Elon Musk je unesený z práce inžinierov na Modeli Y. Do nebies vychválil najmä jeden komponent
Práve Tesle môžeme vďačiť za popularitu elektromobilov a mnohé technologické vylepšenia. Najnovší počin spoločnosti, Model Y, sa už pomaly dostáva k prvým zákazníkom a jedno z jej vylepšení už stihol oceniť aj samotný CEO spoločnosti.
Musk ocenil tím, ktorý pracoval na vývoji tepelného čerpadla. To je totiž použité aj v najnovšom modeli automobilky. Model Y má mnoho vecí spoločných s Modelom 3, no práve čerpadlo je jednou z vecí, ktorá ich odlišuje. Hlavnou úlohou tepelného čerpadla je zvýšiť účinnosť elektrického SUV v chladnejších podmienkach.
V praxi to znamená len toľko, že aj pri zapnutom kúrení v interiéri zároveň pobeží aj kompresor spolu s ventilátorom klimatizácie. Rozdiel je v tom, že ventil otočí oproti režimu chladenia smer prúdenia chladiva a teplo sa začne dodávať z vonkajšieho vzduchu do vnútra vozidla. Celý systém sa nachádza blízko motora, čo umožňuje využívať aj zbytkové teplo.
Práve vykurovanie vozidla spolu so zohrievaním batérií patrí medzi najväčších „žrútov“ elektrickej energie v chladnom počasí. Staršie vozidlá značky Tesla využívali na ohrev vzduchu elektrické vykurovacie telesá, ktoré však spotrebovali ešte viac energie. K tepelnému čerpadlu sa navyše pochvalne vyjadril aj samotný Elon Musk na svojom Twiiteri, informuje portál Electrec.
„Tepelné čerpadlo v novom Modely Y patrí medzi najlepšie inžinierske práce, aké som kedy videl. Tím vykonal ďalší kus dobrej práce, uviedol Musk.“
Je isté, že tento „zlepšovák“ začnú postupne vo svojich vozidlách využívať aj konkurenčné automobilky. Tepelné čerpadlo je totiž štandardným prvkom klimatizácií, a preto už len stačí tento okruh vybaviť ďalšími potrebnými súčiastkami.
Koniec koncov sa Tesle pravdepodobne opäť podarí spraviť niečo pre lepší dojazd elektromobilov v chladných podmienkach, z čoho budú ťažiť aj majitelia elektrických vozidiel od rôznych značiek.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedec z NASA odhalil skutočnú povahu Betlehemskej hviezdy. Staroveké čínske záznamy potvrdzujú biblický príbeh

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou


