidla.

Druhou možnosťou je elektronicky obmedziť možnosť agresívnejšej jazdy s vozidlom. Stačí pritom znížiť odozvu na plynový pedál. Ani jedna z možností však nie je dobrou a je to len ďalší dôvod k tomu, aby si ľudia mohli do Európskej únie kopnúť.

Pošli nám TIP na článok



Tech