EÚ dostáva automobilky do neistoty. „To, čo sa teraz deje, je brutálne,“ tvrdí člen predstavenstva známeho výrobcu
Výrobcovia automobilov sa dostávajú do situácie, ktorá v nich vyvoláva neistotu a nepokoj z ďalšieho vývoja budúcnosti v tomto priemysle. Automobilky sa musia prispôsobiť novým nariadeniam únie, no len máloktoré sú na to dostatočne pripravené. Svoje obavy o budúci vývoj vyjadrili aj poprední predstavitelia automobiliek, ktorí sa kvôli reguláciám EÚ a znižovaniu emisií stávajú skeptické. Informácie priniesol nemecký portál Focus.
Automobilový priemysel sa mení. Hoci sa to na prvý pohľad nemusí bežnému zákazníkovi zdať, najbližšie roky prinesú množstvo zmien, ktoré pocítia nielen renomovaní výrobcovia, ale aj ich zamestnanci. EÚ chce od budúceho roka presadiť emisné normy, ktoré musia v priemere spĺňať ponúkané autá konkrétnej automobilky. Už na začiatku roka 2020 tak vstúpi do platnosti limit 95 g/km CO2, ktorý bude platiť pre priemerné emisie všetkých automobilov v ponuke výrobcu.
EÚ tlačí na automobilky. Musia spĺňať stále prísnejšie požiadavky
Mnohé spoločnosti sú však od tohto cieľa ešte ďaleko a jedným zo spôsobov, ako znížiť priemernú produkciu emisií svojej flotily áut, bude predávať viac elektromobilov. V niektorých prípadoch by museli predaje vzrásť aj o 23 %. Jednou z najlepšie pripravených automobiliek je podľa EFTE Toyota, ktorá, spolu s Mazdou, má k dosiahnutiu nového limitu najbližšie. Pomohlo jej k tomu investovanie do hybridných technológií.
Šéfovia ďalších automobiliek ale nevidia situáciu príliš ružovo. Aj keď má Brusel svoje plány, výrobcovia automobilov ich v tak krátkom časovom úseku zrejme nebudú vedieť splniť. Následne však budú pokutovaní za každý gram, ktorým prekročia hranicu 95 g/km CO2. Stále prísnejšie nariadenia a zákazy tak budú mať čoskoro svoju dohru v takej podobe, že automobilky ostanú jednoducho zmätené a nebudú vedieť ako sa v budúcnosti zachovať.
„To, čo sa deje, je brutálne.“
Riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz, Ola Källenius, potvrdil zmiešané pocity z budúceho vývoja, ale aj to, že je potrebné otázku znižovania CO2 urýchlene riešiť a nie o tom iba debatovať. Zároveň prezradil, že prístup EÚ nie je správny a vnucovať zákazníkovi produkty je nesprávny smer. Pretláčanie elektromobilov a obmedzovanie klasických áut môže navyše ovplyvniť aj radových zamestnancov automobiliek. Čo sa po nástupe elektrických áut stane s inžiniermi, ktorí pracujú na vývoji naftových a benzínových motorov?
Nenechaj si ujsť
EÚ vydala znepokojivé vyhlásenie. Automobilky úmyselne maria snahu o presadenie elektromobilov
Pokiaľ bude produkcia áut so spaľovacími motormi nižšia, ovplyvní to priamo aj počet zamestnancov v automobilkách. „Nemôžeme len tak mávnuť rukou nad tým, že u nás pracuje veľa ľudí, ktorí sa vážne obávajú o to, čo s nimi bude osobne,“ prezradil člen predstavenstva BMW Group, Peter Schwarzenbauer. „To, čo sa teraz deje, je brutálne. Vždy sme občas museli kráčať proti vetru, ale zakaždým tu boli možnosti, ako si uľaviť. Teraz sa ale celosvetovým fenoménom stal nepokoj,“ dodal Schwarzenbauer.
Automobilky začali medzi sebou aj intenzívnejšie spolupracovať, aby znížili náklady na vývoj a ďalšie výdavky pri nových technológiách. Spolupráca je väčšia a častejšia ako v minulosti, čo má byť podľa šéfa Mercedes-Benz „znakom transformácie v automobilovom priemysle“. Zmeny sa zrejme najviac prejavia o pár rokov, no dovtedy budú musieť spoločnosti vymyslieť spôsoby, ako sa s budúcnosťou vyrovnať. Dopad zásadných rozhodnutí však bude známy až neskôr.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
USA nasadili v ázijskej krajine ničivú zbraň s doletom 1600 km. Reakcia Číny prišla okamžite
Vedci vymenili lítium za sodík a ostali prekvapení. Prenosná elektráreň z Číny prežije aj v -25 °C
Toto by mali Slovákom rozdávať zadarmo. Našli sme najľahší spôsob, ako si predĺžiť život
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Stroj zo studenej vojny prerobili na toto. Svetová veľmoc uchvátila svet, môže mať zákerné úmysly
- Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
- Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
-
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Stroj zo studenej vojny prerobili na toto. Svetová veľmoc uchvátila svet, môže mať zákerné úmysly
- Slovákom leží v zuboch dodnes. Toto je príbeh filmu, kvôli ktorému Habera zažaloval Tarantinovho žiaka
-
- Na objavenie čakal 140 miliónov rokov. 15 km pod Európou našli vedci stratený svet
- Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Nič podobné nenašli vyše 150 rokov. Záhadný kameň v Egypte odhalil „posolstvo“ staré 2263 rokov
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP