EÚ dostáva automobilky do neistoty. „To, čo sa teraz deje, je brutálne,“ tvrdí člen predstavenstva známeho výrobcu
Výrobcovia automobilov sa dostávajú do situácie, ktorá v nich vyvoláva neistotu a nepokoj z ďalšieho vývoja budúcnosti v tomto priemysle. Automobilky sa musia prispôsobiť novým nariadeniam únie, no len máloktoré sú na to dostatočne pripravené. Svoje obavy o budúci vývoj vyjadrili aj poprední predstavitelia automobiliek, ktorí sa kvôli reguláciám EÚ a znižovaniu emisií stávajú skeptické. Informácie priniesol nemecký portál Focus.
Automobilový priemysel sa mení. Hoci sa to na prvý pohľad nemusí bežnému zákazníkovi zdať, najbližšie roky prinesú množstvo zmien, ktoré pocítia nielen renomovaní výrobcovia, ale aj ich zamestnanci. EÚ chce od budúceho roka presadiť emisné normy, ktoré musia v priemere spĺňať ponúkané autá konkrétnej automobilky. Už na začiatku roka 2020 tak vstúpi do platnosti limit 95 g/km CO2, ktorý bude platiť pre priemerné emisie všetkých automobilov v ponuke výrobcu.
EÚ tlačí na automobilky. Musia spĺňať stále prísnejšie požiadavky
Mnohé spoločnosti sú však od tohto cieľa ešte ďaleko a jedným zo spôsobov, ako znížiť priemernú produkciu emisií svojej flotily áut, bude predávať viac elektromobilov. V niektorých prípadoch by museli predaje vzrásť aj o 23 %. Jednou z najlepšie pripravených automobiliek je podľa EFTE Toyota, ktorá, spolu s Mazdou, má k dosiahnutiu nového limitu najbližšie. Pomohlo jej k tomu investovanie do hybridných technológií.
Šéfovia ďalších automobiliek ale nevidia situáciu príliš ružovo. Aj keď má Brusel svoje plány, výrobcovia automobilov ich v tak krátkom časovom úseku zrejme nebudú vedieť splniť. Následne však budú pokutovaní za každý gram, ktorým prekročia hranicu 95 g/km CO2. Stále prísnejšie nariadenia a zákazy tak budú mať čoskoro svoju dohru v takej podobe, že automobilky ostanú jednoducho zmätené a nebudú vedieť ako sa v budúcnosti zachovať.
„To, čo sa deje, je brutálne.“
Riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz, Ola Källenius, potvrdil zmiešané pocity z budúceho vývoja, ale aj to, že je potrebné otázku znižovania CO2 urýchlene riešiť a nie o tom iba debatovať. Zároveň prezradil, že prístup EÚ nie je správny a vnucovať zákazníkovi produkty je nesprávny smer. Pretláčanie elektromobilov a obmedzovanie klasických áut môže navyše ovplyvniť aj radových zamestnancov automobiliek. Čo sa po nástupe elektrických áut stane s inžiniermi, ktorí pracujú na vývoji naftových a benzínových motorov?

Nenechaj si ujsť
EÚ vydala znepokojivé vyhlásenie. Automobilky úmyselne maria snahu o presadenie elektromobilov
Pokiaľ bude produkcia áut so spaľovacími motormi nižšia, ovplyvní to priamo aj počet zamestnancov v automobilkách. „Nemôžeme len tak mávnuť rukou nad tým, že u nás pracuje veľa ľudí, ktorí sa vážne obávajú o to, čo s nimi bude osobne,“ prezradil člen predstavenstva BMW Group, Peter Schwarzenbauer. „To, čo sa teraz deje, je brutálne. Vždy sme občas museli kráčať proti vetru, ale zakaždým tu boli možnosti, ako si uľaviť. Teraz sa ale celosvetovým fenoménom stal nepokoj,“ dodal Schwarzenbauer.
Automobilky začali medzi sebou aj intenzívnejšie spolupracovať, aby znížili náklady na vývoj a ďalšie výdavky pri nových technológiách. Spolupráca je väčšia a častejšia ako v minulosti, čo má byť podľa šéfa Mercedes-Benz „znakom transformácie v automobilovom priemysle“. Zmeny sa zrejme najviac prejavia o pár rokov, no dovtedy budú musieť spoločnosti vymyslieť spôsoby, ako sa s budúcnosťou vyrovnať. Dopad zásadných rozhodnutí však bude známy až neskôr.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk

Zbraň budúcnosti zlyhala na plnej čiare. Arabi testovali čínsky laser a ostali totálne zarazení

Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní

NATO sa pripravuje na horšie časy. Sever Európy budú strážiť 40-tonové monštrá, ktoré prežili aj Ukrajinu

Nevymyslel ich človek a budú najchytrejšou časťou auta. Zimné pneumatiky čaká revolúcia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko skončilo na 68. mieste zo 69 krajín v mimoriadne zásadnej oblasti. Byrokracia a vysoké odvody odrádzajú talenty aj investorov
PREMIUM„V bohatších rodinách pýtajú desiatky tisíc eur.“ Slovák Viktor o svadbe v Thajsku, stereotypoch a očakávaniach

Rodiny v Poľsku neplatia daň, v Maďarsku im štát odpúšťa hypotéky. Slovensko za susedmi v podpore mladých výrazne zaostáva

Pohoda 2026 prichádza s absolútnou hudobnou bombou. Legenda rave scény uzavrie jubilejný ročník

Tajné razie v slovenských pekárňach odhalili podozrivé taktiky. Hrozia mastné pokuty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensku o pár dní začína nový kanál. Ponúkne desiatky filmov úplne bez reklám
- Európsky štát doplatil na lacné energie z Ruska. Nemá zásoby paliva, o 4 dni mu hrozí totálny kolaps
- Ohromne zbohatnú a spasia celý svet. Veľmoc našla pod zemou nekonečný zdroj čistej energie
- Vedci odhalili jednoduchý trik, ktorý dokáže omladiť tvoj mozog. Stačí zmeniť túto vec v tele
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní
-
- Kotly a tepelné čerpadlá skončili. Táto inovácia kúrením zarába peniaze
- Ohromne zbohatnú a spasia celý svet. Veľmoc našla pod zemou nekonečný zdroj čistej energie
- Na Slovensku o pár dní začína nový kanál. Ponúkne desiatky filmov úplne bez reklám
- Rusko zradil dlhoročný spojenec. Ukrajine posiela obrovské množstvo zbraní
- Európsky štát doplatil na lacné energie z Ruska. Nemá zásoby paliva, o 4 dni mu hrozí totálny kolaps
-
- Kotly a tepelné čerpadlá skončili. Táto inovácia kúrením zarába peniaze
- Ohromne zbohatnú a spasia celý svet. Veľmoc našla pod zemou nekonečný zdroj čistej energie
- Na Slovensku o pár dní začína nový kanál. Ponúkne desiatky filmov úplne bez reklám
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
Vesmírna stanica hlási kritický problém s kapsulou. Posádka ostala uväznená na orbite
Medzi ázijskými veľmocami to poriadne vrie. Dron spustil okamžitú reakciu stíhačiek
Šéfka ECB poslala Európe tvrdý odkaz. Už si nemôžeme dovoliť premeškať kľúčovú technologickú vlnu
Online podvodníci využívajú slabosť Slovákov. Nákupnú horúčku drzo zneužívajú
Systém sa rúca a nemajú na výber. Volkswagen oznamuje krok, na aký sa doposiaľ neodvážil
Koniec éry slovenských áut? Automobilky sa dostali do slepej uličky, z ktorej niet úniku
Už nepotrebuješ ukazovať občiansky. Digitálne doklady v mobile dostali nové funkcie (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko skončilo na 68. mieste zo 69 krajín v mimoriadne zásadnej oblasti. Byrokracia a vysoké odvody odrádzajú talenty aj investorov
PREMIUM„V bohatších rodinách pýtajú desiatky tisíc eur.“ Slovák Viktor o svadbe v Thajsku, stereotypoch a očakávaniach

Rodiny v Poľsku neplatia daň, v Maďarsku im štát odpúšťa hypotéky. Slovensko za susedmi v podpore mladých výrazne zaostáva

Pohoda 2026 prichádza s absolútnou hudobnou bombou. Legenda rave scény uzavrie jubilejný ročník



